Filtrovať podľa:

Ak by si si nepamätal alebo ti táto kosačka nič nehovorila, tak ide o najrýchlejšiu kosačku na svete s maximálnou rýchlosťou 188 km/h (116,87 mph). A toť od minulého mesiaca má ďalší rekordný zápis. Za volant si sadla šialená holka menom Jess Hawkins aby dosiahla rekordný čas v akcelerácii 0 – 100 mph (čo je nejakých 160 km/h). Kosačka to zvládla za 6,29 sekundy 😊.   Oproti prvému rekordu sa Honda Mean Mower výrazne zlepšila. Vďaka moderným technológiám váži len 69,1 kg. O pohon stará litrový štvorvalec z CBR1000RR Fireblade SP dosahujúci nejakých 147 kW pri otáčkach 13 000 min-1. Vďaka obom parametrom má lepšiu výkonovú hmotnosť ako Bugatti Chiron. Ak si však myslíš, že ide o kosačku len navonok, mýliš sa. Kosačka naozaj musí vedieť kosiť. Mean Mower je postavený na základe kosačky Honda HF 2622. Spaľovací motor sa však stará len o pohon kolies, pohon čepele z uhlíkových vlákien je riešený...

Chalanisko chorvátsky začal v garáži a od roku 2011 si plní sny na celej elektrickej čiare. Veď po ňom siaha už Hyundai, Porsche, Aston Martin či Koenigsegg. Zrejme chalan vie ako na to... V druhej časti ťa Mate Rimac prevedie výrobou kompozitov, lakovňou...až po montáž vozidiel.  

Zážitok je fantastická vec, ktorú ti nikto nikdy nezoberie. A čím viac zážitkov (a pôžitkov) máš, tým si (isto) viac šťastnejší na duchu. Nie je (takmer) nič krajšie ako si večer sadnúť s rodinou a rozprávať si o tom, ako bolo (jasne, večerné horizontálne pohyby nerátam 😊)... A aby veru aj o čom bolo, treba mať zážitky silného či netradičného charakteru. Jedným z takých je jednoznačne mobilná dovolenka v karavane alebo obytnom prívese ponúkajúca absolútny pocit neviazanosti. Tak otvor doširoka peňaženku, mapu a odvahu, idem to naplno rozbehnúť. Už sa balíš? Nie? Tak aspoň zatvor ústa a neslintaj 😉. Luxus menom Concorde Ak chceš a požaduješ niečo v zmysle výrazu „top“, tak potom máš len jednu možnosť – nemeckú spoločnosť Concorde tvoriacu pojazdné domy s neuveriteľnou vášňou a exkluzivitou. Kúpiť si Concorde znamená kúpu absolútneho 5 hviezdičkového komfortu s zrealizovaním mnohých snov – materiálových aj estetických. Preto je prirovnanie „dom na kolesách“...

Z garáže na výslnie – aj tak by sa v skratke dala nazvať cesta chorvátskeho elektromobilového vizionára Mate Romac-a. V roku 2011 otvoril svetu dvere na svojej garáži, dnes zamestnáva už viac ako 550 ľudí, pričom jeho zrealizovaným snom je najvýkonnejší elektromobil súčasnosti. O jeho kvalitách svedčí aj fakt, že o spoluprácu s ním prejavili silné mená automobilového sveta, ako je Hyundai, Porsche, Aston Martin aj Koenigsegg. V štyroch častiach sa Mate rozhodol svetu ukázať, kto čo je, a hlavne čo a ako robí. Prajem ti príjemné pozeranie...      

Znie to ako formula z romantického filmu. Avšak, mnohí dizajnéri a návrhári berú nápady na rôznych miestach (prípadne z rôznych „materiálov“). Páni pracujúci pod značkou Cupra sa inšpirovali na tomto turisticky obľúbenom ostrove.   Je to ozajstná radosť z jazdy, na ktorej konci stojí maják Formentor vo výške 188 metrov nad hladinou mora. Kvôli jeho odľahlej a drsnej polohe bola stavba majáka najzložitejšia z celého súostrovia Baleáry. Veža vysoká 56 metrov bola uvedená do prevádzky v roku 1863 a dnes využíva elektrickú energiu vyrábanú fotovoltaickými článkami.    

Však za šesťciferné cenovky majiteľ veru chce niečo extra, nielen po stránke kvalitatívnej, ale aj vizuálnej. Avšak, koľko hláv, toľko kapusty...alebo nápadov? 😉 Lexus LFA Úžasný v každom smere. Každý milimeter pri volante japonského superšportiaku bol vypracovaný do najmenšieho detailu – prvky z horčíka a hliníka, mäkká koža a obloženie z uhlíkových vlákien. Pozornosť asi najviac priťahuje modifikovaný digitálny otáčkomer, ktorý LFA dostalo ako prvé na svete. Bola to skôr nevyhnutnosť ako módny výstrelok – atmo V10 totiž letel tak rýchlo do otáčok, že mu klasický analógový otáčkomer nestačil. Pagani Huayra Interiér dvojmiestneho športového Pagani Huayra je ťažké opísať slovami. Všadeprítomný uhlík, množstvo kože, prvky z hliníka a titánu vytvárajú celok, ktorý na jednej strane pôsobí ako zo starej školy, na druhej strane je mimoriadne moderný. Aj tu sa dizajnér vyhral so združenými ukazovateľmi v hlbokých tubách a množstvo kovových ovládacích gombíkov, tlačidiel a prepínačov. Niekto môže byť z toho všetkého stratený, niekto zase...

