Ženeva 2017: Top5 by Peter

Možno sa vám môj výber bude zdať minimálne v jednom prípadne čudný, netradičný, neštandardný, uletený, atypický, ale aj taký je život, najmä motoristický. Nie vždy práve musí prekvapiť drahý alebo výkonný  produkt. Ale pekne podľa abecedy.

Alpine A110

Na ozajstnú zábavu za volantom netreba nutne veľa kilowattov, koní, newtonmetrov, aj keď potešia. Mne viac „reže“ ovládateľnosť spojená hlavne s nízkou hmotnosťou – malá, vrtká dobre jazdí (😊). Príchod či skôr reinkarnácia značky Alpine bola dlhá a napínavá ako prvý sex. Verím však, že orgazmov za volantov bude viac ako dosť. Pánom sa totiž podarilo poskladať nielen fešné a tvarovo podobné auto originálnej Alpine A110 Berlinette, ale aj zachovať pôvodnú myšlienku, aj keď motor nie je úplne vzadu, ale pred zadnou nápravou. Je ním preplňovaná jednaosmička s výkonom 184 kW (a 320 Nm), čo by samo o sebe neznamenalo nič, keby stodesiatka nevážila 1 080 kg. Bravó! Už sa mi dlane potia.

Dacia Logan MCV Stepway

Ešte jeden pseudofrancúzsky produkt mám vo výbere. A nie som čudák ani čudný. Dacia v podstate nemá nič, z čoho by ktokoľvek padol na zadok. Tvorí autá podľa „pravítka“ z roku pána XY p.n.l. Ani v porovnávacích testoch to nie je žiadna sláva. Ale pre ľudí, ktorí potrebujú „len“ auto, predstavuje jasnú voľbu. Nie nadarmo sa hovorí, že v jednoduchosti je krása. Podobne ako v „zdvihnutí“ modelu Logan MCV. Stačí pridať nápis Stepway, pár drobotín a je to. Modla mnohých s plytkou peňaženkou je na svete. A to sa mi na Dacii páči. Na nič extrémne sa nehrá, len si po svojom skladá obyčajné autá.

Kia Stinger

Zabudnite na predsudky, zabudnite na to, že Kia nič neznamená. Za seba by som povedal, že práve toto bude rok automobilky Kia, aj keď u nás žiaľ až koniec – s podtitulom niečo pod stromček. Kia Stinger je aktuálne azda najviac diskutovaný model. Kia sa v jeho podobe jasne rozhodla nakopať nadutých „premiantov“ do onoho telesného svalu. Fakt sa mi páči. Má silácke proporcie, je pekne nízko posadená a super sa v nej sedí. Už mi ostáva len veriť, že aj jazda bude v duchu statických zážitkov. Mohla by aj byť. Pohľad pod prednú kapotu ukazuje, že motor je posunutý čo najviac za prednú nápravu, Brembo brzdy tiež nie sú až taká konfekcia.

SEAT Ibiza

Mladosť pochabosť? No a čo?! Čím viac úletov a odvahy tvoriť, tým viac sa dostane do hláv mladých. Hovorím o novom SEATe Ibiza. Vyzerá síce trošku ako sfackovaný Leon, ale akosi mi to nevadí. Za volantom je fantasticky lahodná a aj nový multikomunikačný a prepájací systém s kadečím sa mi v základe pozdáva. Nepreferujem dotykové „ovládanie“, ale ponechaním fyzických tlačidiel z neho mladí padnú na zadok. So správnym „mobilom“ si (sa) môžu zdieľať a likeovať a chatovať ....

Toyota Yaris GRMN

Že čo?! Akože TS bolo málo konvenčné? Možno, ale GRMN poukazuje na tím Toyota Gazoo Racing tlačiaci sa aktuálne vo WRC. Do môjho výberu som si Yaris ale nedal kvôli dizajnu, ale hlavne kvôli odvahe, za ktorú si tvorcovia zaslúžia môj veľký obdiv. Do Yarisa GRMN totiž natlačili 1,8 litrový motor preplňovaný kompresorom! Áno, lysholm fúka „luftík“ do valcov (154 kW). V súčasnosti, keď každý pozerá na každý „prt“ miligramu bordelu vo výfukových plynoch a deci spáleného paliva navyše ide o odvážny počin. Nádhera. Len tak ďalej.


GALÉRIA - 27 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