Ženevský autosalón 2019: Šokujúci automobilový prievan č.3 (nemáš kábel, nejazdíš)

SEAT

SEAT na tohtoročnom ženevskom autosalóne predstaví verejnosti štúdiu prvého elektrického vozidla skonštruovaného na báze modulárnej platformy  MEB koncernu Volkswagen.  SEAT el-Born dostal názov po jednej z najznámejších štvrtí Barcelony a mal by na jedno nabitie prejsť až 420 km – akumulátory majú kapacitu 62 kWh, elektromotor výkon 150 kW.

Škoda

Škoda sa zameria na mobilitu ako takú. Štúdia Vision iV je konkrétnou víziou prvého čisto elektrického automobilu vychádzajúceho z modulárnej platformy pre elektromobily (MEB). O bezemisný pohon sa starajú dva elektromotory, jeden na prednej a druhý na zadnej náprave. Plochý ion-lítiový akumulátor je zabudovaný v podlahe a umožňuje dojazd až 500 kilometrov.

Nemej významnou novinkou je Kamiq, rozširujúci rodinu SUV smerom nadol. Predstaví sa aj Scala, pretekárska Škoda Fabia R5 aj štúdia elektrickej kolobežky Klement.

Toyota

Vo svetovej premiére sa predstavia dva nové varianty modelu Toyota Corolla – Corolla GR SPORT a Corolla TREK.

Po uvedení Toyoty Yaris GR SPORT na minuloročnom autosalóne v Paríži je Corolla GR SPORT druhým modelom, ktorý obohatí európsku ponuku vozidiel Toyota s týmto označením. V ponuke bode vo variantoch hatchback a Touring Sports, vrátane možnosti voliť z hybridných pohonov s objemom 1,8 alebo 2,0 litra.

GR SPORT, vychádzajúce zo stupňa výbavy Executive, ponúka jedinečné štylistické prvky, ako napríklad novú mriežku chladiča s povrchovou úpravou v tmavom chróme alebo jedinečné spodné aj prahové nadstavce a zadný difúzor. Súčasťou tohto prevedenia sú ďalej špecifické 18" zliatinové kolesá s brúsenými povrchmi, zatmavené zadné sklá Privacy Glass, hmlové svetlá, LED svetlomety a špeciálny sivý lak karosérie Dynamic Grey vo dvojfarebnej kombinácii. Interiér zase odlišujú športové sedadlá. Ďalšou zmenou je čierne a červené prešívanie v oblasti prístrojového panelu, volantu a riadiacej páky. Corolla GR SPORT sa začne predávať v januári 2020.

Corolla TREK je navrhnutá na aktívny život a výpravy do prírody. Dodávať sa bude výhradne v karosárskom variante Touring Sports s hybridným pohonom s objemom 1,8 alebo 2,0 litra. Oproti bežnému variantu má o 20 mm väčšiu svetlú výšku.

Vo svetovej premiére predstaví aj nová špeciálna edícia modelového radu Toyota Aygo s označením x-cite.

Volkswagen

Štúdia inšpirovaná populárnymi plážovými buggy z USA je skonštruovaná na báze modulárnej stavebnice elektromobility MEB (hmmm, asi to bude veľmi populárna platforma 😊). Na bližšie podrobnosti si ale musím(e) počkať až do začatie tlačovej konferencie.

 

 

Isté však je, že faceliftovaný Passat sa ukáže v plnej kráse. Dokonca aj v limitovanej edícii Variant R-Line Edition (2 000 kusov). Facelift priniesol nielen estetické drobotiny, ale hlavne rôzne elektronické vymoženosti. Ako napríklad Travel Assist umožňujúci čiastočne automatizovanú jazdu v rozsahu rýchlosti od 0 do 210 km/h. Asistenčný systém Emergency Steering Assist prostredníctvom bŕzd zvyšuje stabilitu pri vyhýbacích manévroch. Noc na deň premieňajú nové adaptívne reflektory IQ.LIGHT – LED-Matrix, atď. Súčasťou modernizovaného modelového radu Passat naďalej zostáva aj kombi Alltrack so zvýšenou svetlou výškou (172 mm).

