Filtrovať podľa:

...či skôr dve. A predpokladám, že málokto vie, že filmová Eleanor je naozaj len filmová. Opiera sa síce o základy reálneho auta, bola však stvorená výsostne na filmové účely. Všetko začalo už v roku 1974. Gone in 60 Second Part 1                Prvých 60 sekúnd si z moderných „detí“ nepamätá hádam žiadne. Hlavnú úlohu vo filme zohral upravený Ford Mustang Sportsroof z roku 1971. Mnohí si mysleli, že ide o špičkovú verziu Mach 1, avšak prvá verzia filmu nemala ani zďaleka špičkový rozpočet. Pre zaujímavosť, Mustang bol nalakovaný farbou, ktorá sa bežne používa na školských autobusoch. Avšak, film je poctivý kus kinematografie bez animácií alebo iných úprav. Dokonca aj nečakaná nehoda na diaľnici (hlavný hrdina dokonca upadol na istý čas do bezvedomia) je reálna. Vo filme sa (opäť vzhľadom na rozpočet) menili len dve autá zo štyroch, jedno z nich bolo kaskadérske. Nuž, aj také sú filmárske začiatky. Keby neboli moderné „rimejky“... Gone...

Cieľ je jasný – prekonať rýchlostný rekord z roku 2014 s hodnotou 187,6 km/h.   Pri vývoji novej kosačky tím použil moderné postupy. Vďaka CAD a 3D tlačiarni je kosačka výrazne aerodynamicky optimalizovaná. Lenže nížší odpor vzduchu k dosiahnutiu vysokej rýchlosti nestačí. Treba aj poriadne výbušný motor. Štvorvalec s objemom 999 cm3 pochádza z motorky Honda CBR1000RR Fireblade SP. Dáva 140 kW pri otáčkach 13 000 min-1. Dohromady kosačka váži cca 140 kg aj s prídavnými akumulátormi poháňajúcimi elektromotor rotora kosačky. Za volantom by sa mal objaviť Jess Hawkins (motokárový a automobilový pretekár), pričom teoreticky odhadovaná maximálna rýchlosť by mala byť viac ako 240 km/h.    

Na parkúrovom kolbisku Royal Polo Club v Barcelone sa na štartovaciu čiaru vedľa seba postavil Leon Cupra ST 300 4Drive „vedený“ pretekárom Jordi Gené a parkúrový kôň Calgary s jazdkyňou Virginiou Graells. Rozdali si to v dvoch disciplínach. Prvou bol šprint na 100 metrov a druhou originál parkúr. Calgary skákal cez prekážky, Cupra ich musela kľukato obchádzať. A dopadlo to takto:    

Kabriolety alebo roadstery sú špecifickou skupinou automobilov. Nie sú veľmi praktické, ponúkajú dokonalý priestor len dvom a o celoročnej využiteľnosti sa tiež vedú fámy. Ale ten honor! Položka na nezaplatenie. Ponúkajú aj neopísateľný jazdný zážitok s dokonalým spojením s okolitým svetom. Pocit, keď spoza volantu počuť svist vzduchu a šum lesa. Dokonalé!                Ale v otvorenom svete existujú autá, ktoré by sa dali pokojne nazvať investíciou. Ich cenovky neraz presahujú logické uvažovanie a jazdu v nich sprevádza skôr odvaha a nervozita ako pôžitok (čo keď jazda spôsobí poistnú udalosť?). Zľahka sme sa pozreli, čo by sa dalo za hodne veľa europeňazí kúpiť. Vynechali sme vyslovene historické či klasické, zamerali sme sa na relatívne zánovné aj nové modely s reálnou cenovkou ale aj cenou, ktorú určil trh. Držte si preto klobúky, čapice, šiltovky, rozbiehame sa... Ferrari LaFerrari Aperta                Extrémne, extrémne a zase extrémne Ferrari. Hotové umelecké dielo, ktoré sa hodí skôr do výkladnej...

Keď spoja dve silné osobnosti, môže z toho vzniknúť (zrejme) len niečo poriadne silné. V UK sa tak spojilo zastúpenie automobilky Mitsubishi s členom skupiny Boyzone Shane Lynch-om. Nie nevtipkujem. Shane Lynch je totiž profesionálny drift pretekár. Spolu vytvorili (hlavnú) obludu do F&F Live šou.             Mitsubishi L200 SVP II má nielen špeciálne lakovanie ale aj špeciálne úpravy. Okrem viditeľných karosárskych (pribudli rôzne rámy, odbudli zadné blatníky) sa zmenila hlavne technika. Podvozok umožňuje väčšie zdvihy masívnych kolies, motor dostal väčší medzichladič, nový výfuk aj hybridné turbodúchadlo Garett. Len parametre producenti nezverejnili. Zrejme to bude aj dosť, lebo v interiéri bežné sedadlá nahradili vpredu škrupinové (zadné chýbajú úplne).

