Ženeva 2017: Od A do Z

Artega Scalo Superelletra

Nemecký exotický športový automobil dieru do sveta s trojlitrovým šesťvalcom od VW veru neurobil, teraz však má značka nového majiteľa a možno aj novú budúcnosť. Elektrickú, ako inak. Na palube je štvorica elektromotorov z vlastného vývoja (spolu 750 kW a 1 620 Nm) a 800-voltový akumulátor s kapacitou 120 kWh, čo by malo stačiť na 500 km jazdy. Z ďalších sľubov vyberám: 0 – 100 km/h za 2,9 sekundy, maximálne 300 km/h a 50-kusová séria hotová do dvoch rokov.

Aston Martin Valkyrie

Toto že je superauto? Však to vyzerá ako nedokončený simulátor pre veľmi bohatého pána. Auto vzniká v spolupráci s tímom F1 Red Bull a má ho poháňať motor V12. Za mňa radšej Vulcan.

Audi RS5

Zvuk osemvalca v rade A5 skončil, aj top verziu RS5 už poháňa šesťvalec v spojení s osemstupňovým automatom a pohonom quattro. Trojliter má dve turbodúchadlá uložené medzi radmi valcov a tak dosahuje výkon 331 kW a krútiaci moment 600 Nm už pri 1 900 otáčkach. Napriek hmotnosti vyše 1 650 kg (a to sú niektoré dielce z uhlíkových vlákien) tak RS5 upaľuje „stovkou“ za 3,9 sekundy a odblokované maximum má 280 km/h.

Audi Q8 Sport Concept

KIadivo na X6 a GLE Coupé z Ingolstadtu stojí na vzduchovom odpružení Q7. Ženevskú verziu poháňa šesťvalec z RS5 doplnený o elektrický pohon, takže na konci je z toho 350 kW a 700 Nm. Audi spomína kapacitu akumulátora 17,9 kWh a mimoriadne silnú rekuperáciu, ale žiadne externé dobíjanie. Sériová verzia Q8 sa očakáva už o rok.

Bentley EXP 12 Speed 6

Predzvesť budúceho Continentalu so skladacou strechou prináša výraznú novinku pod kapotou – elektrický pohon s dojazdom 500 km. Viac ma však dostal štýlový interiér so sklenenými prvkami a OLED zobrazovacími jednotkami.

BMW 5 Touring

Očakávaný prírastok do radu 5 s 570 až 1 700 litrami na batožinu a obvyklými chuťovkami typu motorizovaná roletka s koľajničkami v D-stĺpiku či samostatne otvárateľné okno na veku kufra. Najviac ma však dostala verzia vyladená doplnkami z katalógu M Performance (spojleríky, nástavce, brzdy,...). V Mníchove majú zmysel pre humor, pretože to prezentovali na 520d.

Citroën C-Aircross Concept

Predobraz nástupcu modelu C3 Picasso, ktorý sa bude vyrábať vedľa Oplu Crossland X. Nechýbajú robustné línie, Airbump a tiež môj trochu zmätený výraz, kam sa toto auto plánuje v ponuke značky vlastne zaradiť.

DS7 Crossback

Ciele Francúzov sú veľké: X3, GLC, Q5 či XC60. DS7 ich chce prekonať najmä štýlovým interiérom, kde opäť raz vyhrali dizajnéri nad zdravým rozumom. Novinka, ktorá sa však k prvým klientom dostane až v roku 2018, stojí na platforme EMP2 a s rázvorom 2,74 m odkazuje na Peugeot 5008. Proti prémiovej konkurencii tak vyrazí aj s 1,2-litrovým trojvalcom, na opačnom konci bude 300-koňový benzínový plug-in hybrid (ako jediný aj s pohonom 4 × 4). Pruženie dostane kamerový systém na identifikáciu výtlkov, to by mohol byť u nás celkom hit (ak to bude fungovať).

Ženeva 2017: Top5 by Miloš

Terénne stroje ako keby sa blížil koniec sveta aj nová generácia pohonov, ktorá vidí svetlú budúcnosť ľudstva. A k tomu niečo pre tých, ktorí vyberajú s rozumom.

