Filtrovať podľa:

„Super“ cena sa častokrát neobjaví len tak. Neraz za ňou stoja menej alebo viac významné nedostatky a potenciálne problémy. Podľa Lubomíra Kroužílka, technického poradcu profesionálnych autoservisov ProfiAuto, by si mali českí a slovenskí záujemcovia o kúpu amerického auta dať pozor hlavne na nasledujúce oblasti: 1. História vozidla: Americké autá môžu byť často po ťažkých nehodách, pretože opravy veľmi poškodených vozidiel sa na americkom trhu neoplatia. Navyše nie je vôbec jednoduché overiť históriu vozidla. 2. Cena paliva: Nízke ceny palív a predovšetkým emisné a iné normy spôsobujú, že americké autá majú iné „nastavenie“ motora, prípadne aj iné výfukové systémy ako európske vozidlá. 3. Kvalita prevedenia a vybavenia: Kvalita použitých materiálov sa môže líšiť (a neraz aj výrazne líši) od európskych noriem. Rovnako je to so samotným vybavením. Čo je u nás štandardom v nižšej triede, nemusí byť v USA vo vyššej triede samozrejmosťou. 4. Náhradné diely: Mnoho náhradných dielov na dovezené vozidlá sa dá...

„Jednou z najviac opotrebovávaných a extrémne namáhaných súčastí sú v zimných mesiacoch stieracie lišty stierača, ktoré odporúčam meniť v momente, kedy zanechávajú pri stieraní na skle pruhy,” prezradil nám technický poradca spoločnosti ProfiAuto Lubomír Kroužílek. Dodal však, že „stav každého vozidla po zimnej sezóne významne ovplyvňuje už samotná príprava na zimu.“ Veľmi namáhaná je takisto karoséria a podvozok, ktoré môžu byť napadnuté koróziou od posypovej soli. Ďalej by vodiči nemali zabudnúť na kontrolu brzdového systému a následnú kontrolu tlmičov a odpruženia vozidla. Veľmi dôležité je i osvetlenie a nastavenie predných svetiel. Niektoré zo zmienených častí si môže majiteľ automobilu bez problémov vymeniť doma ako napríklad stieracie lišty stieračov. Špeciálne opravy alebo kontroly je však lepšie ponechať na odborníkoch v profesionálnom autoservise. „Kontrola po zime by mala byť spojená hlavne s prezutím pneumatík, tzn. pri výmene pneumatík alebo v termíne okolo výmeny pneumatík na prelome marca a apríla. Záleží na počasí i...

Každá automobilka historicky prechádza rôznymi vývojovými štádiami a smermi, presne podľa toho, čo v danom momente zákazníci preferujú. Minulosť však ukázala, že aj počas zmien sa dá vybudovať také silné renomé automobilky, že keď sa povie jej meno, každému sú okamžite jasné ďalšie súvislosti. Presne ako v prípade automobilky Toyota. Voľakedy si vybudovala meno progresívneho hráča vo svete automobilového športu, v súčasnosti k nemu pridala ešte punc ekologickosti. Navyše, bez ohľadu na čas a priestor, stále s výrazne vysoko hodnotenou kvalitou a spoľahlivosťou. Toyota predstavuje najlepšie rozhodnutie, aké môžete pri výbere vozidla urobiť. Prečo? Žiadna iná automobilová značka na svete nie je ovenčená toľkými titulmi ani taká spoľahlivá ako Toyota. Viac ako pravda Štatistika nezávislého nemeckého výskumného inštitútu TÜV Report 2016 hodnotí výsledky predpísaných povinných technických kontrol vozidiel už od roku 1973. Údaje vychádzajú z takmer 9 miliónov prehliadok vykonaných odborníkmi spoločnosti TÜV od júla 2014 do júna 2015. Údaje zo staníc...

