Filtrovať podľa:

Naozaj to nie je fikcia, ale ozajstná myšlienka s presným zadaním. Dokonca až tak presným, že auto muselo mať maximálnu rýchlosť vyššiu ako 200 km/h. Toyota Hilux, Land Cruiser aj Mercedes-Benz triedy G preto nepripadal do úvahy. Rozhodnutie padlo (celkom šokujúco a netradične) na Porsche Carreru 911 4S. Projektu sa ujala slovenská špecializovaná firma Petersport, pod divízou Petersport Special Operations. Exteriér Auto „zhodilo" vyše 100 kg. Predné blatníky a dvere boli nahradené odľahčenými CFK dielmi, okná z Lexanu, kapoty a strecha z uhlíkových vlákien. Zadné krídlo je z 911 GT3 RSR a vytvára prítlak vo vysokej rýchlosti aj v teréne. Nárazníky sú vyrobené na mieru z hliníka (ľahšie ako plastové originály) a nadväzujú na rozšírený body-kit RSR. Majú zapustené ďalšie prídavné diaľkové svetlomety, navijak a dve ťažné oká. Podvozok Celý podvozok je chránený hliníkovým plechom. Trojcestné tlmiče vyrobila na mieru holandská firma Intrax Suspension. Piestnice tlmičov do extrémnych podmienok majú titánový povrch. Disky a pneumatiky Trojdielne...

Znie to naozaj super. Kultové autá si rokmi vydobyli status nesmrteľnosti, nadčasové však neraz ani veľmi nie. Niektoré boli až tak veľmi nadčasové, že sa neuchytili a s veľkým smútkom aj tragicky po chvíli skončili. Napriek takejto nemilej charakteristike však na mnohé s rešpektom spomínam. A celkom by som privítal ich modernú reinkarnáciu. Len pár z nich...a pár takých, ktoré sa aj uchytili, no ich nástupcovia ich aj tak pochovali. BMW Z8 Ani čaro agenta 007 v podaní Pierca Brosnana nepomohla fakt krásnemu BMW Z8. Roadster s päťlitrom pod dlhou kapotou sa vyrábal v rozmedzí rokov 2000 – 2003. Za ten čas sa našlo len 5 703 odvážlivcov, ktorí si otvorili peňaženku slušne hlboko. Normálne mi to mozog neberie. Jednoducho (asi) nebola spoločenská objednávka na podobne odvážne proporcie podporené luxusnou cenovkou. Inak, keby neexistovali súčasné prísne emisné predpisy, tak by sa pokojne uživil aj teraz. Roadster alebo kabriolet s cenovkou presahujúcou 100...

Niekomu sa možno počet predaných kusov bude zdať nedostatočný na presnejšie identifikovanie slovenskej nátury, avšak aj rôzne politické prieskumy vychádzajú z podobného čísla. Tak prečo nie 😊. Trend č. 1: Viac komfortu a technológií V roku 2018 si mali klienti Tucsonu možnosť vybrať zo štyroch štandardných stupňov výbavy a jednej špeciálnej edície s názvom Shadow. Zaujímavé je, že až 57% všetkých predaných Tucsonov bolo v dvoch najvyšších výbavách Style a Premium. Slovenskí zákazníci si v novom aute dopriali moderné bezpečnostné systémy a kvalitný infotainment. Súkromné osoby – až 84% - najviac preferovali vozidlá, ktoré boli vybavené zadnou parkovacou kamerou a službami Apple CarPlay a Android Auto.    Trend č. 2: Benzín žiadanejší ako nafta Ešte pred pár rokmi by sa zdalo, že pozícia naftových motorov v SUV modeloch je takmer neohroziteľná. Vozidlo s vyššou hmotnosťou a väčším aerodynamickým odporom si priam žiada silnejší naftový motor, ktorý vodičom prinesie vďaka nižšej spotrebe a cene za palivo...

Automobilka Nissan je preborníkom v oblasti elektromobility. Nedávno dokonca predstavila mobilnú jednotku ROAM, čo je v podstate akýsi prerastený akumulátor (využíva technológiu z elektromobilov Nissan) v skrinke so zásuvkami. Práve on sa stal dôležitý pre príves OPUS. ROAM má kapacitu 700 Wh a výkon 1 kW a je upevnená v špeciálnej priehradke v prednej časti prívesu - zaisťuje napájanie 230 V i 12 V okruhu (prostredníctvom nabíjania batérie na voľný čas, ktorá napája 12 V systém). Tým je pomocou solárneho panelu dosiahnutá dostatočná energetická autonómia približne na sedem dní kempovania. Inovatívny príves AIR OPUS predstavený v roku 2017 používa technológiu vzduchových tyčí a pomocou vstavaného kompresora sa nafúkne približne za 90 sekúnd. V prívese je vybavenie na varenie (prenosná mikrovlnná rúra, dvojplatničkový plynový sporák), chladnička, priestor na sedenie/stravovanie a miesto na spanie pre šesť osôb. Zvonku je Nissan x OPUS vybavený terénnymi pneumatikami a diskami kolies z ľahkých zliatin, nosičmi na dva bicykle,...

