Filtrovať podľa:

Úžasný Chuck Norris sa podpísal na blatník pick-up-u Toyota Tacoma, ktorá okamžite prevzala jeho schopnosti. Nečudo, veď Chuck Norris je schopný vyrátať rýchlosť auta podľa farby karosérie 😊.    

Laguna Concept bola štúdia dvojmiestneho roadstera. Renault sa ňou prezentoval na parížskom autosalóne v roku 1990, ako oslavu či radosti zo športovej jazdy. Navrhol ju Jean-Pierre Ploue, ktorý sa stal neskôr dizajnérom koncernu PSA-Peugeot -Citroën. Do vienka jej vložil nielen originálny dizajn, ale hlavne športové srdce. Roadster vážil cca 900 kg, dvojlitrový preplňovaný benzínový motor umiestnený uprostred zase produkoval 154 kW.                Pozoruhodných bolo ešte niekoľko netradičných riešení. Koncept mal dohora otvárateľné dvere, žiadnu strechu a takmer ani čelné okno. Dvojmiestna osádka musela nosiť na hlave akési prerastené okuliare slúžiace nielen na počúvanie hudby ale aj na vzájomnú komunikáciu.                Renault Laguna ako taká sa nakoniec pobrala iným smerom, myšlienku štúdie v mnohom automobilka vtisla do modelu Spider predstaveného v roku 1996.  

Keď nemáš hlboko do vrecka, môžeš si trebárs nechať zmodernizovať Jaguar E-Type Series 3, čiže s motorom V12 (iný ani pre túto sériu nebol). Ako nemenovaný zákazník, ktorý si na mieru nechal upraviť jeden kúsok z roku 1974. Spolu 3000 hodín práce bolo potrebných na modernizáciu modelu a splnenie predstáv zákazníka so zachovaním ikonickej podoby. Motor V12 s pôvodným objemom 5,3 litra a štyrmi karburátormi Stroberg bol úplne prepracovaný. Po novom má objem 6,1 litra, dvanásť klapiek Jenvy a poriadne ladené výfukové zvody. Výsledný výkon po úpravách dosiahol 209 kW. Vyššiemu výkonu bola prispôsobená brzdová sústava (AP Racing) aj pozmenená päťstupňová manuálna prevodovka. Pôvodný posilňovač riadenia nahradil športový s progresívnym účinkom. Jemnými retušami prešla aj karoséria – hlavne kvôli nutnosti prívodu vzduchu do motora a nutným výstuhám na dosiahnutie vyššej torznej tuhosti. Chuťovkou sú 16“ vypletané disky kolies. Modernizácia sa dotkla i interiéru, avšak v retro ruchu. Upravené (vyhrevané) sedadlá z modelu...

„Kde je vôľa, tam je cesta,“ povedala pretekárka Laia Sanz. Toto jej motto vyjadruje odvahu a odhodlanie, s ktorým pristupuje rovnako k tréningu, ako aj k pretekaniu. S 18 titulmi majstra sveta v triale a endure sa osemnásobná víťazka Rally Dakar v kategórii žien považuje za človeka s benzínom v krvi. Ako nová ambasádorka značky CUPRA sa vrcholová motoristická športovkyňa pripravuje na ďalšiu výzvu – automobilové preteky 24 hodín v Barcelone, ktoré sa uskutočnia na okruhu Barcelona-Catalunya v dňoch 8. a 9. septembra. Pre Laiu je jej povolanie neoddeliteľnou súčasťou životného štýlu: „Šport je súčasťou môjho každodenného života; všetko sa sústreďuje na fyzickú aktivitu,“ povedala. Zahrievanie, aerobik a posilňovanie svalov predstavujú štandardný program. „Je jedno, či pre pretekanie na motocykli alebo v aute, fyzická kondícia je dôležitá pri predchádzaní možným zraneniam. Každodenné cvičenie je základom pre optimálnu výkonnosť“. Pretekanie na štyroch kolesách si vyžaduje venovať osobitnú pozornosť krku a spodnej časti...

Navyše, mnohé rekordy si žiadajú enormné výkony, ktoré sa zase (neraz) problematickejšie dostávajú na cestu. Ono, nie je dôležité koľko výkonu máš pod kapotou ale koľko z toho sa cez prevodovku reálne dostane na kolesá a hlavne na cestu. Všetko vyžaduje maximálne technické vypätie a množstvo špičkovej techniky. Čo však z toho, keď existuje silná skupina šoférskych fanatikov, ktorým je úplne ukradnutý nominálny údaj o výkone motora a skôr sa zameriavajú na charakter a schopnosti podvozka a riadenia. Presne na takúto skupinu sa zmeral nováčik v triede ostrých hatchbackov. Hyundai i30N si pomaly ale isto vydobyl pozíciu interesantného šoférskeho náradia. Chuť „narovnávať“ zákruty sa pre divíziu N stala typická a nosná. Preto si vyslúžila prezývku Corner Rascal. A s Albertom Biermanom na čele sa ešte máme na čo tešiť. Veď po USA už behá Veloster N, na starom kontinente sa o chvíľu predstaví v plnej kráse i30 Fastback N. Mnohé z podstaty...

