Zenvo TSR – S: Niečo hyper z kráľovstva dánskeho

Je to naozaj veľmi vážna hra napísaná dôkladným a dômyselným scenáristom, pričom režisér bol nekompromisný puntičkár. Dánske Zenvo si vybudovalo reputáciu medzi nadšencami  „pomätených“ hyperšportov po celom svete za to, že ponúka klientom skutočne jedinečnú zmes sily, výkonu a prestíže. Najnovšia zmes sa volá TSR – S.

S ako street

               To „S“ je tak na hrane, ale tak na pomyslenej hrane medzi dvoma svetmi – ulicou a okruhom, že to viac na hrane ani nemôže byť. Až by som povedal, že to isto chce veľkú odvahu takéto monštrum prihlásiť na evidenčné čísla. Odvahou sa dá vyjadriť aj nastavenie vozidla – TSR – S hodlá byť autom použiteľným na každodenné jazdenie, ale aj dranie na okruhu. Preto má základné nastavenie motora výkon „len“ 515 kW, maximálne až 865 kW. Medzitým je ešte jedna možnosť – nastavenie IQ, či jednoznačnejšie vyvážené. Vtedy zdokonalený systém trakčnej kontroly priebežne vyhodnocuje priľnavosť pneumatík na ceste a podľa toho obmedzuje výkon. Ak to umožňujú adhézne podmienky, nastavenie IQ pošle na zadné kolesá vždy možné maximum výkonu motora.

               Jazdnému štýlu je prispôsobený i charakter prevodovky. Zľahla by sa dalo povedať, že ide o jednospojkovú robotizovanú prevodovku s dômyselnou konštrukciu a dvoma algoritmami radenia. Realita je ale jemne odlišná. V cestnej premávke sa sedemstupňová prevodovka síce správa ako robotizovaná (radenie pomocou elektromotorčekov), avšak v režime „Race“ sa zmení na priamoradenú sekvenčnú prevodovku – prevody si „dávkuje“ vodič.

Centripetal

               Zdá sa ti na aute niečo čudné? Áno, narážam na obrovitánske zadné krídlo. Nejde o žiadny módny výstrelok ale o plne funkčný a aktívny doplnok. Kým nejedna konkurencia využíva zadné krídlo nielen na prítlak ale aj brzdenie, Zenvo posunulo myšlienku aktívneho zadného krídla ešte do vyšších mét. Zatiaľ čo väčšina superšportov dosahuje najlepší prítlak v zákrutách len pri určitej rýchlosti, inovatívne zadné krídlo poskytuje optimálne množstvo prítlaku v zákrutách pri akejkoľvek rýchlosti. Ono sa totižto v zákrute nakláňa – trošku zložitejšej fyziky, ale v podstate ide o využívanie dostredivej sily, zvýšenie prítlaku na vnútornom kolese. A slúži aj ako aerodynamická brzda. Všeobecne je ale Zenvo TSR-S po aerodynamickej stránke veľmi prepracované a dotiahnuté takmer k dokonalosti.

5/rok

               Zenvo TSR-S je 100% navrhnuté aj ručne vyrobené v Dánsku. Už toto sú základné predpoklady istej exkluzivity. Zenvo k tomu dodáva – len 5 kusov ročne (nie tohto modelu, ale všeobecne zo všetkých). Každé auto je plne prispôsobiteľné a postavené na zákazku, na mieru podľa presných špecifikácií náročného klienta. Napríklad malé detaily môžu naznačovať štátnu príslušnosť majiteľa, ako je jemné vyjadrenie vlajok krajiny na určených miestach v kokpite, motorovom priestore a vonkajšej grafike.

               Každý potenciálny záujemca ale musí rátať aj s tým, že TSR-S je v základe naozaj sparťansky vybavené auto – však kilogramy treba niekde ušetriť. Chýba klimatizácia, navigácia, audio ozvučenie aj airbagy. Karbónové sedadlá majú mechanické ovládanie. Ak však klient túži viac po komforte, dostane ho. Inak je v interiéri len to najnutnejšie, čo vodič-pretekár potrebuje.

               Nakoniec už len treba odvahu a obnos peňazí neznámej výšky. Parádne však je, že (vzhľadom na veľkosť ročnej produkcie) iného majiteľa akéhokoľvek produktu Zenvo na ceste len tak ľahko nestretneš. A k tomu, čo kus, to originál schopný ísť „len“ 325 km/h – neuveríš, ale ide o elektricky limitovanú maximálnu rýchlosť. Tak ako? Ideš do toho?


GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