Filtrovať podľa:

„Kupovať štartovacie káble na váhu je trochu zjednodušené odporúčanie, ale keď si prejdete ponuky v niektorých obchodoch, nájdete tam mnoho produktov, ktoré bezproblémové naštartovanie rozhodne nezaručia,“ problematiku naznačil Jindřich Krejčí zo siete autoservisov ProfiAuto. Káble sú síce zabalené v pekných krabičkách a za skvelú cenu, ale na to, aby vodičom v zime zachránili „kožu“ už bohužiaľ nestačia. Skutočne spoľahlivý štartovací pomocník je vyrobený z potrebného množstva medeného kábla, ktorý sa potom samozrejme vyznačuje adekvátnou hmotnosťou. U benzínového auta by mali stačiť káble s prierezom 16 mm2 a dĺžkou 3 metre. Každý ďalší meter navyše predstavuje zbytočný odpor, preto je dobré zamerať sa pri nákupe i na správny pomer medzi dĺžkou a prierezom. Pre dieselové autá a silnejšie motory postačí na bezproblémový prenos prúdu prierez 25 mm2 s dĺžkou 5 metrov. „Dajte si pozor na niektoré lacné napodobeniny, ktoré síce napríklad deklarujú prierez 25 mm2, ale pod silnou vrstvou izolácie nakoniec nájdete medený vodič...

Zle odhadnutá vzdialenosť od krajnice či pätníku, odreniny spôsobené inými autami na parkoviskách supermarketov alebo odlietavajúce kamienky v zime. Prirátajme si k tomu ešte posypovú soľ, ktorá urýchľuje koróziu a  po pár mesiacoch máme pekne odreté auto. Musíme ísť ale s každým škrabancom do lakovne? Závisí to hlavne na tom, kto je ako zručný a na čo si trúfne. V súčasnosti je niekoľko spôsobov, ako si s malými škrabancami poradiť. A keď sa už niekto rozhodne opraviť si ich sám, mal by poznať pár základných pravidiel a urobiť si jasno v tom, čo na opravu laku použiť. Najskôr musíte vedieť presne identifikovať škrabance - či sú to len povrchové odreniny bez poškodenia farebnej vrstvy a základovej farby alebo či je farebná vrstva poškodená. Najhoršie je, keď sú škrabance tak hlboké, že je potrebné najskôr vyrovnať deformácie do hladkej plochy. Druhým krokom je zhodnotenie, či stačí lokálna oprava laku alebo je potrebná oprava komplexná....

Stále viac diskusií sa vedie práve na tému, či tento systém skutočne pomáha znižovať emisie, šetriť palivo alebo má na druhej strane naopak negatívny vplyv na motor a ďalšie súčasti vozidla. Ničí teda Štart-stop systém motor? „Opätovné štartovanie motoru príliš neprospieva. I keď miera zaťaženia motora pri každom zo štartov je závislá na viacerých faktoroch, napr. na okolitej teplote, najazdených kilometroch, stave dielov vo vozidle, pravidelnej údržbe alebo štýle jazdy vodiča,“ povedal nám Jindřich Krejčí, riaditeľ značky ProfiAuto, ktorá združuje sieť nezávislých autoservisov v Českej republike a na Slovensku.   Závisí tiež na tom, či vodiči najazdia viac kilometrov súvislou jazdou alebo sa pohybujú v kolónach a na križovatkách. Časté používanie systému Štart-stop má okrem motora vplyv i na ďalšie súčasti a komponenty vozidla. Veľmi dostáva zabrať i pohonná jednotka, štartér alebo akumulátor, ktorý je síce prispôsobený špeciálne na tento systém, ale i tak má problémy so životnosťou (navyše musí mať vyššiu...

