Filtrovať podľa:

V továrni sa každý deň vyrába 1 400 vozidiel vrátane 1 050 kusov modelu Dacia Duster. Prvá generácia bola uvedená do výroby v roku 2010 a odvtedy sa v Rumunsku vyrobilo viac ako 1,7 milióna vozidiel. Hlavnými vývoznými trhmi sú Francúzsko, Taliansko a Španielsko, pričom sa predávajú v 44 krajinách. Nová Dacia Duster je najpredávanejším SUV v Rumunsku a druhým najpredávanejším modelom na domácom trhu po Dacii Logan. Taktiež sa hrdí titulom  „Auto roka 2018“ v Rumunsku a slávne britské noviny, The Sun, venovali počas tradičného Gala vozidlu titul "Value Car of the Year". Na slovenskom trhu Predaje značky Dacia od jej uvedenia na slovenský trh neustále rastú. Za rok 2018 prekročila magickú úroveň 5 000 vozidiel a dosiahla trhový podiel 4,8 %. Duster suverénne vedie v tohtoročných predajoch medzi SUV vozidlami Slovenska v segmente C. Zároveň je aj 2. najpredávanejším tuzemským automobilom súkromnej klientele. Trhový podiel značky Dacia v porovnaní s predošlým...

Piccard za volantom modelu Hyundai Nexo vyštartoval v pondelok 25. novembra 2019 z vodíkovej čerpacej stanice FaHyence v Sarreguemines vo východnom Francúzsku, neďaleko hraníc s Nemeckom. Toto miesto bolo zvolené s ohľadom na príspevok oblasti Grand Est Region k zodpovednej mobilite. Do cieľa, ktorý bol vo francúzskom národnom múzeu letectva a kozmonautiky (Musée de l'Air et de l'Espace) v Le Bourget pri Paríži, došiel nasledujúci deň. Prekonal tak vzdialenosť 778 km. Toľko doteraz neprešiel na jednu náplň palivových nádrží nijaký sériovo vyrábaný automobil poháňaný vodíkovým palivovým článkom. Bertrand Piccard, ktorý sa v minulosti preslávil extrémnymi výkonmi v oblasti letectva, ako prvý nonstop oblet Zeme v balóne Breitling Orbiter a prvý oblet zeme na lietadle Solar Impulse, poháňanom slnečnou energiou, počas rekordnej jazdy postupne viezol niekoľko spolujazdcov. To poskytlo jeho hosťom príležitosť zoznámiť sa s ekologickým automobilom novej generácie, vymeniť si skúsenosti v oblasti ochrany životného prostredia a pohľady na trvale udržateľný...

Vozidlo odovzdali Svätému otcovi vo Vatikáne Christophe Dridi, generálny riaditeľ Renault Rumunsko a generálny riaditeľ Automobile Dacia SA, a Xavier Martinet, generálny riaditeľ Renault Taliansko počas návštevy pápežovej rezidencie vo Vatikáne. Papamobil má bielu farbu karosérie v kombinácii s béžovými interiérom. Exkluzívny Duster má dĺžku 4,34 metra a šírku 1,80 metra, a bol upravený oddelením prototypov a tímom Dacia Special Needs v Rumunsku v spolupráci s výrobcom autobusov Romturingia. Má päť sedadiel, z ktorých jedno zadné je obzvlášť pohodlné. Vozidlo tiež integruje unikátne riešenia a príslušenstvo špeciálne navrhnuté tak, aby bolo vhodné pre použitie, ktoré mu Vatikán určí - veľké strešné okno, odnímateľná sklenená nadstavba, o 30 mm nižšia svetlá výška, ako aj vnútorné a vonkajšie podporné prvky.  “Týmto darom pre Jeho svätosť Skupina Renault obnovuje silné a trvalé odhodlanie postaviť človeka do centra svojich priorít“, vyhlásil Xavier Martinet, generálny riaditeľ Renault Taliansko.

