Ženeva 2017: Press Day alebo aké je to byť novinárom?

Pár dní do začiatku autosalónu sa pozerám na web a zisťujem, že vlastne o nič neprichádzam tým, že sa tento rok nezúčastním. Chyba. Hneď dvojnásobná. Jedna vec je, že by som prišiel o veľa nových, krásnych áut. Druhá, že som sa nakoniec zúčastnil. Ponuku zúčastniť sa som dostal ani nie týždeň pred začiatkom. Hovorím si, že veď čo, skúsim, pozriem, možno niečo opäť uvidím aj zo Švajčiarska. Okrem zopár reštaurácií a interiéru Palexpa som toho veľa nevidel, ale aspoň mám silnejší dôvod sa tam vrátiť. Ale pekne od začiatku.

Porsche 901.Porsche 901.

Polnoc, horlivo čakám na zazvonenie telefónu a on nič. Tak sedím a pozerám na telku u kamoša, ktorý ma na pár hodín ubytoval, keďže sme vyrážali z Pezinka. Čakanie ma už pomaly prestáva baviť a tak zdvíham telefón s tým, že idem zavolať, kde sa chalani nachádzajú a či na mňa náhodou nezabudli. No, nezabudli, to len ja som si veľmi sofistikovane nastavil režim nerušiť, takže chalani už boli vonku. Ok, prvý fail hneď takto zo začiatku. Beriem batoh, bundu a letím dole schodmi. Pred domom stojí krásny Jaguar XE.

Tu som sa cítil fakt výborne.Tu som sa cítil fakt výborne.

Trochu sa čudujem, vedel som, že máme ísť s BMW X1, ale vravím si, že „Jagg“ je lepšie vyzerajúci a tak bude určite lepší. Počiatočné nadšenie ma prechádza po tom, ako si sadnem na zadné sedadlo a zisťujem, že auto nie že nie je pre piatich, ale pocitovo veľmi ani pre štyroch. No nič, jednoducho - miesto na nohy malé. Pýtam sa chalanov, či ideme týmto. Odpoveď bola jednoduchá - nie, len ideme pre Martina a on nás zoberie na X1. Martina sme vyzdvihli v Bratislave. Jedna hodina v noci, prechádzame okolo komplexu Bonaparte. Rozmýšľam, či nepôjdem zapichnúť zápalku do zvončeka istému pánovi, ale na ceste do mierumilovného a neutrálneho Švajčiarska to robiť nebudem. (ok, aj tak by som to nespravil, lebo už nemám 12 rokov…).

Vyrážame s elánom.Vyrážame s elánom.

Presadáme k Martinovi do X1. Vzadu je ozaj oveľa viac miesta. Fakt som rád, že náš dopravný prostriedok na túto asi 14 hodinovú cestu je SUV. Aj keď stále budem bojovať za to, aby sme do Frankfurtu išli na 7er. Tú som si pre zmenu vyskúšal na autosalóne, a tam som sa cítil ako doma. No k tomu neskôr, ešte sme na ceste... V Bratislave som mal trápnu chvíľku číslo dva, keď sme si povedali, že hodíme na net ešte jednu fotku pred odchodom. Nie len aby to bolo efektívnejšie a výsledok by bol takmer rovnaký, keby som fotil na mobil. Aspoň by sme nemuseli čakať, než fotku hodím do počítača, vyvolám a vyexportujem. Ešte som ju ani nedoostril. Ach. Tak sme vyrazili.

Francúzsko a už pomaly aj Švajčiarsko.Francúzsko a už pomaly aj Švajčiarsko.

Cesta je vcelku príjemná. Vyskúšal som úplne všetky polohy sedenia, ležania, spania, zalomenia sa do rôznych tvarov typu - špirála, polkruh,… Viete si predstaviť. Celú cestu šoféroval Martin, za čo ho ešte stále bezmedzne obdivujem. Do Ženevy sme prišli… Do Ženevy sme vlastne neprišli. Aspoň nie hneď v pondelok. Náš cieľ bol totiž v meste Anemasse vo Francúzsku. Tam sme sa ubytovali a išli sme na výpravu za jedlom. Po hľadaní v blízkosti a zistení, že sa okolo 16 h v tomto meste dá fakt jesť iba v McD*nalds, sme si povedali, že si ideme dať radšej pivo na hotel. To bola naozaj dobrá voľba, lebo nie len že sme sa hladní stihli trochu opiť, ale ešte sme si nechali miesto na večeru v blízkom podniku. Za 25 eur na osobu/jedlo by človek už nejakú tú úroveň čakal. Ale keď nám priniesli po predjedle celý plech, plný štyroch druhov mäsa a vlastný malý gril, to nás trochu prekvapilo. Každopádne, bolo to skvelé. Určite to bolo aj hladom, ale najedli sme sa fakt výborne.

Tie zápchy.Tie zápchy.

Sprcha. Spánok. Vstávanie. Ranná premávka na ceste do Ženevy. Vyzeralo to trochu, ako by sa všetok motoristický svet nasťahoval do rovnakého mesta ako my. Dopravná zápcha nás celkom trápila, keďže sme si raňajky nechali až na salón, ale zvládli sme ju. Nič iné nám ani neostávalo. Viem. Ľudia, ktorí chodia autom do práce tieto dopravné komplikácie poznajú, ale keďže sa vozím najmä veľkými vozidlami s osobným šoférom - električkami, tak na to veľmi zvyknutý nie som.