U vozidiel s naftovým motorom sú od roku 2004 povinné filtre pevných častíc, ktoré by mali byť bezúdržbové a o ich pravidelné vyčistenie sa má auto postarať samo. Skutočnosť je bohužiaľ iná, ale existuje niekoľko možností, ako sami môžete predísť jeho ničeniu.  „Každý vodič by sa mal o svoje vozidlo starať tak, aby poruchám predchádzal. Preto je pravidelná návšteva servisov dôležitá. Ešte dôležitejšie ale je, ako s vozidlom majiteľ zaobchádza a k čomu ho používa. Ak chcete jazdiť len s deťmi do školy a do práce, radšej sa dieselovým motorom vyhnite,“ povedal riaditeľ značky ProfiAuto pre ČR a SR Jindřich Krejčí. DPF sa totiž aktivuje každých 500 - 1000 km, kedy sa zdvihne teplota vo výfukovom potrubí a dôjde k tzv. vypáleniu sadzí, čo sa neustále opakuje. Majitelia dieselových vozidiel by teda mali mať vo svojom repertoári aj dlhšie trasy. Ďalším dôležitým faktorom je používanie správnych olejov lebo motory s filtrami pevných...

V automobiloch trávime čoraz viac času. Preto by sme mali dbať na to, aby bolo prostredie vo vozidle čisté, bezpečné a zdravotne bezchybné. Hoci sú plasty, ktoré sú v automobilovom priemysle využívané na výrobu interiérových častí, tepelne stabilné, k úniku emisií predsa len dochádza. Sú to drobné čiastočky, ktoré potom zostávajú usadené aj na vstupoch a výstupoch klimatizácie. Preto je dôležité klimatizáciu pravidelne čistiť, pokojne aj doma. „Existujú prípravky, vďaka ktorým je vyčistenie klimatizácie otázkou dvadsiatich minút a to aj v domácich podmienkach,“ povedal Igor Zajac z firmy Ebix, ktorá na Slovensku zastupuje britskú značku autokozmetiky Autoglym. Niekedy však na príjemnejšie prostredie nestačí vyčistiť len klimatizáciu. Podobne nepríjemný je aj „biologický odpad“, napríklad po zmrzline či omáčke. Živé baktérie, ktoré sú prítomné v takýchto jedlách a nápojoch nestačí zbežne utrieť. Vplyvom tepla a vlhkého nevetraného prostredia sa môžu množiť a vznikajú nepríjemne zapáchajúce plesne. Ich spóry sa navyše dostávajú do ovzdušia a...

Zanedbaná klimatizácia sa zase môže stať zdrojom rôznych nečistôt, plesní, húb, baktérií a vírusov, a tak vyvolať silné alergické reakcie – a to nielen u alergikov. Čo teda môžeme robiť, aby klimatizácia v našom aute bola pomocníkom, ktorý cestovanie spríjemňuje a prispieva k našej pohode? 1. Kontrola aspoň jedenkrát ročne Na to, že klimatizácia nepracuje ako má, môžu upozorniť rôzne typy zápachov - najmä v prvých minútach po zapnutí. Alebo slabý účinok klimatizácie, ktorá automobil nedokáže adekvátne vychladiť. „Majiteľ auta by si mal dať skontrolovať klimatizáciu aspoň raz za rok,“ odporúča Ing. Róbert Hukel, vedúci popredajných služieb v spoločnosti Škoda Auto Slovensko. „Ideálne je kontrolu klimatizácie spojiť s pravidelnou servisnou kontrolou celého automobilu. Vodič takto ušetrí nielen čas, ale aj peniaze“. 2. Pozor na typ chladiaceho médiá Pri dopĺňaní chladiaceho média treba byť veľmi obozretní. Keďže sa používajú dva typy, ktoré sa v žiadnom prípade nemôžu navzájom miešať, je veľmi dôležité, aby sa doplnilo...

„Super“ cena sa častokrát neobjaví len tak. Neraz za ňou stoja menej alebo viac významné nedostatky a potenciálne problémy. Podľa Lubomíra Kroužílka, technického poradcu profesionálnych autoservisov ProfiAuto, by si mali českí a slovenskí záujemcovia o kúpu amerického auta dať pozor hlavne na nasledujúce oblasti: 1. História vozidla: Americké autá môžu byť často po ťažkých nehodách, pretože opravy veľmi poškodených vozidiel sa na americkom trhu neoplatia. Navyše nie je vôbec jednoduché overiť históriu vozidla. 2. Cena paliva: Nízke ceny palív a predovšetkým emisné a iné normy spôsobujú, že americké autá majú iné „nastavenie“ motora, prípadne aj iné výfukové systémy ako európske vozidlá. 3. Kvalita prevedenia a vybavenia: Kvalita použitých materiálov sa môže líšiť (a neraz aj výrazne líši) od európskych noriem. Rovnako je to so samotným vybavením. Čo je u nás štandardom v nižšej triede, nemusí byť v USA vo vyššej triede samozrejmosťou. 4. Náhradné diely: Mnoho náhradných dielov na dovezené vozidlá sa dá...

