Ženevský autosalón 2019: Šokujúci automobilový prievan č.2 (a emisná stopa elementárne emitovala)

Depresia? Skľúčenosť? Ani nie, skôr 20 rokov práce novinára (😊). Voľakedy som sa na ženevský autosalón tešil, nohy si išiel zodrať. Bol som nekonečne nabitý energiu. Dnes som už takmer len štatista, ktorý si robí čiarky a snaží sa dopredu zachytiť to, čo automobilky „nedokázali“ utajiť. Na druhú stranu, keby si sa do Ženevy vybral, uvidíš tam aj takéto...abecedné pokračovanie č.2.

Kia

Aby si nebol prekvapený alebo šokovaný. Aj Kia chce a bude (musieť byť) elektrifikovaná. Aj hlavné exponáty sa ponesú v tomto duchu. Napríklad štvordverová štúdia ešte neodhalených parametrov a mena poukazuje na budúcnosť automobilky, aj originálny dizajn. Uvidíme...aj facelift modelu Niro Hybrid aj Pluf-in Hybrid, aj vylepšenú Kiu Soul EV s dvoma výkonmi elektromotora (110 a 150 kW) a taktiež dvoma kapacitami akumulátorov zabezpečujúcich dojazd 277 resp. 452 km.

Lexus

Konečne! Mnohých síce nezaujíma, mnohí ani nevedia alebo neriešia. Ale Lexus ako jeden z mála má poriadny atmosférický motor (5,0 V8 a 341 kW) umiestnený aj vo veľmi zaujímavom aute. Volá sa RC F Track Edition. Ako už napovedá názov, je zameraný na bláznivé jazdenie po okruhoch, čomu je prispôsobená aerodynamika zvyšujúca prítlak (aj s poriadnym krídlom), podvozok i karoséria (schudla o cca 80 kg).

Ak to nie je tvoja šálka kávy, usaď sa do kabrioletu LC Convertible Concept, ktorý spolu s RC F Track Edition má v Ženeve európsku premiéru.

Mazda

Keby si tomu nerozumel, volá sa to Kodo, dizajnový jazyk Mazdy. Síce japonsky neviem, ale Mazda si (napočudovanie) drží celkom slušnú nezávislosť a originalitu. Ale aj ona už musela siahnuť po jemnej pomoci elektromotora spolupracujúceho s benzínovým motorom Skyactiv-G schopným pri istých podmienkach vypnúť činnosť niektorých valcov. Stále však ide o jazdeckú značku pre fajnšmekrov. Platí to nielen v prípade novej generácie modelu Mazda3, ale aj limitovanej (3 000 kusov) MX-5 30th anniversary. Chýbať nebude CX-5 a premiéra nového kompaktného SUV.

Mimochodom parádna MX-5, to je dvojliter so zvýšeným výkonom na 135 kW, podvozkom Bilstein, brzdami Brembo, kovanými diskami Rays....normálne mám chuť si ísť zajazdiť.

Mercedes – Benz

Vynálezca (alebo stvoriteľ prvého) automobilu v Ženeve predstaví popri novej CLA Shooting Brake po prvý krát Koncept EQV ako aj modernizovaný model Mercedes-Benz GLC. Okrem toho bude možné premiérovo vidieť naživo Formulu E Showcar a smart forease+. Výstavnú premiéru zažije nová Trieda V. Okrem toho i SL 500 Grand Edition, SLC 300 Final Edition v exkluzívnej žltej farbe a model S 65 Final Edition, ktorý korunuje a uzatvára úspešný príbeh 6-litrového motora V12 biturbo v sedane Triedy S. Nech mu je zem ľahká...

Ak by si sa chcel on-line pozerať na tlačovku a premiérové odhaľovanie, tak tu:

https://media.mercedes-benz.com/gims2019

Mitsubishi

Mitsubishi naozaj predbehlo čas. Či skôr čas dobehol Mitsubishi, hlavne model ASX. Parádne auto, avšak v roku 2019 už tak veľmi nie. Dôvodom je fakt, že sa vyrába už dlhých 10 rokov (!), čo si (trošku) zaslúži aj obdiv. No život ide ďalej, ASX tiež.

Na európskych trhoch bude ASX poháňané motorom s objemom 2,0 16V MIVEC, ktorý bude spolupracovať s päťstupňovou manuálnou prevodovkou (a nie je to málo?) alebo s bezstupňovou (CVT) osadenou progresívnou logikou INVECS-III so šiestimi predvolenými virtuálnymi stupňami a režimom športového radenia. Zákazníci môžu voliť medzi pohonom predných alebo všetkých kolies. T

Súčasťou prezentácie bude svetová premiéra modelu Engelberg Tourer a taktiež vynoveného pick-up-u L200.

Peugeot

Musím uznať, že niekto v automobilke Peugeot musel riadne tresnúť po stole (alebo dať niekomu riadnu facku). Automobilka sa vcelku dosť prebudila z letargie a začína chrliť vskutku estetické modely, ktoré bodujú na mnohých scénach. Napríklad 508 zabodovala ako slovenské Auto roka a je aj vo finálovej sedmičke európskej odnože.

Peugeot Sport Engineered 508 sa volá drsná beštia, v ktorej (napriek pohonu) má prsty divízia Peugeot Sport (dobre to robia, mal som svojho času veľmi zábavný Peugeot 306 Rallye). Peugeot tvrdí, že má porovnateľné dynamické parametre ako keby mala bežný „spaľovací“ motor s výkonom 298 kW, čiže 400 koní. V štýle doby má však skladačku – preplňovaný benzínový motor s výkonom 147 kW, elektromotor s výkonom 81 kW vpredu a 147 kW vzadu. Dohromady „nuda“, čo zvládne stovku za 4,3 sekundy, 400 m za 12,5 s a hlavne pružnosť! Z 80 - 120 km/h za 2,5 s, z 80 - 180 km/h za 9,3 s (😊).

Avšak ani nový Peugeot 208 vyzerá, že nebude na zahodenie. Nie som síce fanúšikom malého volantu s nezmyselnou polohou, no ty možno si. Také malé chrumkavé, čo by mohlo nadviazať na éru 205ky s pohonom benzínovým, naftovým aj čisto elektrickým.

Renault

Peugeot by bol jasnou hviezdou medzi malými autami, keby nebolo ešte jedného bitkára. Volá sa Renault Clio, ktorý má jasné preferencie smerujúce na čelo triedy. Hmmm? Bude to riadna mela (😊).

......a ostatné o chvíľu ;-) 


GALÉRIA - 36 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