Paulína Fialková je rodáčkou z Čierneho Balogu a členkou klubu VŠC Dukla Banská Bystrica. Počas doterajšej športovej kariéry už stihla reprezentovať Slovensko na Zimných olympijských hrách 2014 v Soči a 2018 v PyeongChangu. Zároveň je jedinou Slovenkou s kompletnou medailovou zbierkou zo Svetovej Univerziády v Osrblí (2015). K nim následne pridala aj skvelé striebro z Majstrovstiev Európy v Ťumene (2016). K najväčším úspechom patria, okrem iného, aj umiestnenia vo Svetovom pohári, kde získala striebornú medailu v Ťumene (2018), obsadila 5. miesto vo švédskom  Õstersunde (2017) a vo fínskom Kontiolahti (2017) a 6. miesto v stíhacích pretekoch v nemeckom Ruhpoldingu (2016). Zatiaľ najlepší výkon svojej kariéry v rámci OH dosiahla na Zimných olympijských hrách 2018 v kórejskom PyeongChangu, kde sa vo vytrvalostných pretekoch na 15 km umiestnila na 5. mieste. V lete 2018 sa navyše stala majsterkou sveta v šprinte v letnom biatlone na majstrovstvách sveta v Novom Meste na Morave....

Bez bázne a hany dokonca mnohí hovoria, že dobre už bolo. Neviem to síce takto aktuálne posúdiť – nikto z redakcie nemá veštecký kurz ani vešteckú guľu. Isté však je, že stále existujú skvosty na štyroch kolesách, ktoré dokážu parametrami ohúriť a odrovnať nejedného zarytého pesimistu. Nepríjemné na výnimočnosti je, že sa z bežnej výplaty zaplatiť nedajú. Napriek tomu som si urobil malú rešerš medzi automobilmi (súčasnými aj jemne minulými) s nevídanými parametrami, a vzišiel nasledujúci prehľad. Honba za otáčkami Otáčky motora sú jedným z parametrov priamo ovplyvňujúcim jeho výkon. Preto majú mnohé špičkové motory ozaj šialené otáčky, neraz aj napriek samotnému objemu motora. Preto prvým mojim skúmaným parametrom sú práve podmanivé otáčky. A zároveň je to aj veličina, ktorá je u súčasných piestových motorov úplne priemerná, ba rovno nezaujímavá. Oslňujú len otáčky elektromotorov, ale tie (takmer) nikoho nezaujímajú (ono, počuť elektromotor vytočený na 10 000 min-1 je, ako to slušne nazvať?)....

Lord March mal geniálnu myšlienku, ktorá sa rokmi pretavila do oslavovaného a váženého  motoristického podujatia. Nejazdí sa na žiadnom okruhu, ale priamo na jeho panstve pričom v podstate ide o jazdu do vrchu. Alebo skôr o prestížny šprint. Trať má totiž dĺžku 1 860 metrov, prevýšenie 92,7 metra a len 9 zákrut. A nie je dôležité zvíťaziť, ale ukázať sa. Aj keď... Duke of Richmond                Veľkú šou oficiálne otvoril Duke of Richmond (vojvoda z Richmondu) Charles Henry Gordon-Lennox. Posadil sa do predprodukčného Land Rover-u Defender a ako prvý vyrazil manifestačne na trať. Možno informačne - Charles Henry Gordon-Lennox, 11. vojvoda z Richmondu je zakladateľom Goodwood Festival of Speed a Goodwood Revival. Je prezidentom British Automobile Racing Club, patrónom TT Riders Association a čestným členom klubu British Racing Drivers Club, Guild of Motoring Writers a 500 Owners Club, čiže je ozajstným automobilovým fanúšikom. A ešte informačne – Land Rover Defender sa bude...

