Filtrovať podľa:

U vozidiel s naftovým motorom sú od roku 2004 povinné filtre pevných častíc, ktoré by mali byť bezúdržbové a o ich pravidelné vyčistenie sa má auto postarať samo. Skutočnosť je bohužiaľ iná, ale existuje niekoľko možností, ako sami môžete predísť jeho ničeniu.  „Každý vodič by sa mal o svoje vozidlo starať tak, aby poruchám predchádzal. Preto je pravidelná návšteva servisov dôležitá. Ešte dôležitejšie ale je, ako s vozidlom majiteľ zaobchádza a k čomu ho používa. Ak chcete jazdiť len s deťmi do školy a do práce, radšej sa dieselovým motorom vyhnite,“ povedal riaditeľ značky ProfiAuto pre ČR a SR Jindřich Krejčí. DPF sa totiž aktivuje každých 500 - 1000 km, kedy sa zdvihne teplota vo výfukovom potrubí a dôjde k tzv. vypáleniu sadzí, čo sa neustále opakuje. Majitelia dieselových vozidiel by teda mali mať vo svojom repertoári aj dlhšie trasy. Ďalším dôležitým faktorom je používanie správnych olejov lebo motory s filtrami pevných...

V automobiloch trávime čoraz viac času. Preto by sme mali dbať na to, aby bolo prostredie vo vozidle čisté, bezpečné a zdravotne bezchybné. Hoci sú plasty, ktoré sú v automobilovom priemysle využívané na výrobu interiérových častí, tepelne stabilné, k úniku emisií predsa len dochádza. Sú to drobné čiastočky, ktoré potom zostávajú usadené aj na vstupoch a výstupoch klimatizácie. Preto je dôležité klimatizáciu pravidelne čistiť, pokojne aj doma. „Existujú prípravky, vďaka ktorým je vyčistenie klimatizácie otázkou dvadsiatich minút a to aj v domácich podmienkach,“ povedal Igor Zajac z firmy Ebix, ktorá na Slovensku zastupuje britskú značku autokozmetiky Autoglym. Niekedy však na príjemnejšie prostredie nestačí vyčistiť len klimatizáciu. Podobne nepríjemný je aj „biologický odpad“, napríklad po zmrzline či omáčke. Živé baktérie, ktoré sú prítomné v takýchto jedlách a nápojoch nestačí zbežne utrieť. Vplyvom tepla a vlhkého nevetraného prostredia sa môžu množiť a vznikajú nepríjemne zapáchajúce plesne. Ich spóry sa navyše dostávajú do ovzdušia a...

Zanedbaná klimatizácia sa zase môže stať zdrojom rôznych nečistôt, plesní, húb, baktérií a vírusov, a tak vyvolať silné alergické reakcie – a to nielen u alergikov. Čo teda môžeme robiť, aby klimatizácia v našom aute bola pomocníkom, ktorý cestovanie spríjemňuje a prispieva k našej pohode? 1. Kontrola aspoň jedenkrát ročne Na to, že klimatizácia nepracuje ako má, môžu upozorniť rôzne typy zápachov - najmä v prvých minútach po zapnutí. Alebo slabý účinok klimatizácie, ktorá automobil nedokáže adekvátne vychladiť. „Majiteľ auta by si mal dať skontrolovať klimatizáciu aspoň raz za rok,“ odporúča Ing. Róbert Hukel, vedúci popredajných služieb v spoločnosti Škoda Auto Slovensko. „Ideálne je kontrolu klimatizácie spojiť s pravidelnou servisnou kontrolou celého automobilu. Vodič takto ušetrí nielen čas, ale aj peniaze“. 2. Pozor na typ chladiaceho médiá Pri dopĺňaní chladiaceho média treba byť veľmi obozretní. Keďže sa používajú dva typy, ktoré sa v žiadnom prípade nemôžu navzájom miešať, je veľmi dôležité, aby sa doplnilo...

