Filtrovať podľa:

A že terénne auto? Hahaha, neverím, leda tak na fotografiách! Aj keď majú v DNA napísané off-road, veľký pick-up alebo jemne SUV, do terénu (aj napriek danostiam) sa s nimi nikto neodváži. Veď už len z niektorých cenoviek chytí bežný smrteľník infarkt.   Lamborghini LM 002                Všetko niekde začína. Na počiatku uletených parametrov (zrejme) bolo Lamborghini LM 002. Ako to neraz býva, v úvode išlo o (neúspešný) armádny projekt, ktorý bol až v roku 1981 pretavený do prvých prototypov. Malosériová výroba s motorom z modelu Countach (326 kW) začala v roku 1986. Znie to super, keby LM 002 nevážilo 2,7 tony. Neskôr preto pribudli verzie so 7,2 litrovým V12 motorom (441 kW) poháňajúcim ľahké motorové člny. Tak či onak, nádrž mala objem 290 litrov.     Dodge RAM SRT-10                To sa zoberie veľký 8,3 V10 motor (373 kW) pochádzajúci z potvory menom Dodge Viper a namontuje sa pod predimenzovanú prednú kapotu podobne...

Superšport je špecifická skupina automobilov. V mnohých prípadoch stačí vysloviť len meno a mnohým sa rozbúcha srdce, spotia dlane a orosí čelo. Niektoré mená sa doslova a do písmena stali legendami, niektoré dokonca s veľkým „L“ na začiatku. Mne bude celkom smutno za touto päticou, a tebe? Lexus LFA – prvé superauto  Rozhodne výnimočné vozidlo. Trvalo desať rokov, kým prvé superauto značky Lexus uzrelo svetlo sveta - konštruktéri sa totiž počas vývoja rozhodli nahradiť hliník za kompozit. Vpredu umiestnený vidlicový desaťvalec automobilka vyvíjala spolu s Yamahou. Z objemu 4,8 litra dáva 412 kW a je spriahnutý so šesťstupňovou jednospojkovou prevodovkou. Vynikal nielen podmanivým zvukom, ale aj chuťou po otáčkach. Vraj aj preto má LFA digitálny otáčkomer a nie analógový – ručička by nestíhala „makať“. Vyrobilo sa z neho 500 veľmi exkluzívnych a originálnych kusov. Ferrari F430 – rozlúčka s manuálom V roku 1999 predstavilo Ferrari na ženevskom autosalóne model 360 Modena, jedno z  najpredávanejších...

Domovským prostredím nákladiakov Tatra je terén. Vďaka centrálnej rúre z ktorej trčia nápravy zvládne toho naozaj dosť. Samozrejme, mnohé sa rokmi zmenilo, mnohé zmodernizovalo, ale chuť výnimočnosti zostala.                Nasledujúce dve videá ukazujú Tatru ako skvelé auto na pretokoch do kopca, ale aj ako veľkého rekordéra. V oboch prípadoch by som si aj takmer od strachu jemne cvrkol do textilu 😊.        

Svet, väčšinou chlapský, má niekoľko výrazných životných oblastí. Napríklad Star Trek, Star Wars... ale určite aj James Bond, agent jej veličenstva 007. Od roku 1983 sa v bondovkách objavujú produkty spoločnosti Jaguar Land Rover, a práve z tohto spojenia vznikol (aspoň za mňa) fantastický interaktívny projekt 007 ELEMENTS nachádzajúci sa v Söldene v Rakúsku (na vrchole vrcholu Gaislachkogl vo výške 3 050 m.n m.). 007 ELEMENTS ponúka návštevníkom možnosť ponoriť sa do sveta kultového tajného agenta v horskom prostredí reštaurácie Ice Q (Hoffler Klinik v Spectre). Interaktívne displeje s technickým informáciami o modeloch Jaguar a Land Rover, ale aj originálny filmový Land Rover Defender a Range Rover Sport SVR zo Spectre. 007 ELEMENTS bude sprístupnené verejnosti 12. júla 2018. Ďalšie informácie nájdete na www.007elements.com.

Nehovorím, že som jej dokonalý fanúšik, ale rád som ju sledoval. A trošku závidel možnosti úprav vo veľkej Amerike. Hlavnými aktérmi boli (trošku namyslený a jemne arogantný) Richard Rawlings a (mechanik) Aaron Kaufman. Ťažko povedať, čo sa (naozaj) na pozadí udialo, ale Aaron sa v decembri 2016 rozhodol z relácie odísť. Lenže ako to vo veľkom svete býva, chuť niečo stavať a prestavovať bola silnejšia a Aaron oznámil návrat na obrazovky, ale vo svojom projekte Zmena rýchlosti s Aaronom Kaufman (Shifting Gears with Aaron Kaufman). Richardovi s Aaronom sa v spolupráci s Discovery pred 13 rokmi podarilo vytvoriť kultový sériu. Z Gas Monkey Garage spoločnými silami vybudovali medzinárodne známu značku a úspech slávi aj tematický bar a reštaurácia Gas Monkey Garage N 'Grill, ktorej je Richard Rawlings majiteľom. Gas Monkey sa ale do budúcnosti bude musieť zaobísť bez hlavného staviteľa a realizátora myšlienok. Dôvodom bola Kaufmanova túžba po sebarealizácii a vlastnom...