- Tip redakcie -

Ferrari 812 Superfast

Bolo okolo neho toľko ľudí, že sme si ho ledva pozreli, titul najobletovanejšieho auta salónu mu však predsa nedáme. Superfast menom odkazuje na 400 Superfast z roku 1960 a pod kapotou má zatiaľ najväčší motor Ferrari. Dvanásťvalec má objem 6,5 litra a dosahuje výkon 588 kW, teda 800 koní. A tie si môžete hodiť aj do driftu, pretože takýto režim je momentálnym hitom medzi športovými autami. Inak: 0 - 100 km/h za 2,9 s a maximálne 340 km/h.

Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo

Meno brazílskeho pretekára spojilo karosáreň Pininfarina a techniku od HWA (špecialista, ktorý sa Mercedesu stará o DTM). Ten dodáva aj atmosférický motor V8 (441 kW, 510 Nm), pritom samotné auto váži sotva tonu. Emerson si naplánoval vyrobiť 25 kusov, v nezverejnenej cene je pritom aj úplná individualizácia vzhľadu a členstvo v klube s tréningom jazdy na okruhoch po celom svete.

Ford Fiesta

Ford konečne ukázal nové auto, ktoré začne predávať za menej ako rok od premiéry. Fiesta vyzerá tak, že by sa mohla stať kráľovnou segmentu (v rámci Európy, u nás máme inú kráľovnú) a možno aj autom roka. Výzor na to má, aj obrovský displej v strede palubnej dosky a k tomu superekologické trojvalce (v ST s vypínaním valcov). Držíme palce, milý Ford.

Hyundai i30 SW

Plus 24 centimetrov na zadnom previse oproti hatchbacku a máme tu ďalšieho zástupcu 600-litrovej ligy. Magickú hranicu objemu kufra prekročil len o dva litre (aj tie určite kdesi pod podlahou). Vizuálne mu to pristane, operadlá padajú do roviny (max. 1 650 litrov), ale priestor na roletku som pod podlahou nenašiel. Nuž aj keď má koľajničky a otvor na dlhé predmety, nie je to Simply clever.

Infiniti Project Black S

Najzaujímavejší detail na tomto hybridnom vysokovýkonnom kupé, ktoré sa k nám zrejme tak ľahko nedostane, poskytol monopost F1 Renault vystavený nad ním. Cez dieru v bočnici sme si mohli pozrieť usporiadanie komponentov hybridného pohonu. A Infiniti je vraj tiež hybrid.

Jeep Compass

Nové kompaktné SUV prichádza do Európy s troma motormi: 1.4 MultiAir (92 alebo 125 kW), 1.6 MultiJet (88 kW) a 2.0 MultiJet (103 alebo 125 kW), voliteľne aj v kombinácii s 9-stupňovým automatom. Na pohľad pôsobí robustnejšie ako Cherokee, zdá sa však byť aj praktickejší. Zaujímavý by mohol byť terénnymi schopnosťami.

Kia Picanto

Drobec dostal agresívnejšie tvary, na salóne zvýraznené výbavou GT Line. Dobrý dojem zanechal aj interiér v typickom štýle Kie. Miesta je tu primerane rázvoru 2,4 metra, kufor by zrejme len tak-tak zvládol moju bežnú návštevu Kauflandu či Tesca. Ale ak nové Picanto tak dobre jazdí, ako sexy vyzerá, tak mu to odpustím.

Lamborghini Aventador S

Trošku upravený predok, plus pár desiatok koní (presne 544 kW, teda 740 k) a tiež Newtonmetrov, „stovka“ za 2,9 s a maximálna rýchlosť 350 km/h. Myslím, že môže byť.

Lexus LS500h

Zdá sa, že japonská prémiová značka má teraz zaujímavý tím kresličov. Nová generácia LS je totiž minimálne rovnako strhujúca ako kupé LC. S ním má LS500h spoločný aj hybridný pohon, v rámci ktorého dostal elektromotor štvorstupňovú prevodovku a je schopný dosiahnuť rýchlosť až 140 km/h.