Myšlienka je jednoduchá – rýchla a efektívna doprava na miesto živelnej alebo inej katastrofy. Ľahko povedané, no neraz kvôli zhoršeným terénnym nerovnostiam ťažšie prevediteľná. Hyunda sa preto rozhodol, že vyvinie auto s pohyblivými nohami. Elevate je (alebo bude) prvým produktom rodiny Ultimate Mobility Vehicle (UMV) – elektromobily a roboty určené na prekonávanie najnáročnejších terénov. Elevate má v rohoch kĺbové ramená s elektromotormi priamo v kolesách. Vďaka tomu vie nielen jazdiť, ale po zabrzdení kolies a maximálnou využití hybnosti ramien aj chodiť. Elevate by malo vedieť prekonať päťmetrovú stenu alebo priekop, ale aj ísť rýchlo po diaľnici. Viac o možnostiach, nápadoch a schopnostiach hovoria videá:    

Ak si si myslel, že ti ukážeme nejaké parádne baby, myslel si si správne. Avšak, tentoraz nebudú statické, ale pekne v pohybe. Toyo každoročne hodí do sveta štýlový kalendár, tento rok však pripravil aj krátke video z fotenia. Takže zatvor ústa, utri slinu a pozeraj 😊.  

Deti „socíku“ UAZ zrejme dôverne poznajú. Jednoduchý stroj schopný spáliť s poriadnym apetítom takmer čokoľvek dostatočne tekuté a „výbuchujúce“. Krátky film je aj o ľuďoch, ktorí tvoria práve tieto terénne skvosty – v továrni pracuje 14 518 ľudí, ročná produkcia je viac ako 50 000 áut. "Nehľadajte špecifický význam filmu. Je o ľuďoch, životoch a emóciách, ťažkostiach a prekonávaní ich, jednoduchých radostiach a skutočných hodnotách. O všetkom, čo najlepšie charakterizuje značku UAZ“, naozaj pekne povedané..    

ProfiAuto odkrýva dvanásť stránok nového kalendára, ktorého leitmotívom sú krásne ženy. Je inšpirovaný sociálnymi sieťami (selfie, fotografia s dlhou expozíciou alebo štýl „follow me”). Každému mesiacu sú pridelené hashtagy vzťahujúce sa na projekty a hodnoty, ktoré sú pre ProfiAuto kľúčové.  „Odkaz kalendára ProfiAuto na rok 2019 je jasný – zachytávame chvíle zo života značky a ukazujeme iniciatívy, v ktorých sa počas dvanástich mesiacov angažujeme. V projekte sme stavili na formát zaužívaný na sociálnych sieťach. Naše profily na Facebooku či Instagrame ukazujú, že v tomto prostredí sa cítime dobre. Vďaka každodennej otvorenej komunikácii sme blízko našim fanúšikom,“ dodal Jindřich Krejčí, riaditeľ projektu ProfiAuto CZ a SK.

Lotus vie ako sa robia poriadne športové autá. A veru vie, ako sa dá vytvoriť poriadna PFka za volantom Lotusu Evora GT410 Sport. Volumeeeeeee 😊  

Kamarátom volávali z domáceho telefónu, teraz používajú mobilné telefóny najnovšej generácie. Hudbu začali počúvať na rádiách s kazetovým prehrávačom, teraz majú obľúbené skladby v cloude. To sú tzv. mileniáli – generácia, vyznačujúca sa rýchlou adaptáciou na technické výdobytky. Dnes táto skupina predstavuje 12 % všetkých zákazníkov kupujúcich automobily v Európe. No čo presne hľadá výrazne digitálne prepojená generácia keď si vyberá automobil? Dizajn nadovšetko: Ako vyplýva z interných prieskumov automobilky SEAT, pre 40 % aktuálnych zákazníkov vo veku od 25 do 37 rokov je vonkajší dizajn jedným z hlavných dôvodov pre kúpu automobilu. Výsledky prieskumu ukazujú, že tretina zákazníkov vo veku do 30 rokov chce aby automobil vyjadroval ich osobnosť a chce ním vyjadriť svoj individuálny štýl. Konektivita, ozvučovací systém a infotainment sú ďalšími rozhodujúcimi atribútmi pre každého tretieho mileniála. Malé a mestské: Na trhu je nekonečné množstvo možností ale táto generácia má jasnú predstavu. Až 50 % preferuje kompaktný alebo malý...

Aktuálne príspevky

Mitsubishi L200: Pretekársky špeciál SuperUte

Škoda 1000MB: Legendárna embéčka oslavuje

Matej Homola: Úplne nová 5N výzva

Ford Transit Custom Sport: Keď potrebuješ urobiť rýchle zásobovanie