Štatistika potvrdila – až 90% vodičov pripustilo, že počúvanie hudby v aute im dáva pocit šťastia. Veľká väčšina z nich (84%) v skutočnosti vždy alebo veľmi často počúva obľúbené piesne počas jazdy. Prieskum bol uskutočnený na 2 000 vodičoch vo veku od 18 do 84 rokov. The top 20: 1.     Queen: Bohemian Rhapsody, 2.     ABBA: Dancing Queen 3.     Bon Jovi: Livin’ on a Prayer 4.     The Proclaimers: I’m Gonna Be (500 miles) 5.     Survivor: Eye of the Tiger 6.     Katrina and the Waves: Walking on Sunshine 7.     Wham!: Wake Me Up Before You Go Go 8.     Pharrell: Happy 9.     Cindy Lauper: Girls Just Wanna Have Fun 10.   Black Eyed Peas: I Gotta Feeling 11.   Marvin Gaye & Tammi Terrell: Ain’t No Mountain High Enough 12.   Journey: Don’t Stop Believing 13.   Oasis: Wonderwall 14.   The Greatest Showman: This Is Me 15.   Katy Perry: Roar 16.   Outkast: Hey Ya! 17.   The Darkness: I Believe in a Thing Called Love 18.   Bob Marley: Three Little Birds 19.   Calvin Harris & Dua Lipa: One...

Doslova a do písmena rapídne. Moderné dizajnové a vývojové centrum sa ničím nepodobá na to z 60. a 70. rokov dvadsiateho storočia. Kružidlá, ceruzky, gumy a dlhé pracovné stoly s nekonečnými stohmi výkresov uvoľnili miesto tabletom, okuliarom pre virtuálnu realitu a veľkoplošným obrazovkám. „Vďaka virtuálnej realite sa dnešný dizajn dá overiť na 90 % bez nutnosti fyzicky vymodelovať akýkoľvek prvok vozidla,“ povedal Manel Garcés, zodpovedný za vizualizáciu a procesy digitálneho dizajnu SEAT. Od 5 po 2400 automobilov denne Keď SEAT otvoril prvý závod Zona Franca v roku 1950, denná produkcia bola iba 5 automobilov. V súčasnosti zo závodu Martorell vychádza každý deň vyše 2 300 vozidiel, čo štatisticky znamená, že teraz trvá iba 3 minúty vyrobiť rovnaký počet automobilov ako kedysi za celý deň. Táto evolúcia umožnila postaviť na kolesá celú krajinu. V 50. rokoch dvadsiateho storočia v Španielsku pripadalo na 1 000 obyvateľov 3,1 automobilu, dnes je to 480. Od výlučne manuálnej...

Fernando, ktorý po boku stajňových kolegov Sébastiena Buemiho a Kazukiho Nakadžimu aktuálne vedie v bodovaní pretekárskych jazdcov svetového šampionátu vytrvalostných súťaží FIA (WEC), strávil dva dni exkluzívnym testovaním na púšti Kalahari, kde sa zoznamoval so špecifickými nárokmi pretekov rely. Testovanie zorganizoval tím Toyota GAZOO Racing South Africa. Úlohy učiteľa sa ujal niekdajší dakarský víťaz Giniel de Villiers. Toyotu Hilux, ktorá v januári tohto roka v rukách Nassera Al-Attiyaha a Mathieua Baumela dakarskú rely vyhrala, poháňa päťlitrový vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom 283 kW a 620 Nm. Fernando vozidlo testoval na dvoch púštnych okruhoch s dĺžkou 8 a 17 km. „Vďaka tímu Toyota GAZOO Racing som dostal príležitosť prísť do Južnej Afriky a otestovať si víťazný dakarský Hilux. Za ostatných niekoľko rokov som skúšal rôzne vozidlá, Hilux ma veľmi bavil. Postupne sme zrýchľovali, učil som sa kolo od kola. Nebolo jednoduché čítať nerovnosti a odhadnúť, akú rýchlosť zvoliť, ale moja istota pomaly rástla....

Naozaj to nie je fikcia, ale ozajstná myšlienka s presným zadaním. Dokonca až tak presným, že auto muselo mať maximálnu rýchlosť vyššiu ako 200 km/h. Toyota Hilux, Land Cruiser aj Mercedes-Benz triedy G preto nepripadal do úvahy. Rozhodnutie padlo (celkom šokujúco a netradične) na Porsche Carreru 911 4S. Projektu sa ujala slovenská špecializovaná firma Petersport, pod divízou Petersport Special Operations. Exteriér Auto „zhodilo" vyše 100 kg. Predné blatníky a dvere boli nahradené odľahčenými CFK dielmi, okná z Lexanu, kapoty a strecha z uhlíkových vlákien. Zadné krídlo je z 911 GT3 RSR a vytvára prítlak vo vysokej rýchlosti aj v teréne. Nárazníky sú vyrobené na mieru z hliníka (ľahšie ako plastové originály) a nadväzujú na rozšírený body-kit RSR. Majú zapustené ďalšie prídavné diaľkové svetlomety, navijak a dve ťažné oká. Podvozok Celý podvozok je chránený hliníkovým plechom. Trojcestné tlmiče vyrobila na mieru holandská firma Intrax Suspension. Piestnice tlmičov do extrémnych podmienok majú titánový povrch. Disky a pneumatiky Trojdielne...

Aktuálne príspevky

Škoda Superb: Už 85 ročná história

Kúpiť či nekúpiť si auto s dvojspojkovou prevodovkou?

Ford Focus Active 1,5 EcoBoost: UHO

Vláda schválila návrh novely zákona o cestnej premávke