WRX: Peugeot zostáva, Ford odchádza

Dve správy v priebehu pár hodí a motoršportový svet sa opäť trochu posunul. Najprv Francúzi, Peugeot potvrdil svoje zotrvanie v relykrose aj v sezóne 2018. Ich ťahúňom zostáva Sébastien Loeb, deväťnásobný šampión v rely.

Jeho nedávne testy pre Citroën rozvírili špekulácie, že by sa mohol vrátiť do WRC, no na budúci rok to určite nebude. Francúzska legenda sa však zrejme naposledy pokúsi zabojovať o víťazstvo na Rely Dakar, pretože program s 3008 DKR sa blíži ku koncu. Definitívne pochovaný je tak tiež návrat do LMP1 vo WEC a v Le Mans, čo vedenie vytrvalostných majstrovstiev sveta nieslo veľmi ťažko.

Sébastien LoebSébastien Loeb

Svoju budúcnosť v relykrose Peugeot obhajuje okrem potenciálnej globálnej expanzie kalendára (WRX sa dnes už jazdí na troch kontinentoch a Peugeot chce pomôcť pokryť aj zvyšné dva) aj potenciálnym prechodom na čisto elektrický pohon. Ako je všeobecne známe, s masívnym nástupom elektromobilov do predaja sa automobilky snažia propagovať tento pohon aj v športe. Vo formuli E je už teraz tlačenica a relykros by sa svojou povahou mohol stať ďalším seriálom s dominanciou autíčok na baterky. Prvý prototyp už existuje, rakúska firma STARD ho ukázala asi pred rokom na báze Peugeotu 207 S2000.

Paradoxe práve Fordu táto elektrická budúcnosť v športe veľmi nevonia. Zo šampionátu sa rozhodol stiahnuť (vraj len dočasne) tím Hoonigan Kena Blocka, ktorý ostatné dva roky nasadzoval Focusy RS pripravované firmou M-Sport.

Ken BlockKen Block

Ako dôvod sa uvádza práve neistá budúcnosť technických predpisov a potreba investície do ďalšieho vývoja. Pri Forde sa stále čaká na potenciálnu finančnú injekciu do WRC, kde momentálne M-Sport s Fiestou z vlastného vývoja a so Sébastienom Ogierom v kokpite bojuje o titul. Francúzsky pilot však v tíme neplánuje zostať, ak nedostane adekvátne peniaze od automobilky. Americká značka je aktuálne v polovici svojho programu na okruhoch s modelom GT a prejavila záujem o prototypy DPi (prípadne LMP1), ak budú technické predpisy dostatočne zaujímavé aj z finančného pohľadu.

Do relykrosu má v budúcom roku namierené Renault, Mégane pre Guerlaina Chicherita stavia Prodrive. Auto sa malo pôvodne ukázať už pred mesiacom, do začiatku roka 2018 ho však zrejme neuvidíme. Mraky neistoty sa kopia nad tímom Mattiasa Ekstroma, ktorý nasadzuje Audi S1. Štyri z piatich šasi majstra sezóny 2016 boli ponúknuté na predaj a zrejme to bude podobne ako pred sezónou 2017 závisieť od finančnej injekcie Audi, či tím bude pokračovať.


GALÉRIA - 6 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