WTCR na Slovakia Ringu: Z 9 sa stalo 11

Úpravy BoP a kompenzačných hmotností opäť zamiešali rozložením síl v poli. Nevýhodné boli predovšetkým pre Volkswageny, profitoval naopak Hyundai. A to až tak, že i30 sa vrátili na vrchol výsledkových listín, pole position si podelili Tarquini (1. preteky) a Michelisz (3. preteky).

Obe kvalifikácie však sprevádzali aj penalizácie. Po piatkovej to schytali tri Hyundaie: Muller, Bjork aj Michelisz štartovali úplne zozadu. Po sobotňajšej kvalifikácii sa otáznik vznášal nad Lessennesom, Coronelom a Guerrierim, pre krátkosť času sa však vedenie pretekov rozhodlo nemeniť poradie na štartovom rošte. Porušenie pravidiel bolo v oboch prípadoch rovnaké – prekročenie maximálneho plniaceho tlaku. A kým Hyundai trest prijal, Honda sa odvolala a tak zostáva výsledok druhej jazdy stále otvorený.

Nuda sa nekonala

Štart prvých pretekov Tarquinimu nevyšiel, dopredu sa dostali Comte, Oriola a Vernay. Peugeot však nevládal a tak prvé víťazstvo pre Cupru vybojoval Oriola. Doteraz relatívne slabým Cuprám nahralo BoP aj kompenzačné hmotnosti, ešte viac však pod vplyvom okolností zažiarili Alfy Romeo. Giovanardi predvádzal počas všetkých troch pretekov výborné výkony s množstvom predbiehacích manévrov a zahanbiť sa nedal ani debutant Kevin Ceccon, ktorý nahradil Morbidelliho. Keby lepšie zvládli kvalifikácie, možno by sa Alfy dostali aj na pódium...

Tarquini si zlepšil skóre v druhých pretekoch, keď po štarte prešprintoval Nagyovu Cupru. Víkend pre Hyundai zavŕšil v nedeľu z pole position suverénne Michelisz. Vo všetkých jazdách nebola núdza o kolízie a nenudila sa ani posádka safety caru. Nedeľnajšia „mastenica“ v tretej zákrute mala až osem účastníkov. Najväčším šokom však bolo, keď Mullerovi tesne pred reštartom odpadlo ľavé predné koleso.

Domácim sa nedarilo

Okrem Maťa Homolu sa na štart ako divoké karty postavili aj Andy Studenič a Čech Petr Fulín. Homola celý víkend bojoval s nastavením auta, čo je škoda, pretože Peugeot nebol bez šance. Tímový kolega Comte vyjazdil štvrté a druhé miesto, Homola bol najlepšie dvanásty.

Studeničova situácia bola komplikovaná tým, že ako hosť mal oproti ostatným dvom Golfom ešte 20 kilogramov navyše. Napriek tomu sa celkom solídne držal Huffa s Bennanim, všetky Volkswageny však boli beznádejne na chvoste pre extra záťaž a tiež nedostatok rýchlosti na rovinkách. V tretej jazde dosiahol najlepší výsledok trinástie miesto za Homolom.

Fulínova Cupra tiež v sobotu nevyzerala nádejne, podobne ako Studenič aj on mal priložených 20 kg oproti ostatným svojho druhu. No nedeľné okolnosti ho vytiahli do top 10, kde dokázal držať tempo s Alfami, Hyundaiom a Audi vo veľmi peknom súboji o tretie miesto. Nakoniec skončil piaty.

Dva mesiace na presun

Šampionát pokračuje na konci septembra v Číne. Pretekárov čakajú ešte štyri víkendy, z toho polovica na mestských okruhoch Wuhan a Macau. Šampionát vedie Tarquini pred Mullerom, na tretie miesto sa dostal Michelisz. Najlepším ne-Hyundaiom je štvrtý Erlacher. Homolovi patrí 15. miesto.


GALÉRIA - 9 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