Z 35. ročníka európskeho finále pretekov Shell Eco-marathon Europe 2019 sa slovenské tímy študentov vrátili s úspechom. Najlepší výsledok dosiahli košickí študenti Strojníckej fakulty TUKE, ktorí s prejdenou vzdialenosťou 825 km/liter paliva stanovili aj nový slovenský rekord. "Po dojazde do cieľa sme sa hneď pozreli na nádobku s benzínom a vedeli sme, že to bude dobrý výsledok. Keď nám oznámili oficiálny výsledok, všetci sme boli nadšení, že sme zajazdili nový slovenský rekord," povedala po pretekoch vodička košického tímu Dominika. Na pretekoch bodovali aj ďalšie dva slovenské tímy. V rovnakej kategórii a s rovnakým typom pohonu ako Košičania úspešne pretekali aj študenti Strojníckej fakulty Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Bratislavský tím prešiel 534 km na 1 liter benzínu, čo je ich doteraz najlepší výsledok. Darilo sa aj stredoškolákom zo Strednej priemyselnej školy dopravnej v Trnave, ktorí na trať postavili vylepšený elektromobil. Mladí Trnavčania prekonali samých seba a s výsledkom 176 km na...

Ak by si si nepamätal alebo ti táto kosačka nič nehovorila, tak ide o najrýchlejšiu kosačku na svete s maximálnou rýchlosťou 188 km/h (116,87 mph). A toť od minulého mesiaca má ďalší rekordný zápis. Za volant si sadla šialená holka menom Jess Hawkins aby dosiahla rekordný čas v akcelerácii 0 – 100 mph (čo je nejakých 160 km/h). Kosačka to zvládla za 6,29 sekundy 😊.   Oproti prvému rekordu sa Honda Mean Mower výrazne zlepšila. Vďaka moderným technológiám váži len 69,1 kg. O pohon stará litrový štvorvalec z CBR1000RR Fireblade SP dosahujúci nejakých 147 kW pri otáčkach 13 000 min-1. Vďaka obom parametrom má lepšiu výkonovú hmotnosť ako Bugatti Chiron. Ak si však myslíš, že ide o kosačku len navonok, mýliš sa. Kosačka naozaj musí vedieť kosiť. Mean Mower je postavený na základe kosačky Honda HF 2622. Spaľovací motor sa však stará len o pohon kolies, pohon čepele z uhlíkových vlákien je riešený...

Chalanisko chorvátsky začal v garáži a od roku 2011 si plní sny na celej elektrickej čiare. Veď po ňom siaha už Hyundai, Porsche, Aston Martin či Koenigsegg. Zrejme chalan vie ako na to... V druhej časti ťa Mate Rimac prevedie výrobou kompozitov, lakovňou...až po montáž vozidiel.  

Zážitok je fantastická vec, ktorú ti nikto nikdy nezoberie. A čím viac zážitkov (a pôžitkov) máš, tým si (isto) viac šťastnejší na duchu. Nie je (takmer) nič krajšie ako si večer sadnúť s rodinou a rozprávať si o tom, ako bolo (jasne, večerné horizontálne pohyby nerátam 😊)... A aby veru aj o čom bolo, treba mať zážitky silného či netradičného charakteru. Jedným z takých je jednoznačne mobilná dovolenka v karavane alebo obytnom prívese ponúkajúca absolútny pocit neviazanosti. Tak otvor doširoka peňaženku, mapu a odvahu, idem to naplno rozbehnúť. Už sa balíš? Nie? Tak aspoň zatvor ústa a neslintaj 😉. Luxus menom Concorde Ak chceš a požaduješ niečo v zmysle výrazu „top“, tak potom máš len jednu možnosť – nemeckú spoločnosť Concorde tvoriacu pojazdné domy s neuveriteľnou vášňou a exkluzivitou. Kúpiť si Concorde znamená kúpu absolútneho 5 hviezdičkového komfortu s zrealizovaním mnohých snov – materiálových aj estetických. Preto je prirovnanie „dom na kolesách“...

Aktuálne príspevky

KIA: Auto z nákupného centra

Dacia Duster: 500 000 kusov

Peugeot 205: Auto roku 1984, skoro

Toyota GR Yaris: Aby ti dopredu sliny tiekli