„Jednou z najviac opotrebovávaných a extrémne namáhaných súčastí sú v zimných mesiacoch stieracie lišty stierača, ktoré odporúčam meniť v momente, kedy zanechávajú pri stieraní na skle pruhy,” prezradil nám technický poradca spoločnosti ProfiAuto Lubomír Kroužílek. Dodal však, že „stav každého vozidla po zimnej sezóne významne ovplyvňuje už samotná príprava na zimu.“ Veľmi namáhaná je takisto karoséria a podvozok, ktoré môžu byť napadnuté koróziou od posypovej soli. Ďalej by vodiči nemali zabudnúť na kontrolu brzdového systému a následnú kontrolu tlmičov a odpruženia vozidla. Veľmi dôležité je i osvetlenie a nastavenie predných svetiel. Niektoré zo zmienených častí si môže majiteľ automobilu bez problémov vymeniť doma ako napríklad stieracie lišty stieračov. Špeciálne opravy alebo kontroly je však lepšie ponechať na odborníkoch v profesionálnom autoservise. „Kontrola po zime by mala byť spojená hlavne s prezutím pneumatík, tzn. pri výmene pneumatík alebo v termíne okolo výmeny pneumatík na prelome marca a apríla. Záleží na počasí i...

Každá automobilka historicky prechádza rôznymi vývojovými štádiami a smermi, presne podľa toho, čo v danom momente zákazníci preferujú. Minulosť však ukázala, že aj počas zmien sa dá vybudovať také silné renomé automobilky, že keď sa povie jej meno, každému sú okamžite jasné ďalšie súvislosti. Presne ako v prípade automobilky Toyota. Voľakedy si vybudovala meno progresívneho hráča vo svete automobilového športu, v súčasnosti k nemu pridala ešte punc ekologickosti. Navyše, bez ohľadu na čas a priestor, stále s výrazne vysoko hodnotenou kvalitou a spoľahlivosťou. Toyota predstavuje najlepšie rozhodnutie, aké môžete pri výbere vozidla urobiť. Prečo? Žiadna iná automobilová značka na svete nie je ovenčená toľkými titulmi ani taká spoľahlivá ako Toyota. Viac ako pravda Štatistika nezávislého nemeckého výskumného inštitútu TÜV Report 2016 hodnotí výsledky predpísaných povinných technických kontrol vozidiel už od roku 1973. Údaje vychádzajú z takmer 9 miliónov prehliadok vykonaných odborníkmi spoločnosti TÜV od júla 2014 do júna 2015. Údaje zo staníc...

Odborníci zo spoločnosti Škoda Auto Slovensko motoristom odporúčajú, aby tak urobili čo najskôr. Preto pripravili niekoľko dôležitých odporúčaní a pre motoristov, ktorí zveria prípravu automobilu autorizovanému servisu, ponúkajú niekoľko praktických služieb. Kedy je správny čas prezuť auto? Používanie zimných pneumatík je na Slovensku povinné, ak je na vozovke od 15. novembra do 31. marca súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza – toľko hovorí slovenská legislatíva. No viete, čím vás môže prekvapiť cesta napríklad na Donovaloch, keď pohľad z okna bytu povedzme v Šamoríne ničím zimu neprípomína? Praktickým pomocníkom je priemerná denná teplota – ak sa pohybuje na úrovni sedem stupňov nad nulou, nestrácajte čas a automobil prezujte. Netreba pritom zabudnúť na kontrolu diskov a pneumatík, vrátane správneho nahustenia.  Zimné gumy s Pneugaranciou Je dôležité, akú obuv na zimu svojmu autu doprajete, pretože ido o bezpečnosť posádky aj iných účastníkov cestnej premávky. Mnohé nezávislé testy zimných pneumatík ukázali, že nie každá je v zime aj skutočne spoľahlivá....

Aktuálne príspevky

Mitsubishi L200: Pretekársky špeciál SuperUte

Škoda 1000MB: Legendárna embéčka oslavuje

Matej Homola: Úplne nová 5N výzva

Ford Transit Custom Sport: Keď potrebuješ urobiť rýchle zásobovanie