Ženevský autosalón 2019: V krajine superšportov

Veru je sa čím kochať, nielen výkonovo, ale aj esteticky. Ľudská myseľ a fantázie na naozaj rôznorodá.

Mercedes – AMG GT R Roadster

Akože expresný kaderník? Možno aj áno. Exkluzívny otvorený roadster (750 kusov) totiž poháňa dvomi turbodúchadlami prifúknutá štvorlitrová Vé osmička s výkonom 430 kW (a 700 Nm). Agilitu však zlepšuje aj riadenie zadných kolies aj špecificky upravená aerodynamika. Farebnou korunkou (14 farieb) je plátenná strecha. A taktiež sedadlá s tradičným „ofukovaním“ teplým vzduchom. Jednoducho celoročná zábava (😊).

Aston Martin Valkyrie

Dosť bolo rozkoše. Zabudnite na všetko, čo si o super- a hyperšportoch počul. Všetko je obyčajná snaha a prostá štatistika. Aston Martin je v mojich očiach šialená topka. Méta, ktorá ekológov poslala do krajiny zelenej trávy (na chodenie po nej 😉). Hlavne spaľovací motor si zaslúži mega obdiv. S vývojom pomohol Cosworth. Ide o tradičný atmosferický motor 6,5 l V12 s maximálnym výkonom 735 kW dosiahnutý – a teraz si radšej sadni a chyť sa - pri otáčkach 10 500 min-1 (!!!), pričom motor maximálne zvládne až 11 100 min-1. Maximálny krútiaci moment motora je 740 Nm pri otáčkach 7 000 min-1. Napriek oslnivým parametrom mu ešte pomáha maličký elektromotor s výkonom 118 kW (a 280 Nm), pričom systémový výkon 853 kW (brnkačka). Motor je zároveň časťou rámu.

The Lynk & Co 03 Cyan Concept

Nepoznáš? A Polestar poznáš? Nie elektrický nový, ale pôvodný nadupaný. Tak to ono.  Cyan Racing sa predtým volal Polestar a tvoril naozaj výbušné autá v tradičnej bledomodrej farbe. Najnovší projekt je len akoby prevtelenie pretekárskeho špeciálu WTCC na cestu. Preplňovaný dvojliter vďaka masívnemu preplňovaniu produkuje až 388 kW pri otáčkach 7 800 min-1 a 504 Nm v otáčkovom pásme 4 500  - 7 000 min-1, pričom maximálne otáčky motora sú 8 000 min-1. Najlepšie na tom je, že energia motora letí cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku a samosvor na kolesá prednej nápravy. Podobne oslnivé sú i dynamické parametre – 0 - 100 km/h za 4,4 s, 0 - 200 km/h za 10 sekúnd, maximálna rýchlosť 310 km/h. Vďaka geometrii a podvozku Öhlins zvládne bočné preťaženie 1,5 – prečo už nie v sériovej výrobe????

Zenvo TSR-S

Aj dánska spoločnosť postavila cestnú verziu pretekárskeho auta. Odel určený výhradne na okruhy sa volá TSR, písmeno S znamená, že môže ísť aj do bežných ulíc. Nič mu to ale neubralo na originalite a oslnivých parametroch. Stále má vzadu krídlo meniace náklon pri prejazde zákrutami, stále ma dvoma mechanicky poháňanými dúchadlami preplňovaný 5,8 litrovú V8 – 865 kW a 1 100 Nm. Prevodovka je sedemstupňová robotizovaná umožňujúca pokojné radenie aj expresné pretekárske. A dynamické parametre? Najvyššia rýchlosť je elektricky limitovaná na 325 km/h, 0 - 100 km/h za 2,8 sekundy, 0 - 200 km/h za 6,8 sekundy. Hlavne že je pohoda (😊), lebo Zenvo vyrobí za rok len 5 kusov.

 

 


GALÉRIA - 20 obrázkov

1 KOMENTÁR

  1. Marek Marosi| 16.03.2019 15:27

    na tuto akciu som sa chystal, aby som sa pokochal novinkami vo svete aut, ale nejak mi to nevyšlo. Snad buduci rok. Som zvedavy, kolko z tychto noviniek sa dostane aj na naš automobilovy trh a aka bude ich predajna cena

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