Filtrovať podľa:

Samozrejme, všetko v medziach slušnosti a hlavne bezpečnosti. Ale keď inak nedáš 😊. Aj takto sa dá jazdiť bokom, trošku...    

Ono, Hunta aj postavila Overcomer na trošku iné účely ako Mercedes-Benz G 4x42. Skôr na zdolávanie nekonečnej divočiny ako luxusné sa vozenie ťažkým terénom. Lenže divočina, to môže byť aj blato, voda, ľadové kryhy a podobne.                Overcomer je preto výrazne špecificky postavený. Má plastovú (sklolaminátovú) karosériu s vnútornou výplňou (sendvičová konštrukcia) postavenú na oceľovej konštrukcii. Velikánske nízkotlakové (0,1 – 0,5 Bar) pneumatiky (1400х750-610) zabezpečujú výbornú prejazdnosť cez močariská alebo aj ľad. A ak by predsa len ľad nevydržal, Overcomer má vzadu lodnú skrutku vďaka ktorej vie plávať rýchlosťou 8 km/h (kormidluje sa prednými kolesami). Vonkajšie rozmery má 4 500 x 2 666 x 2 615 mm s rázvorom 3 100 mm a svetlou výškou cca 600 mm, takže nejde o žiadneho drobčeka (interiér je sedemmiestny). Pohotovostná hmotnosť je 2 300 kg, užitočné zaťaženie 1 000 kg (na vode 700 kg). Ak by si ale čakal nejakú šlehu pod prednou kapotou,...

Aby superlatívov na veľký sedan nebolo málo, v roku 1990 a 1991 získal titul v DTM. Za volantom sedeli Hans-Joachim Stuck a Frank Biela. Zároveň Audi bola prvou automobilkou, ktorá ich získala po sebe.                V úvode produkcie V8 sedel vpredu celohliníkový motor s objemom 3,6 litra (184 kW, kód PT) spriahnutý so štvorstupňovou automatickou prevodovkou ZF 4HP24A. Neskôr sa v ponuke objavila aj manuálna päťstupňová. Od 8/1991 aj väčší motor s objemom 4,2 litra (206 kW, kód ABH) a päťstupňovú manuálnu nahradila šesťstupňová. Oba mali štvorventilovú techniku s rozvodom 2 x DOHC. Opäť aby toho nebolo málo, celá karoséria bola pozinkovaná so zárukou 10 rokov proti prehrdzaveniu. Vo výbave nechýbalo ozvučenie Bose, automatická klimatizácia, tempomat, kompletné elektrické ovládanie vrátane predných sedadiel, centrálne zamykanie, GSM telefón. Ako opcia sa ponúkalo napríklad nezávislé kúrenie či športové sedačky s nastaviteľnou dĺžkou sedáka.                Okrem krátkeho sedanu (rázvor 2 702 mm, dĺžka 4 861 mm) sa...

Keď sa spojí energická a progresívna automobilka Hyundai (i30N je toho dôkazom) s výrobcom energetických nápojov, tak výsledkom môže byť jedine niečo dostatočne veľmi uletene šialené 😊. Spolu stvorili Santa Fe, ktoré by malo v pohode prejsť extrémny terén oblasti Moab v Utahu. A tak sa pár fešákov zobralo, a išlo koncept aj vyskúšať...                Veď sa pozri:    

Ak by si náhodou okolo 14. janára zablúdil na North American International Auto Show v Detroite, priamo do haly NAIAS Cobo Hall, tak presne tam ťa doslova ovalí 44,4 ton vážiaci kváder (5,5 x 2,55 x 3,1 m) zo syntetickej živice. V ňom si voľne existuje Mercedes-Benz G 280  GE z roku 1979.                  Výroba kvádra trvala 90 dní. Denne narástol do výšky o 3 cm.    

