WTCR: Komu bude patriť Slovakia ring?

Síce opäť v pozícii náhradníka, ale to nás fanúšikov kvalitného pretekania trápiť nemusí. WTCR si Slovensko vybralo namiesto Argentíny, ktorá sa topí vo finančných problémoch. Do Orechovej Potône sa bitka najlepších pilotov na dvojlitrových hot-hatchoch chystá počas víkendu 14. a 15 júla.

O spojení WTCC a TCR International som už písal, Slovakia Ring sa stal neplánovanou šiestou zastávkou kalendára a uzavrie európsku časť sezóny. Šampionát sa potom sťahuje do Ázie. Úvodné víkendy patrili Hyundaiom, kórejčania dominovali v Marakéši aj na Hungaroringu, na Nürburgringu sa situácia začala meniť a vplyvom vyváženia výkonnosti alias BoP sa v Zandvoorte Hyundaie výrazne prepadli. Portugalský Vila Real priniesol brutálnu zrážku oboch Volkswagenov a druhé víťazstvo sezóny pre Peugeot, ktoré vyjazdil v druhej jazde náš Maťo Homola.

Doterajších 15 pretekov si podelilo až 9 víťazov. Priebežné poradie vedie Yvan Muller so 182 bodmi, o 22 čísel zaostávajú Gabriele Tarquini a Yann Erlacher, za nimi sú o ďalších 12 resp. 14 bodov Thed Bjork a Jean-Karl Vernay. Maťo Homola má 38 bodov, ktoré si pripísal žiaľ len v Portugalsku.

Divoké karty, favoriti a ďalšie zaujímavosti

O pozornosť sa postaral najmä tím Sébastiena Loeba, ktorý vo Vila Real prišiel o obe autá. Kto to nevidel, nech si teraz nezakrýva oči…

Dobrou správou je, že nikto sa vážnejšie nezranil a na odpis boli reálne len tie dva Golfy. SLR mal len pár týždňov na to, aby pre Roba Huffa a Mehdiho Bennaniho zohnal a pripravil dve nové autá. Ako to stihli? Uvidíme…

Na každý víkend poskytuje WTCR dve divoké karty pre domáce hviezdy, v Maďarsku tak poradie miešal Daniel Nagy a Atilla Tassi, v Nemecku sa zase predviedol Rene Rast. Na Slovakia Ringu to bude česko-slovenská zostava. Svoju Cupru TCR privezie Petr Fulín, dvojnásobný víťaz európskeho pohára cestovných vozidiel. Slovenský tím Brutal Fish postaví na štart jeden zo svojich Volkswagenov Golf, za volant sa posadí Andy Studenič, ktorý inak pôsobí ako tímový manažér. Zaujímavé je, že obaja majú 41 rokov.

Rýchly Slovakia Ring bude sedieť najmä Hondám a Hyundaiom, ktoré majú silný motor. Svoju aerodynamickú výhodu by mohli ukázať Audi. Peugeoty by mohli využiť svoju ľahkosť, s 1,6-litrovým motorom to však na výjazdoch nebudú mať jednoduché. Volkswagen je známy pomerne nízkou maximálnou rýchlosťou, čo sa na cieľovej rovinke prejaví skôr negatívne. Cupry toho tento rok zatiaľ veľa neukázali, ešte biednejšie sa však prezentuje Alfa Romeo. Talianske autá sa totiž do záberu obvykle dostanú len s pokrčenými plechmi.

A čo ešte?

Slovakia Ring je len náhradou v kalendári, preto sa WTCR musí o miesto na okruhu podeliť. A to s ťažkými váhami pretekových ťahačov seriálu ETRC. Spoločnosť im bude robiť ešte Kia Platinum Cup, čo je banda zúrivých Kií Picanto z Poľska, Swift Cup Europe, teda banda podobne zúrivých Suzuki Swift.

Táto zostava znamená aj trochu atypický časový plán pre WTCR s prvými dvoma jazdami už v sobotu o 12.00 a 19.00, prvá kvalifikácia bude ešte v piatok (určuje poradie na štarte prvých pretekov) a druhá v sobotu (určuje poradie na druhé a tretie preteky, v druhých je obrátená top 10). V nedeľu o 11.45 odštartuje pole do tretích pretekov.

Víkendová vstupenka na tribúnu B cez online predpredaj na www.slovakiaring.sk stojí 26 eur.


GALÉRIA - 5 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