Alpine.Alpine.

Prichádzame k Palexpu, parkujeme na neuveriteľne úzkom parkovisku - medzi každým stĺpom je miesto na tri autá. To by bolo v pohode, ak by nebolo dimenzované tak na tri Fiaty 500. Nevadí. Parkujeme, vystupujeme, ideme si po press kity a dávame si veci do šatne. Prípadne presne v opačnom poradí ako my s Milošom, a preto som musel, kajúc sa, venovať svoj press kit Peťovi, aby som ho zo sebou nemusel celý deň ťahať. Životné skúsenosti.

Výhľad z raňajok v Škoda.Výhľad z raňajok v Škoda.

Vchádzame do vnútra výstaviska. Hneď pri vstupe sú dve zakryté autá od štúdia Pinninfarina a ja si uvedomujem o koľko menej ľudí je oproti minulému  roku, keď som prišiel ako bežný návštevník (táto cesta by vydala na ďalší článok, ale to možno inokedy aj s Františkom, ktorý sa jej tiež zúčastnil). Náš prvý cieľ sú raňajky v stánku Škoda. Respektíve vybrané nám bolo Petrom a Martinom, tí už to mali skontrolované z minulých rokov a musím povedať, že sa nemýlili. Opäť som bol síce hladný, ale opäť to bolo úžasné. Fakt, Škoda má u mňa plusový bod.

Mohol by som rozprávať celú dejovú líniu nášho pobytu na autosalóne, ale myslím, že by to znelo ako prepis denníka, takže to zjednoduším. Rozdelili sme sa na skupiny - Peter a Martin išli riešiť prácu, rozhovory, stretnutia a podobne a my s Milošom sme sa vydali fotiť. Za oba dni sme na relatívne malom výstavisku nachodili viac ako 20 kilometrov, čo celkom svedčí o tom, že sme sa nepohybovali veľmi systémovo.

Kia Picanto so sympatickou slečnou a Martinom. :)Kia Picanto so sympatickou slečnou a Martinom. :)

Prvý deň som mal voľnosť a mohol som si fotiť čo som chcel - z toho vznikli dva príspevky hneď v utorok. To bol presne prípad práce-nepráce. Síce pracujete, ale tak vás to baví, že o tom vlastne ani neviete. Druhý deň už som fotil veci k článkom, takže už som sa cítil celkom zamestnane.

Bugatti Chiron.Bugatti Chiron.

Každopádne je ženevský autosalón relatívne malý. Aj napriek tomu sa v jednej hale, rozdelenej na dve poschodia, nachádza snáď všetko, čo existuje v automobilovom svete (viem akurát, že chýbalo MINI a ešte jedna značka, na ktorú si asi ani nespomeniem). Počas bežných dní sa človek niekedy má problém dostať aj k bežným novým autám - minulý rok sme chceli aspoň nazrieť na Chiron. To sa nám síce podarilo, ale asi z dvadsiatich metrov. Tento rok, ako novinár, som do Chironu síce ísť tiež nemohol, ale mohol som ísť aspoň k nemu. To je spôsobené aj tým, že bol predstavený pred rokom a teraz už nikoho z novinárov veľmi nezaujímal.

Mclaren.Mclaren.

Značky typu McLaren, ktoré v bežné dni tiež návštevníkov nepúšťajú obchytkávať svoje krásne kusy techniky, mali brány otvorené. Preto som sa mohol posadiť do 570s, 720 bola plná novinárov. Niektorí z nich to mali extrémne náročné, keď si snažili natočiť o každej novinke aspoň krátky shot. Vôbec som im nezávidel. Preto som sa ani nesnažil prepracovať sa k 720, aby som nezdržoval pracujúcich.

Za mňa najlepšie auto autosalónu - RUF CTR 2017Za mňa najlepšie auto autosalónu - RUF CTR 2017

Ešte jedna zaujímavosť pri porovnaní utorka so stredou. V utorok večer takmer každý stánok prešiel úpravou, lebo v stredu už prichádzala aj takzvaná „odborná“ verejnosť. Niektorí prestavovali minimálne, niektorí doslova maximálne. Najviac sa do toho oprel Nissan. Prvý deň mal na stánku niekoľko nových modelov Qashqai a takmer nič iné. V stredu bolo všetko inak. Ako prvý spokojne sedel vystavený Nissan GT-R Nismo, nasledovaný menšími bratmi 370z Nismo a Juke Nismo. „Trošku“ zmena.

Predstavenie XC60.Predstavenie XC60.

A druhý deň už nechodia ľudia v húfoch na odhaľovania nových modelov. Znamená to, že aj napriek tomu, že druhý deň je asi menej návštevníkov, tak pocitovo je ich minimálne rovnako.

Pre mňa najlepšie bežné auto autosalónu.Pre mňa najlepšie bežné auto autosalónu.

Zhrnutie? Novinársky autosalón je veľmi príjemný. Ok, ak teda nemusíte natáčať o každej novinke, ako som spomínal vyššie. Vtedy príjemný zrovna nebude, ale je to práca, takmer ako každá iná. Len lepšia.


GALÉRIA - 14 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