Lego je parádna stavebnica s mnohými možnosťami, dokonca aj pohybovými a technicky zaujímavými. Z Lega sa dá vďaka tomu postaviť takmer čokoľvek, dokonca aj Toyota Camry v životnej veľkosti. Model postavil Ryan McNaught z austrálskej pobočky Toyoty v Melbourne. Na realizáciu pomerne ťažkého projektu – model váži o 400 kg viac ako originál 😊 - potreboval pol milióna dielikov. Autor dbal aj o verné zobrazenie takých detailov ako sú logo Toyoty, značka Hybrid, zliatinové kolesá a funkčné smerovky. McNaught s pseudonymom The Brickman, je jediným profesionálnym tvorcom s certifikátom Lego na južnej pologuli. Na celom svete je ich len štrnásť. Vytvorenie repliky Toyota Camry mu trvalo 900 hodín v priebehu ôsmich týždňov. Je to 40-krát dlhšie, ako trvá výroba jedného vozidla vo fabrikách Toyoty.

Načo veľa sedadiel a hmoty naokolo? A nebodaj strechu? Stačí predsa sedieť v kombinéze s prilbou na hlave uprostred (čiže v samotnom centre diania) a naplno sa baviť, trebárs aj na snehu pri teplotách spôsobujúcich zamrznutie úsmevu na ksichte 😊. Presne taký je anglický BAC Mono, supermašina pre osamelého blázna a pôžitkára.                BAC Mono Ice Driving Experience 2018 sa konal v západnej časti regiónu Åre (okrem iného jeden z najväčších lyžiarskych areálov v Škandinávii). Nadšenci si užili 4 vzrušujúce dni plné športovej jazdy v extrémnych podmienkach. Teploty pod nulou a ultimatívne testovacie podmienky nútili hostí, aby tlačili oboje – seba samých aj Mono na hranicu možností. BAC dáva klientom viac ako ktorýkoľvek iný výrobca superáut. Predovšetkým klientom, ktorí sa zaslúžili o fenomenálne postavenie značky vo svete. Vlastniť Mono znamená stať sa súčasťou BAC rodiny, ktorá sa pravidelne stretáva s cieľom oslávenia skutočnej lásky z jazdy kdekoľvek. Napriek tomu, že zúčastnení prišli...

No koho by to len napadlo? Že najrýchlejší traktor na svete 😊. To sa už fakt musel niekto nudiť. Napríklad rovno Matt LeBlanc a tím relácie Top Gear. Spolu postavili Track-Tor, za volant posadili Stiga a rekord bol na svete. Má hodnotu 87,2 mph čiže 140,33 km/h.                Samotný Matt je veľký fanúšikom traktorov, má 4 vlastné. Do Track-Tor-u naimplantovali 5,7 V8 Chevy s výkonom 368 kW, čiže 500 koní. Vzadu má obrovské 54“ pneumatiky Super Swamper Bogger z Ameriky. Zaujímavosťou je, že traktor vie jazdiť aj pomaly po poli – na zadnej náprave je vzduchové pruženie, takže sa dá meniť aj svetlá výška. Taktiež má brzdy na všetkých kolesách a hydraulickú ručnú brzdu, separátne na každé zadné koleso. LED svetlomety dodal Ariel Atom, lakovanie je inšpirované odtieňom od Lamborghini.                Expresný traktor sa stal aj súčasťou svetu Top Gear – World of Top Gear v Beaulieu.    

Svoje vie o tom aj Porsche, u ktorého ľudia preferujú skôr ovládateľnosť ako práve hrubú silu v akcelerácii 0 – 100 km/h (samozrejme ak nejde o nadutého majiteľa modelu Cayenne 😊). Ale keď už treba akcelerovať, tak dokonca aj s jedným prekvapením:    

Jasné, že to bude v prvom rade megadrahý luxus, ktorý ti udrie do očí. Ale keď oživíš veľké SUV, pochopíš. Nebude to síce žiadna žena, ktorá ťa privíta, ale len krásna sonáta hraná na violončele.                Že nuda? V podstate áno, keby autorkou zvuku bola výrazne pohľadaná čínska violončelistka Tina Guo. Podobne, ako je monumentálna je Bentayga Hybrid, presne tak netradičné je violončelo, na ktorom Tina hrá – ide totiž o výrazne prispôsobenú Yamahu SVC-210.  

Aktuálne príspevky

Toyota Auris Touring Sports: ...akože Freestyle

Bratislavský autosalón 2018: Premiérové premiéry

Mercedes-Benz E All-Terrain: Všetkoterénne chute

BMW M2 Competition: Orgazmus na počkanie...