Ženeva 2017: Top5 by Miloš

Volvo XC60

Najprv teda začnem niečím z toho rozumného spektra, potom to už u mňa ide z kopca (často aj do kopcov). Švédi dokázali detaily svojho nového kompaktného SUV zatajovať do poslednej chvíle a hoci som očakával, že pôjde o takú zmenšenú XC90, práve XC60 mi pri osobnom stretnutí veľmi zaimponovala. Má správne vonkajšie aj vnútorné rozmery a svieži vzduch prináša nielen medzi menšie prémiové SUV, ale aj do pľúc jeho posádky. Navyše dokáže auto samo šoférovať na nudných diaľniciach.

Honda Civic Type R

Využiteľná je ako klasický rodinný hatchback aj ako seriózne športové náradie, to je priam ideálna kombinácia. Preplňovaný dvojliter má výkon 320 koní a krútiaci moment 400 Nm, oproti predchodcovi sľubuje oveľa viac aj samotná konštrukcia auta s novou platformou. Zvýšila sa tuhosť, znížila sa hmotnosť aj výška sedadla nad cestou. Sériové veľké zadné krídlo a hladký povrch spodku auta sú reálne funkčné aerodynamické prvky a od Type R očakávam jazdné výkony, ktoré dovolia zabudnúť na hrozný info-zábavný systém.

NanoFlowcell Quant 48Volt

Fascinuje ma dynamika, ktorú dokážu poskytnúť elektromobily vďaka vysokému výkonu a krútiacemu momentu od nulových otáčok. Na druhej strane už nikto nepovie, že na to potrebujú plnú batériu a nabíjanie, hoci aj len 30-minútové začne byť otravou. Inovatívny prístup NanoFlowcell si ma získal úplne, energiu totiž naberie veľmi promptne tým, že sa doň nalejú dva elektrolyty, 250 litrov z každého. Len by ma zaujímalo, ako pol tony kvapaliny vplýva na auto, ktoré akceleruje na stovku pod 2,5 sekundy a dosiahne až 300 km/h.

Dodge Ram Power Wagon

Ale už preč od ekologických pohľadov do budúcnosti, prítomnosť vie tvoriť výraznejšie autá. Napríklad tento Dodge je veľmi výrazný nielen vďaka jasnej oranžovej farbe, ale aj neprehliadnuteľnej veľkosti, ktorú bude ťažké vtesnať medzi čiary vyznačujúce pruhy. V kombinácii so 6,4 litrovým osemvalcom HEMI bude kráľom ciest aj terénu, a ak by jeho pohon s uzávierkami nakoniec zlyhal, vytiahne sa navijakom s ťažnou silou 5,4 tony. V podstate úplne praktické auto, v ktorom sa dá pokojne aj vyspať

Sbarro Arcad

Na záver som si nechal to najlepšie. Žiaľ, tento stroj sa nikdy nedostane do predaja, márne som lámal chalana, ktorý pri ňom stál. Bol to totiž iba študent – člen tímu, ktorý túto buginu inšpirovanú počítačovými hrami navrhoval a vyrábal. Jediný exemplár vraj bude cestovať po výstavách ako demonštrácia schopností študentov švajčiarskej dizajnérskej školy Sbarro. Večná škoda, trojlitrový osemvalec z Cadillacu by bol zdrojom nekonečnej zábavy.


GALÉRIA - 6 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