Ale ten musí doslova zblednúť a z cesty aj necesty uhnúť Touareg-u V8 TDI. Štvorliter totiž disponuje výkonom 310 kW a 900 NM, čo „drobčeka“ katapultuje na stovku za 4,9 sekundy. A zrazu aj diesel môže byť populárny a celkom zábavný (😊).

Podobne ako T-Roc R. V triede hot-suv začína byť very hot. Ešte to chce nejaký rekordný čas na Nürburgringu a bude to v maximálnom poriadku. Chápem, že SUV sú v kurze, ale treba v takomto aute preplňovaný dvojliter s výkonom 221 kW (a 400 Nm)? Nech si každý odpovie sám podľa vlastných preferencií (😉). Ešte doplním, že T-Roc R je osadený sedemstupňovým DSG a pohonom všetkých kolies 4MOTION.

Ak by si chcel sledovať VW tlačovku, tak:

http://volkswagen.gomexlive.com/vw_live_pk/?lang=en 

Volvo

Švédsko-čínska automobilka sa bude pýšiť revidovaným modelom XC90, ako inak úspornejším a ekologickejším. Nový systém pod označením „B“ bude využívať kinetickú energiu pri brzdení (rekuperácia) – úspora paliva vraj až 15 percent. Najzásadnejšími zmenami v interiéri je skutočnosť, že XC90 je možné objednať s množstvom rôznych spôsobov usporiadania sedadiel. Od štvormiestneho variantu Excellence cez sedemmiestne rodinné SUV až po úplne novú šesťmiestnu konfiguráciu. Ďalšie možnosti osobného prispôsobenia ponúka aj výber nových interiérových materiálov, napríklad vlnenej tkaniny. Nech sa páči...

Polestar som (aj hádam sme) doteraz vnímal hlavne cez výkonové úpravy niektorých modelov Volvo a parádnu modrú farbu. Po novom bude a je Polestar len čisto elektrický a svojský. Polestar 2 je výkonný elektromobil schopnú vďaka pohonu všetkých kolies s kombinovaným výkonom 300 kW zhltnúť stovku pod 5 sekúnd. Dokonca má v ponuke aj Performance Pack obsahujúci aj také chuťovky, ako je podvozok Öhlins, brzdy Brembo, kované disky kolies. Len zvuk akosi nedodali (☹).

Dodatok vymykajúci sa abecednému poradiu:

Bentley

Bentley Bentayga Speed vystrelí svet SUV do novej dimenzie. Ide totiž o najsilnejšie a najrýchlejšie produkčné SUV na svete. Výkon preplňovaného motora je totiž až 467 kW – maximálna rýchlosť 306 km/h, 0 – 100 km/h za 3,9 sekundy. Neviem, ale nič to so mnou nerobí.

Hispano Suiza

Silné španielske meno sa opäť chce na vrchol automobilového neba. Nekecám, právom tam patrí. Aspoň nové zvesti to tvrdia. Hispano Suiza Carmen chce vytvoriť úplne novú triedu vozidiel – hyperlux (podobne ako hyperšport). Avšak opäť parádne nehlučne, čisto, čiže elektricky. Systémový výkon elektromotorov (2 kúsky na zadnej náprave) by mal byť až 750 kW. Carmen by mala vďaka masívnemu použitiu karbónu vážiť len 1 690 kg a mala by zvládnuť prejsť 400 km.

Mini

Konečne vôňa benzínu pomenovaná John Cooper Works GP (tak teraz neviem lebo GP prichádzalo vždy na konci generačného života modelu). Preplňovaný dvojliter by mal dať 221 kW. Automoiblka už tradične obmedzí aj počet vyrobených kusov. Tento raz na 3 000, pričom predaj začne až budúci rok.

Nateraz všetko. Počas novinárskych dní sa však ešte nejaká novinka ukáže, tak ti ju potom ukážem aj ja. Howk.


GALÉRIA - 39 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