Odborníci zo spoločnosti Škoda Auto Slovensko motoristom odporúčajú, aby tak urobili čo najskôr. Preto pripravili niekoľko dôležitých odporúčaní a pre motoristov, ktorí zveria prípravu automobilu autorizovanému servisu, ponúkajú niekoľko praktických služieb. Kedy je správny čas prezuť auto? Používanie zimných pneumatík je na Slovensku povinné, ak je na vozovke od 15. novembra do 31. marca súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza – toľko hovorí slovenská legislatíva. No viete, čím vás môže prekvapiť cesta napríklad na Donovaloch, keď pohľad z okna bytu povedzme v Šamoríne ničím zimu neprípomína? Praktickým pomocníkom je priemerná denná teplota – ak sa pohybuje na úrovni sedem stupňov nad nulou, nestrácajte čas a automobil prezujte. Netreba pritom zabudnúť na kontrolu diskov a pneumatík, vrátane správneho nahustenia.  Zimné gumy s Pneugaranciou Je dôležité, akú obuv na zimu svojmu autu doprajete, pretože ido o bezpečnosť posádky aj iných účastníkov cestnej premávky. Mnohé nezávislé testy zimných pneumatík ukázali, že nie každá je v zime aj skutočne spoľahlivá....

Samozrejme, aj v tomto prípade sa dá na vec pozrieť v rôznych uhloch. Dôležitá je aj špecifikácia „problému“. Pri manuálnych napríklad počet prevodových stupňov a ich sprevodovanie. Pri automatických vnútorná konštrukcia – sem totiž mnohí radia aj jedno- alebo dvojspojkové robotizované prevodovky (aj keď ich vnútorná konštrukcia vychádza z manuálnych), CVT , pri „meničových“ automatoch zase či má blokovanie meniča a ak áno, pri ktorých prevodových stupňoch atď. Jedno je však vždy ist: Bude pri jazde pravá ruka a ľavá noha oddychovať alebo nie? Plusy a mínusy Prívrženci konvenčnej manuálnej prevodovky dávajú do pozornosti najmä nižšiu nákupnú cenu vozidla a nižšiu spotrebu paliva. Vodiči zároveň oceňili bezprostredné spojenie motora s kolesami, ktoré umožňuje lepšie „precítiť“ vozidlo. Taktiež aj „hru“ s prevodmi a lepší pocit zábavy. Kritici manuálu považujú za hlavný nedostatok neustále vyšliapávanie spojky a radenie počas jazdy v zápchach. Poukazujú aj na riziko zaradenia nesprávneho (nie optimálneho) stupňa pri danej rýchlosti.  Jednoznačnou...

V spolupráci s britskou firmou Connected Energy otvoril dve rýchlodobíjacie stanice na diaľniciach v Belgicku a v Nemecku. Používajú technológiu E-STOR, ktorej základom sú použité akumulátory z elektrických Renaultov. Tie sa pomaly dobíjajú, svoju energiu však vedia uvoľniť pomerne rýchlo. Je to koncept vhodný do oblastí s problematickým prístupom k výkonnej elektrickej sieti. Životnosť akumulátorov v elektromobiloch sa odhaduje na osem až desať rokov. Potom je už ich kapacita nedostatočná na pohon vozidla, stále však môžu poslúžiť ako úložisko energie. To od Connected Energy vyzerá ako klasický kontajner, okrem akumulátorov však môže byť jeho súčasťou aj elektráreň. K dispozícii sú totiž aj solárne panely alebo veterné mikroturbíny, ktoré ho môžu napájať. Úložisko je tiež možné pripojiť do elektrickej siete a využívať ho na vyrovnávanie špičiek.

Prejdem však k veci. Je jazda za volantom v tehotenstve bezpečná? Môže bezpečnostný pás spôsobiť zranenie tehotnej žene?  Prinášam vám niekoľko tipov ako si užiť jazdu za volantom do „poslednej“ chvíle. 1. Vždy používajte bezpečnostný pás. Nosenie bezpečnostného pásu je vo väčšine európskych krajín pre tehotné ženy povinné. Bezpečnostný pás musí byť umiestnený tak nízko, ako je to len možné, aby chránil panvu a vyhol sa tlaku na plod. Diagonálny pás musí prechádzať cez bruško, pomedzi prsníky a kľúčnu kosť. 2. Riziko vážneho poškodenia plodu je možné v prípade autonehody znížiť o polovicu, a to správnym použitím bezpečnostného pásu. Podľa najnovších štúdií redukuje bezpečnostný pás riziko vážneho poranenia plodu až o polovicu. Priamy náraz s volantom môže spôsobiť vážne zranenia, ako odlúčenie placenty alebo roztrhnutie maternice. A to si nevymýšľam. Na riziká upozorňuje doktor Emmanuel De Sostoa, ktorý šéfuje na gynekológii v zdravotníkom a rehabilitačnom centre (CARS) v Martorelli v Španielsku. 3. Bruško sa...