Z roku vzniku jasne vyplýva, že tento rok otvárame šampanské a poriadne si pripijeme. Veď 70 rokov je dôvod na oslavu (aj keď v automobilovom svete ide o trošku staršieho mladíka 😊). Automobilka sa výročie rozhodla osláviť celkom originálne – reštaurovaním jedného z troch predprodukčných modelov, ktoré mali premiéru na amsterdamskom autosalóne v roku 1948.                Polorozpadnutý kúsok po amsterdamskej výstave jazdil až do šesťdesiatych rokoch minulého storočia. Potom bezducho stál na poli vo Walese. Ďalší majiteľ mal snahu o jeho zreštartovanie, ale opäť skončil na záhrade, neďaleko mesta Solihull v UK, kde ho objavil tím Jaguar Land Rover Classic.    

Keď sa povie BMW, tak mi napadne výkon, ovládateľnosť a nespútaná energie výbušného charakteru. Takže aj zápis by mal byť nejako dynamický či rýchlostný. Ak sa to dá povedať, drift podobné vlastnosti tiež spĺňa. Johan si sadol za volant novej generácie M5 a išiel si trošku zajazdiť bokom. Na mokrom okruhu BMW Performance Center v Greer (Južná Karolína) za osem hodín vykrúžil či skôr vydriftoval 232,5 kilometra.                Lenže to malo všetko jeden háčik. Drift musel byť bez prerušenia. Preto muselo byť BMW M5 upravené na dotankovanie za jazdy, podobne ako lietadlo. Druhú M5ku riadil hlavný inštruktor centra Matt Mullins, tankoval odvážlivec Matt Butts.                A z tejto jazdy sa vykľul aj rovno druhý zápis – spoločne driftujúce M5 za jednu hodinu prešli 79,3 km.    

V polovici 80tych rokov minulého storočia výrobca lodných motorov Evinrude stvoril nečakaný motor – dvojtaktný V8 s objemom 3,6 litra, neskôr zväčšený na 4 litre s označením 300XP. Šialená mašina s počtom karburátorov aj ladených výfukov osem! V takejto konfigurácii ponúka cca 180 kW a 400 Nm. To ale tvrdil výrobca. Vraj motor reálne produkoval až cca 270 kW pri 6 250 min-1. V roku 1989 bol vsadený do pretekárskeho člna za účelom vykonania rýchlostného rekordu. Čo sa nakoniec aj podarilo s priemernou rýchlosťou 284 km/h.                Chlapci vo Švédsku si asi niečo dali, lebo sa lodný motor rozhodli použiť na pohon dragstera s karosériou Volvo Amazon. Na rozdiel od rekordného člnu, kde motor točil až 10 000 min-1, je v aute naladený na maximálnych 8 500 min-1. Okrem osadenia museli vyriešiť ešte jeden problém – chladenie motora. Myslím si, že sa im všetko podarilo k spokojnosti. A reakcia na plyn a...

Je takmer všeobecne známe, že so štartovaním v extrémnej zime majú problém najmä naftové agregáty. Nikto sa ale nepozrel na to, ako si s podobne nepriaznivým počasím poradí hybridná technika. Teoreticky by to problém nemal byť. Veď defacto ide „len“ o upravený benzínový motor. Ale jeden nikdy nevie...    

A keby len v myšlienke SUV. S výkonovými parametrami by sa ani v súčasnosti nestratilo. GMC Typhoon a dvojča Syclone (pick-up)totiž poháňal 4,3 litrový vidlicový šesťvalec preplňovaný jedným turbodúchadlom s medzichladičom kvapalina/vzduch. V reči čísel to bolo 209 kW a 488 Nm, pričom motor cez štvorstupňovú automatickú prevodovku poháňal kolesá oboch náprav (35:65). A hlavne, stovku zvládol za 5,7 sekundy (niektoré zdroje udávajú 5,5 s), štvrť míle mu trvalo 14,5 s. Syclone mal obdobné parametre 4,7 a 13,4 s. Slušná paľba na rok 1991.    

Aktuálne príspevky

Opel Insignia ST 2.0 CDTI: Triezvy pokrok

Renault Mégane R.S.: Veľké MRS je tu!

Jeep Cherokee: Keď sa napíše MY2019

Toyota GT86 a HKS: Zimné driftovanie