A že terénne auto? Hahaha, neverím, leda tak na fotografiách! Aj keď majú v DNA napísané off-road, veľký pick-up alebo jemne SUV, do terénu (aj napriek danostiam) sa s nimi nikto neodváži. Veď už len z niektorých cenoviek chytí bežný smrteľník infarkt.   Lamborghini LM 002                Všetko niekde začína. Na počiatku uletených parametrov (zrejme) bolo Lamborghini LM 002. Ako to neraz býva, v úvode išlo o (neúspešný) armádny projekt, ktorý bol až v roku 1981 pretavený do prvých prototypov. Malosériová výroba s motorom z modelu Countach (326 kW) začala v roku 1986. Znie to super, keby LM 002 nevážilo 2,7 tony. Neskôr preto pribudli verzie so 7,2 litrovým V12 motorom (441 kW) poháňajúcim ľahké motorové člny. Tak či onak, nádrž mala objem 290 litrov.     Dodge RAM SRT-10                To sa zoberie veľký 8,3 V10 motor (373 kW) pochádzajúci z potvory menom Dodge Viper a namontuje sa pod predimenzovanú prednú kapotu podobne...

Superšport je špecifická skupina automobilov. V mnohých prípadoch stačí vysloviť len meno a mnohým sa rozbúcha srdce, spotia dlane a orosí čelo. Niektoré mená sa doslova a do písmena stali legendami, niektoré dokonca s veľkým „L“ na začiatku. Mne bude celkom smutno za touto päticou, a tebe? Lexus LFA – prvé superauto  Rozhodne výnimočné vozidlo. Trvalo desať rokov, kým prvé superauto značky Lexus uzrelo svetlo sveta - konštruktéri sa totiž počas vývoja rozhodli nahradiť hliník za kompozit. Vpredu umiestnený vidlicový desaťvalec automobilka vyvíjala spolu s Yamahou. Z objemu 4,8 litra dáva 412 kW a je spriahnutý so šesťstupňovou jednospojkovou prevodovkou. Vynikal nielen podmanivým zvukom, ale aj chuťou po otáčkach. Vraj aj preto má LFA digitálny otáčkomer a nie analógový – ručička by nestíhala „makať“. Vyrobilo sa z neho 500 veľmi exkluzívnych a originálnych kusov. Ferrari F430 – rozlúčka s manuálom V roku 1999 predstavilo Ferrari na ženevskom autosalóne model 360 Modena, jedno z  najpredávanejších...

Domovským prostredím nákladiakov Tatra je terén. Vďaka centrálnej rúre z ktorej trčia nápravy zvládne toho naozaj dosť. Samozrejme, mnohé sa rokmi zmenilo, mnohé zmodernizovalo, ale chuť výnimočnosti zostala.                Nasledujúce dve videá ukazujú Tatru ako skvelé auto na pretokoch do kopca, ale aj ako veľkého rekordéra. V oboch prípadoch by som si aj takmer od strachu jemne cvrkol do textilu 😊.        

Svet, väčšinou chlapský, má niekoľko výrazných životných oblastí. Napríklad Star Trek, Star Wars... ale určite aj James Bond, agent jej veličenstva 007. Od roku 1983 sa v bondovkách objavujú produkty spoločnosti Jaguar Land Rover, a práve z tohto spojenia vznikol (aspoň za mňa) fantastický interaktívny projekt 007 ELEMENTS nachádzajúci sa v Söldene v Rakúsku (na vrchole vrcholu Gaislachkogl vo výške 3 050 m.n m.). 007 ELEMENTS ponúka návštevníkom možnosť ponoriť sa do sveta kultového tajného agenta v horskom prostredí reštaurácie Ice Q (Hoffler Klinik v Spectre). Interaktívne displeje s technickým informáciami o modeloch Jaguar a Land Rover, ale aj originálny filmový Land Rover Defender a Range Rover Sport SVR zo Spectre. 007 ELEMENTS bude sprístupnené verejnosti 12. júla 2018. Ďalšie informácie nájdete na www.007elements.com.

Nehovorím, že som jej dokonalý fanúšik, ale rád som ju sledoval. A trošku závidel možnosti úprav vo veľkej Amerike. Hlavnými aktérmi boli (trošku namyslený a jemne arogantný) Richard Rawlings a (mechanik) Aaron Kaufman. Ťažko povedať, čo sa (naozaj) na pozadí udialo, ale Aaron sa v decembri 2016 rozhodol z relácie odísť. Lenže ako to vo veľkom svete býva, chuť niečo stavať a prestavovať bola silnejšia a Aaron oznámil návrat na obrazovky, ale vo svojom projekte Zmena rýchlosti s Aaronom Kaufman (Shifting Gears with Aaron Kaufman). Richardovi s Aaronom sa v spolupráci s Discovery pred 13 rokmi podarilo vytvoriť kultový sériu. Z Gas Monkey Garage spoločnými silami vybudovali medzinárodne známu značku a úspech slávi aj tematický bar a reštaurácia Gas Monkey Garage N 'Grill, ktorej je Richard Rawlings majiteľom. Gas Monkey sa ale do budúcnosti bude musieť zaobísť bez hlavného staviteľa a realizátora myšlienok. Dôvodom bola Kaufmanova túžba po sebarealizácii a vlastnom...

Aktuálne príspevky

WTCR na Slovakia Ringu: Z 9 sa stalo 11

Škoda:: 6 krokov k správnemu fungovaniu klimatizácie v aute

Čo týždeň dal...

Citroën C3 Aircross: Letom svetom s...