McLaren 720S

Určite najobletovanejšie auto tohtoročnej Ženevy, podaktorí kolegovia novinári museli okolo neho behať ešte aj po záverečnej. Poháňa ho nový štvorilitrový motor, nechýbajú krídlové dvere či aktívna aerodynamika. Top hračky sú však tieto: konštrukcia kompletne z uhlíkových vlákien vrátane pomocných rámov, vyklápací displej pred vodičom a driftovací režim s nastaviteľným uhlom. Dynamickými parametrami (0 – 100 km/h za 2,9 s a 341 km/h) je jasné, kam nový McLaren mieri. Ale mohol by mať krajší predok.

Mercedes-AMG GT Concept

Žiadna vízia nového CLS, ale skutočne štvordverové AMG GT, ktoré má Panamere spôsobiť bolesti hlavy. Ak sa do série dostane pohon konceptu (V8 + elektromotor = 800 koní), tak hybridné turbo od Porsche rozhodne nebol zlý nápad. Skutočné auto uvidíme o rok.

Mercedes-Benz E Cabrio

Vyzerá podľa očakávania elegantne, ani v interiéri zásadne neprekvapí. Zákazníkov však určite poteší, že teraz bude v ponuke aj ako 4Matic, teda s pohonom všetkých kolies. Veď keď to má BMW...

Mitsubishi Eclipse Cross

Land Rover a Jeep už nie sú jediné automobilky s čisto terénnym portfóliom. Po novom k nim patrí aj Mitsubishi (Lancer končí a Mirage/Space Star sa u nás nepredáva, tak čo ma po ňom). Eclipse Cross zaujme na prvý pohľad, ten odseknutý zadok s deleným oknom, toto by európska automobilka asi nedokázala. Napriek tomu je to asi najkrajšie súčasné Mitsubishi. V interiér som si všimol nový info-zábavný systém s ovládaním cez dotykovú plochu (Lexus). Pod kapotou môže byť nový benzínový turbomotor s objemom 1,5 litra spojený s CVT alebo osvedčený diesel 2.2 s ôsmimi prevodmi.

Opel Insignia

Symbolicky s prechodom pod krídla PSA Peugeot Citroën prichádza nová vlajková loď Oplu. Pôsobí veľkoryso a majestátne, je priestranná a pritom v základnej verzii má vážiť len 1 400 kg. Kde sú tie časy, kedy Opel patril do ťažkej váhy... Niečo sa možno podarí nahnať ešte šikovnou „štvorkolkou“. Rozlúčiť sa však, vraj, musíme so šesťvalcom. Aj OPC bude iba štvorvalcové, ale neuverím až kým neuvidím...

Pagani Huayra Roadster

Aj boháči musia sledovať predpoveď počasia. Huayra si svoju pevnú strechu totiž nevozí so sebou, ale musíte ju nechať v garáži. Do auta sa zmestí maximálne plátenná núdzovka. Potom neprekvapí, že otvorená verzia a konvenčnými dverami je o 80 kg ľahšia ako kupé. Biturbo V12 od AMG sa so 562 kW a 1 000 Nm stará o poriadny prievan, ktorý neminie ani peňaženku – 2,28 milióna €, bez DPH.

Porsche Panamera Sport Turismo

Hovoria tomu aj kombi od Porsche. Vzadu je miesto pre piatich a po sklopení operadiel vznikne z 515 až 1 390 litrov. V ponuke budú na úvod len verzie s pohonom všetkých kolies. Príplatok za Spor Turismo bude až okolo 5 000 eur.

Porsche 911 GT3 RS

Ó všetci tí, ktorí môžete o GT3 RS len snívať, váš deň je opäť krajší pri pomyslení na to, že do kultového kupé sa vrátilo manuálne radenie. Ale môžete mať aj PDK... A ešte je tu aj štvorlitrový plochý šesťvalec s výkonom 368 kW, skrytý pod nejakými ventilátormi. Ale veď dobre, nikto si takéto auto nekupuje na to, aby sa pozeral na motor.