...či skôr dve. A predpokladám, že málokto vie, že filmová Eleanor je naozaj len filmová. Opiera sa síce o základy reálneho auta, bola však stvorená výsostne na filmové účely. Všetko začalo už v roku 1974. Gone in 60 Second Part 1                Prvých 60 sekúnd si z moderných „detí“ nepamätá hádam žiadne. Hlavnú úlohu vo filme zohral upravený Ford Mustang Sportsroof z roku 1971. Mnohí si mysleli, že ide o špičkovú verziu Mach 1, avšak prvá verzia filmu nemala ani zďaleka špičkový rozpočet. Pre zaujímavosť, Mustang bol nalakovaný farbou, ktorá sa bežne používa na školských autobusoch. Avšak, film je poctivý kus kinematografie bez animácií alebo iných úprav. Dokonca aj nečakaná nehoda na diaľnici (hlavný hrdina dokonca upadol na istý čas do bezvedomia) je reálna. Vo filme sa (opäť vzhľadom na rozpočet) menili len dve autá zo štyroch, jedno z nich bolo kaskadérske. Nuž, aj také sú filmárske začiatky. Keby neboli moderné „rimejky“... Gone...

Cieľ je jasný – prekonať rýchlostný rekord z roku 2014 s hodnotou 187,6 km/h.   Pri vývoji novej kosačky tím použil moderné postupy. Vďaka CAD a 3D tlačiarni je kosačka výrazne aerodynamicky optimalizovaná. Lenže nížší odpor vzduchu k dosiahnutiu vysokej rýchlosti nestačí. Treba aj poriadne výbušný motor. Štvorvalec s objemom 999 cm3 pochádza z motorky Honda CBR1000RR Fireblade SP. Dáva 140 kW pri otáčkach 13 000 min-1. Dohromady kosačka váži cca 140 kg aj s prídavnými akumulátormi poháňajúcimi elektromotor rotora kosačky. Za volantom by sa mal objaviť Jess Hawkins (motokárový a automobilový pretekár), pričom teoreticky odhadovaná maximálna rýchlosť by mala byť viac ako 240 km/h.    

Na parkúrovom kolbisku Royal Polo Club v Barcelone sa na štartovaciu čiaru vedľa seba postavil Leon Cupra ST 300 4Drive „vedený“ pretekárom Jordi Gené a parkúrový kôň Calgary s jazdkyňou Virginiou Graells. Rozdali si to v dvoch disciplínach. Prvou bol šprint na 100 metrov a druhou originál parkúr. Calgary skákal cez prekážky, Cupra ich musela kľukato obchádzať. A dopadlo to takto:    

Kabriolety alebo roadstery sú špecifickou skupinou automobilov. Nie sú veľmi praktické, ponúkajú dokonalý priestor len dvom a o celoročnej využiteľnosti sa tiež vedú fámy. Ale ten honor! Položka na nezaplatenie. Ponúkajú aj neopísateľný jazdný zážitok s dokonalým spojením s okolitým svetom. Pocit, keď spoza volantu počuť svist vzduchu a šum lesa. Dokonalé!                Ale v otvorenom svete existujú autá, ktoré by sa dali pokojne nazvať investíciou. Ich cenovky neraz presahujú logické uvažovanie a jazdu v nich sprevádza skôr odvaha a nervozita ako pôžitok (čo keď jazda spôsobí poistnú udalosť?). Zľahka sme sa pozreli, čo by sa dalo za hodne veľa europeňazí kúpiť. Vynechali sme vyslovene historické či klasické, zamerali sme sa na relatívne zánovné aj nové modely s reálnou cenovkou ale aj cenou, ktorú určil trh. Držte si preto klobúky, čapice, šiltovky, rozbiehame sa... Ferrari LaFerrari Aperta                Extrémne, extrémne a zase extrémne Ferrari. Hotové umelecké dielo, ktoré sa hodí skôr do výkladnej...

Keď spoja dve silné osobnosti, môže z toho vzniknúť (zrejme) len niečo poriadne silné. V UK sa tak spojilo zastúpenie automobilky Mitsubishi s členom skupiny Boyzone Shane Lynch-om. Nie nevtipkujem. Shane Lynch je totiž profesionálny drift pretekár. Spolu vytvorili (hlavnú) obludu do F&F Live šou.             Mitsubishi L200 SVP II má nielen špeciálne lakovanie ale aj špeciálne úpravy. Okrem viditeľných karosárskych (pribudli rôzne rámy, odbudli zadné blatníky) sa zmenila hlavne technika. Podvozok umožňuje väčšie zdvihy masívnych kolies, motor dostal väčší medzichladič, nový výfuk aj hybridné turbodúchadlo Garett. Len parametre producenti nezverejnili. Zrejme to bude aj dosť, lebo v interiéri bežné sedadlá nahradili vpredu škrupinové (zadné chýbajú úplne).

Aktuálne príspevky

Mitsubishi L200: Štyridsaťročný mladík (v plnej kondícii)

Nissan Navara Dark Sky Concept: Pohľad do temnoty vesmíru

Honda Fest 2018: Srdcová záležitosť

Duster Tour: Veľký zážitok po siedmykrát