Ženeva 2017: Top5 by Martin

Priznávam, že dominantné zastúpenie SUV ma vo finále trochu prekvapilo. Trendy sú však jasné a hoci sa o pozornosť publika uchádzali aj tradičnejšie strihnuté VW Arteon či Opel Insignia, ich štýl mi nebol celkom po chuti.

Mazda CX-5

Och, ďalšie kompaktné SUV, čím to má byť zaujímavé? Pre mňa tým, že Mazda sľubuje výrazne viac komfortu ako doteraz. Interiér je krajší, vrch palubnej dosky nekazí sklíčko projekčného displeja. V ponuke budú známe motory, čo je pri atmosférických benzínových štvorvalcoch príjemná správa. A aby aj ekológovia mohli pokojnejšie spávať, „dva-a-pol-liter“ bude mať vypínanie valcov. Čo ma však skutočne ohúrilo na novej CX-5? Nádherne vytvarovaná maska s masívnou spodnou lištou, jemne negatívnym odklonom a perfektne prižmúrenými LED svetlami. Láska na prvý pohľad? Už od 22 900 € so 17-palcovými „plecháčmi“.

Nissan Qashqai

Ja tvrdím, že neexistuje facelift, ktorý by nejakému autu pomohol. A potom príde Nissan Qashqai. Dávno som nevidel nový predok tak dobre zakomponovaný do celkového dizajnu. Ešte viac ma však potešil nový volant. Je to možno len drobnosť, no doteraz som bol v Nissanoch práve pre usporiadanie tlačidiel na volante mierne dezorientovaný. Ďalšími plusovými bodmi sú skosený tvar, hrubší veniec a pocitovo menší priemer. Nissan sa tiež hrdí prvou fázou svojho autonómneho riadenia ProPilot, Qashqai zvládne jazdu v pruhu bez aktívneho zásahu vodiča (ale zas nemyslite si, že si budete môcť pri 130 km/h na diaľnici len tak hodiť šlofíka).

Range Rover Velar

Takto nejako si predstavujem limuzínu medzi veľkými SUV. Velar vyžaruje pre mňa dosiaľ nevídanú mieru elegancie a noblesy na podvozku so svetlou výškou viac ako 20 centimetrov. Luxusne pôsobí aj interiér, hoci by som chcel trošku viac miesta na nohy (vzadu, samozrejme). Predná časť kabíny sa spolieha na dotykové ovládanie, čo podčiarkuje už spomenutú eleganciu, ale v praxi bude zrejme citeľne odvádzať pozornosť. Keby do tohto mixu pridali v Land Roveri ešte aj elektrický pohon, Tesla Model X by sa mohla ísť zahrabať, ale...

Jaguar I-Pace

Tesla sa bude môcť ísť zahrabať, keď v roku 2018 dorazí toto. Z I-Pace mám konečne pocit, že aj elektromobil môže byť sexy. Stredne veľký crossover sa tímu okolo Iana Calluma mimoriadne vydaril, aj keď som veľmi zvedavý, či si v sérii Jaguar trúfne na tie 23-palcové kolesá. Interiér konceptu nemá zmysel hodnotiť, v reálnom aute očakávam plne dotykové ovládanie z Velaru. Menej už poteší fakt, že na sľubovaných 500 km dojazdu skysne poriadne dlho na nabíjačke. Pri súčasnom štandarde je to až 90 minút. Chcelo by to Supercharger...

David Brown Speedback GT

Nie je to síce Tesla, ale klasický „supercharger“ sa tu stará o poriadny prievan. Tento britský exot má celkom zaujímavú genézu. Pod karosériou, ktorá sotva zaprie inšpiráciu v bondovskom Astone DB5 pracuje technika Jaguaru (5.0 V8 preplňovaný mechanickým kompresorom). A meno David Brown by znalcom histórie mohlo evokovať konexie do Astonu, ale vraj tam žiadne nie sú. V niektorých detailoch sa ťažko zaprie darca orgánov, no ako celok pôsobí Speedback GT špičkovo. Koža, kam len oko dovidí, vzadu piknikové sedenie, riady a príbory v prútenom koši mi tiež isto radi dodajú, keby som náhodou mal po ruke zbytočných niekoľko (minimálne šesť) stoviek tisíc.

P.S.

Áno, je to už tri roky staré auto, ale toto je zlepšená verzia, niečo ako facelit.


GALÉRIA - 32 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