Renault Captur

Taká šou pre jeden facelift? Veľa cirkusu som v Ženeve nestihol, ale toto bolo fakt hlučné pre nové svetlá a nejakú extra výbavu. Tá sa volá Initiale Paris a prináša parkovacie senzory vpredu, aby mohol Captur sám zaparkovať, a tiež sledovanie mŕtveho uhla či panoramatickú strechu.

Renault Zoe E-Sport Concept

Dva elektromotory s celkovým výkonom 313 kW katapultujú malý hatchback do ligy superšportov. Teda aspoň zrýchlením 0 – 100 km/h za 3,2 s, maximum je priškrtené na 210 km/h. Modrý blesk váži 1 400 kg, zhruba tretinu z toho tvoria akumulátory s kapacitou 40 kWh.

Škoda Octavia

Musím povedať, že naživo nevyzerajú nové svetlá tak šialene, ako ich boli schopní niektorí diskutéri na internete pomenovať. Vlastne je to jedno, predaj to (aspoň u nás) výraznejšie neovplyvní.

Spyker C8 Preliator Spyder

Vycibrenosť dizajnu holandskej značky ju skoro dostala do mojej top5, ale ten predok by mohol byť krajší. Naopak interiér nemá konkurenciu. Pod karosériou z uhlíkových vlákien je to zaujímavá britsko-švédska spolupráca: zavesenie dodáva Lotus, motory po novom Koenigsegg. Päťlitrový osemvalec vlastnej konštrukcie nepotrebuje ani turbodúchadlo na výkon 441 kW a krútiaci moment 600 Nm (0 – 100 km/h za 3,6 s, maximum 322 km/h). Za 400 000+ eur celkom primerané.

Subaru XV

Úplne nová platforma a vyzerá to len ako väčší facelift. Nuž, Subaru asi naozaj rozumejú len niektorí z nás. Inak nič výrazne nové: plochý motor (teraz s priamym vstrekovaním), pohon všetkých kolies, CVT, asistenčné systémy...

Suzuki Swift

Nová generácia stojí na rovnakom podvozku ako Baleno a je o 120 kg ľahšia než predchodca. Tento ultralight môže poháňať buď 1,2-litrový štvorvalec DualJet alebo litrový trojvalcový turbomotor BoosterJet. Dobrou správou je, že Swift bude mať konečne seriózny batožinový priestor s objemom 265 litrov.

Tamo Racemo

Tata mala tento rok vcelku silný stánok, najviac však zaujala ich nová značka Tamo. Tá priniesla lacný športiačik z umelej hmoty, ktorý má pred vodičom hneď tri obrazovky v štýle počítačových hier. Trojvalec s objemom 1,2 litra neznie vábne, údajne však zvláda až 140 kW a na pohľad ľahké kupé musí rozhýbať viac ako slušne.

VW Arteon

Nový top model Volkswagenu nahrádza CC s karosériou typu liftback. Stojí na platforme MQB a nech má VW akékoľvek ambície, nedokážem ho zaradiť inam ako do strednej triedy. Priestranné (kufor 563 litrov) a pohodlné auto bude v Nemecku začínať okolo 50 000 €, pretože na úvod sa bude ponúkať len s 2.0 TSI (206 kW) alebo 2.0 BiTDI (176 kW).

VW Tiguan Allspace

Wie sagt man Kodiaq auf Deutsch?

8 fajnovostí nového Volva XC60

Obnovu svojej ponuky pokračuje Volvo s modelovým radom 60. Ako prvé príde SUV, ktoré prinesie po deviatich rokoch predaja dosluhujúcej generácie čerstvý švédsky vzduch.

- Tip redakcie -

Zenvo TS1 GT

Až sa mi nechce veriť, že je to už 10 rokov starý projekt. A TS1 s brutálnym výkonom 855 kW (V8, dva kompresory) je aj stále rovnako nesympatický.


  • ženeva 2017,

GALÉRIA - 94 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