Ešte nedávno boli naftové motory prezentované ako vhodné riešenie na zníženie emisií CO2, najnovší problém sa však volá oxidy dusíka. Sprísnenie limitov na tieto plyny prišlo so zavedením normy Euro 6, ktorá si vyžiadala inštaláciu prídavných katalyzátorov. V praxi fungujú dva systémy: zásobníkový a vstrekovanie močoviny. Koncern VW a ďalšie automobilky však chcú na základe dohody riešiť aj staršie motory. Pre majiteľov vozidiel spĺňajúcich normu Euro 5 a Euro 6 bude pripravený nový softvér riadiacej jednotky. Aktualizácia sa týka približne štyroch miliónov vozidiel, pritom 2,5 milióna už VW zvolával po prepuknutí škandálu v rokoch 2015 resp. 2016. Vtedy aktualizáciou prešlo približne 70 percent zvolaných vozidiel (podľa VW). Očakávaný pokles emisií NOX je o 25 až 30 percent. Pre staršie vozidlá s motormi spĺňajúcimi normu Euro 1 – Euro 4 (do 2009) pripravuje koncern schému odkupných bonusov. Podrobnosti sa dozvieme čoskoro, šéf koncernu Matthias Müller tvrdí, že program pokryje všetky značky od Škody...

Bezplatná aktualizácia elektroniky sa týka motorov V6 a V8 TDI, ktoré spĺňajú normu Euro 5 a Euro 6. Okrem modelov Audi bude dostupná aj pre Volkswageny a Porsche týmito motormi. Celkovo ide o viac ako 850 000 áut na celom svete okrem Severnej Ameriky. Úprava a všetko s ňou spojené je pre zákazníkov bezplatné. Podľa vyjadrenia slovenského importéra Porsche Slovakia, značka postupne oslovuje majiteľov listom. Následne je možné objednať sa do servisu na tento úkon. Akcia zatiaľ nie je časovo limitovaná. Úprava však nie je povinná a majiteľovi by nemali hroziť žiadne následky, ak sa ju rozhodne neabsolvovať. Nový softvér má znížiť emisie pri reálnej prevádzke, svojim spôsobom nepodstatných normovaných hodnôt sa zrejme výraznejšie nedotkne. Audi verí, že takto pomôže zlepšiť kvalitu ovzdušia a tiež zlepšiť imidž naftových motorov, ktoré sú čoraz častejšie terčom kritiky a hroziacich zákazov a obmedzení.

Sú domáci miláčikovia, nech si hovorí kto chce čo chce. Aj súčasťou rodiny. Preto aj neraz absolvujú parádne rodinné výjazdy. Čo je však pre človeka normálne a samozrejmosť, to môže byť pre psa utrpenie alebo záťaž. Preto sa vždy zíde pár rád, ako na to: Nezabudnite na platné dokumenty Pri cestách do miesta určenia v rámci Európskej únie berte so sebou platný medzinárodný zvierací pas. Podobne dôležitý je aj mikročip, najmä v prípade straty psa alebo nečakanej nehody. Skontrolujte si platnosť všetkých povinných očkovaní. Dajte psa prezrieť veterinárovi, aby ste si boli istí jeho zdravotným stavom, podľa cieľovej krajiny zvážte nepovinné očkovanie alebo ošetrenie proti parazitom. Zníženie stresu a nevoľnosti Pes by nemal nič jesť aspoň dve hodiny pred vyštartovaním. Dajte mu len čistú vodu a prípadne lieky proti nevoľnosti. Pred cestou choďte so psom na prechádzku, nech sa vyprázdni a počas cesty robte pravidelné prestávky aspoň raz za dve hodiny, nech si aj...

Aktuálne príspevky

Toyota Auris Touring Sports: ...akože Freestyle

Bratislavský autosalón 2018: Premiérové premiéry

Mercedes-Benz E All-Terrain: Všetkoterénne chute

BMW M2 Competition: Orgazmus na počkanie...