
Spoločnosť Zarooq zatiaľ nie je nijako extra známa, so sídlom v Spojených Arabských Emirátoch a Monaku však už istú dobu funguje a koncept ultimátneho terénneho superšportu predviedla už takmer pred dvoma rokmi. Teraz sa spustila výroba sériového auta, ktoré splní požiadavky najnáročnejšej klientely. Superšport vhodný na každý deň, ktorý dokáže zapôsobiť v uličkách Monaka, pobaviť výkonom na okruhu a schopný prebrázdiť púštne duny. Čo viac si priať?
O dizajn dvojsedadlového superšportu s priestorovým rámom sa postaral Anthony Jannarelly, ktorý má na svedomí aj arabské špeciality prevažne pre šejkov, Lykan Hypersport a Fenyr Supersport. Ale ani jeden z nich nezvládol odviezť olejárskych magnátov mimo pevnú cestu, na to museli mať páni v pyžamách iné auto. SandRacer 500 GT tieto dva svety spája. Pohon zabezpečuje vyladený 6,2 litrový V8 od GM, ktorý autu poskytne výkon 525 koní a krútiaci moment 660 Nm, dosiahne s ním maximálnu rýchlosť 220 km/h.
Sila motora uloženého v strede auta sa prenáša cez 5-stupňovú sekvenčnú prevodovku Weddle industries na zadné kolesá. Pripomína to koncepciu špeciálov na Dakar, ktoré takisto často nemajú pohon všetkých kolies, ale vsádzajú podobne ako SandRacer na veľké kolesá. To najlepšie však prichádza až teraz: podvozok má terénny režim, vďaka ktorému tlmiče Intrax zdvihnú auto o 45 centimetrov, takže zvládne aj tie najnáročnejšie duny. Pri serióznom off-roadingu sa dá navyše odmontovať zadný difúzor. Plusom v teréne je aj nízka hmotnosť iba 1 300 kg, ku ktorej dopomohla karbónová karoséria vyrábaná v Belgicku.
V interiéri tiež nejde o žiadnu lacnotu, kabína je luxusná, ale športová zároveň. O výrobu sa stará Mansory, nechýba ručné obšívanie, športové sedadlá z uhlíkových vlákien, moderný infotainment a digitálne prístroje. Za jeden exemplár z prvej série limitovanej na 35 kusov si výrobca pýta niečo cez 400 000 eur. Prvé kusy sa dostanú k zákazníkom na začiatku budúceho roka.
0 KOMENTÁROV