„Super“ cena sa častokrát neobjaví len tak. Neraz za ňou stoja menej alebo viac významné nedostatky a potenciálne problémy. Podľa Lubomíra Kroužílka, technického poradcu profesionálnych autoservisov ProfiAuto, by si mali českí a slovenskí záujemcovia o kúpu amerického auta dať pozor hlavne na nasledujúce oblasti: 1. História vozidla: Americké autá môžu byť často po ťažkých nehodách, pretože opravy veľmi poškodených vozidiel sa na americkom trhu neoplatia. Navyše nie je vôbec jednoduché overiť históriu vozidla. 2. Cena paliva: Nízke ceny palív a predovšetkým emisné a iné normy spôsobujú, že americké autá majú iné „nastavenie“ motora, prípadne aj iné výfukové systémy ako európske vozidlá. 3. Kvalita prevedenia a vybavenia: Kvalita použitých materiálov sa môže líšiť (a neraz aj výrazne líši) od európskych noriem. Rovnako je to so samotným vybavením. Čo je u nás štandardom v nižšej triede, nemusí byť v USA vo vyššej triede samozrejmosťou. 4. Náhradné diely: Mnoho náhradných dielov na dovezené vozidlá sa dá...

„Jednou z najviac opotrebovávaných a extrémne namáhaných súčastí sú v zimných mesiacoch stieracie lišty stierača, ktoré odporúčam meniť v momente, kedy zanechávajú pri stieraní na skle pruhy,” prezradil nám technický poradca spoločnosti ProfiAuto Lubomír Kroužílek. Dodal však, že „stav každého vozidla po zimnej sezóne významne ovplyvňuje už samotná príprava na zimu.“ Veľmi namáhaná je takisto karoséria a podvozok, ktoré môžu byť napadnuté koróziou od posypovej soli. Ďalej by vodiči nemali zabudnúť na kontrolu brzdového systému a následnú kontrolu tlmičov a odpruženia vozidla. Veľmi dôležité je i osvetlenie a nastavenie predných svetiel. Niektoré zo zmienených častí si môže majiteľ automobilu bez problémov vymeniť doma ako napríklad stieracie lišty stieračov. Špeciálne opravy alebo kontroly je však lepšie ponechať na odborníkoch v profesionálnom autoservise. „Kontrola po zime by mala byť spojená hlavne s prezutím pneumatík, tzn. pri výmene pneumatík alebo v termíne okolo výmeny pneumatík na prelome marca a apríla. Záleží na počasí i...

Každá automobilka historicky prechádza rôznymi vývojovými štádiami a smermi, presne podľa toho, čo v danom momente zákazníci preferujú. Minulosť však ukázala, že aj počas zmien sa dá vybudovať také silné renomé automobilky, že keď sa povie jej meno, každému sú okamžite jasné ďalšie súvislosti. Presne ako v prípade automobilky Toyota. Voľakedy si vybudovala meno progresívneho hráča vo svete automobilového športu, v súčasnosti k nemu pridala ešte punc ekologickosti. Navyše, bez ohľadu na čas a priestor, stále s výrazne vysoko hodnotenou kvalitou a spoľahlivosťou. Toyota predstavuje najlepšie rozhodnutie, aké môžete pri výbere vozidla urobiť. Prečo? Žiadna iná automobilová značka na svete nie je ovenčená toľkými titulmi ani taká spoľahlivá ako Toyota. Viac ako pravda Štatistika nezávislého nemeckého výskumného inštitútu TÜV Report 2016 hodnotí výsledky predpísaných povinných technických kontrol vozidiel už od roku 1973. Údaje vychádzajú z takmer 9 miliónov prehliadok vykonaných odborníkmi spoločnosti TÜV od júla 2014 do júna 2015. Údaje zo staníc...

Odborníci zo spoločnosti Škoda Auto Slovensko motoristom odporúčajú, aby tak urobili čo najskôr. Preto pripravili niekoľko dôležitých odporúčaní a pre motoristov, ktorí zveria prípravu automobilu autorizovanému servisu, ponúkajú niekoľko praktických služieb. Kedy je správny čas prezuť auto? Používanie zimných pneumatík je na Slovensku povinné, ak je na vozovke od 15. novembra do 31. marca súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza – toľko hovorí slovenská legislatíva. No viete, čím vás môže prekvapiť cesta napríklad na Donovaloch, keď pohľad z okna bytu povedzme v Šamoríne ničím zimu neprípomína? Praktickým pomocníkom je priemerná denná teplota – ak sa pohybuje na úrovni sedem stupňov nad nulou, nestrácajte čas a automobil prezujte. Netreba pritom zabudnúť na kontrolu diskov a pneumatík, vrátane správneho nahustenia.  Zimné gumy s Pneugaranciou Je dôležité, akú obuv na zimu svojmu autu doprajete, pretože ido o bezpečnosť posádky aj iných účastníkov cestnej premávky. Mnohé nezávislé testy zimných pneumatík ukázali, že nie každá je v zime aj skutočne spoľahlivá....

Samozrejme, aj v tomto prípade sa dá na vec pozrieť v rôznych uhloch. Dôležitá je aj špecifikácia „problému“. Pri manuálnych napríklad počet prevodových stupňov a ich sprevodovanie. Pri automatických vnútorná konštrukcia – sem totiž mnohí radia aj jedno- alebo dvojspojkové robotizované prevodovky (aj keď ich vnútorná konštrukcia vychádza z manuálnych), CVT , pri „meničových“ automatoch zase či má blokovanie meniča a ak áno, pri ktorých prevodových stupňoch atď. Jedno je však vždy ist: Bude pri jazde pravá ruka a ľavá noha oddychovať alebo nie? Plusy a mínusy Prívrženci konvenčnej manuálnej prevodovky dávajú do pozornosti najmä nižšiu nákupnú cenu vozidla a nižšiu spotrebu paliva. Vodiči zároveň oceňili bezprostredné spojenie motora s kolesami, ktoré umožňuje lepšie „precítiť“ vozidlo. Taktiež aj „hru“ s prevodmi a lepší pocit zábavy. Kritici manuálu považujú za hlavný nedostatok neustále vyšliapávanie spojky a radenie počas jazdy v zápchach. Poukazujú aj na riziko zaradenia nesprávneho (nie optimálneho) stupňa pri danej rýchlosti.  Jednoznačnou...

V spolupráci s britskou firmou Connected Energy otvoril dve rýchlodobíjacie stanice na diaľniciach v Belgicku a v Nemecku. Používajú technológiu E-STOR, ktorej základom sú použité akumulátory z elektrických Renaultov. Tie sa pomaly dobíjajú, svoju energiu však vedia uvoľniť pomerne rýchlo. Je to koncept vhodný do oblastí s problematickým prístupom k výkonnej elektrickej sieti. Životnosť akumulátorov v elektromobiloch sa odhaduje na osem až desať rokov. Potom je už ich kapacita nedostatočná na pohon vozidla, stále však môžu poslúžiť ako úložisko energie. To od Connected Energy vyzerá ako klasický kontajner, okrem akumulátorov však môže byť jeho súčasťou aj elektráreň. K dispozícii sú totiž aj solárne panely alebo veterné mikroturbíny, ktoré ho môžu napájať. Úložisko je tiež možné pripojiť do elektrickej siete a využívať ho na vyrovnávanie špičiek.

Prejdem však k veci. Je jazda za volantom v tehotenstve bezpečná? Môže bezpečnostný pás spôsobiť zranenie tehotnej žene?  Prinášam vám niekoľko tipov ako si užiť jazdu za volantom do „poslednej“ chvíle. 1. Vždy používajte bezpečnostný pás. Nosenie bezpečnostného pásu je vo väčšine európskych krajín pre tehotné ženy povinné. Bezpečnostný pás musí byť umiestnený tak nízko, ako je to len možné, aby chránil panvu a vyhol sa tlaku na plod. Diagonálny pás musí prechádzať cez bruško, pomedzi prsníky a kľúčnu kosť. 2. Riziko vážneho poškodenia plodu je možné v prípade autonehody znížiť o polovicu, a to správnym použitím bezpečnostného pásu. Podľa najnovších štúdií redukuje bezpečnostný pás riziko vážneho poranenia plodu až o polovicu. Priamy náraz s volantom môže spôsobiť vážne zranenia, ako odlúčenie placenty alebo roztrhnutie maternice. A to si nevymýšľam. Na riziká upozorňuje doktor Emmanuel De Sostoa, ktorý šéfuje na gynekológii v zdravotníkom a rehabilitačnom centre (CARS) v Martorelli v Španielsku. 3. Bruško sa...

Aktuálne príspevky

Mitsubishi L200: Štyridsaťročný mladík (v plnej kondícii)

Nissan Navara Dark Sky Concept: Pohľad do temnoty vesmíru

Honda Fest 2018: Srdcová záležitosť

Duster Tour: Veľký zážitok po siedmykrát