Wörthersee 2017: Rýchly Golf na tri spôsoby

Všetky tri autá spája elektrický motor v úlohe pomocníka. Dva koncepty navrhli študenti, ktorí vo VW praxujú, tretí je podobne ako Up GTI priamo od inžinierov.

GTI First Decade

Názov First Decade a číslo 10 na aute odkazujú na 10. Výročie študentských konceptov na Wörthersee. Na aute pracovala partia 13 študentov praxujúcich vo Wolfsburgu s využitím moderných technológii ako napríklad grafických tabletov či 3D tlače. Toto GTI by rozkopalo aj sériový Golf R. Predné kolesá roztáča benzínový agregát s 300 kW, vzadu je 48-voltový elektromotor s výkonom 12 kW. Každý motor môže pracovať samostatne, alebo fungujú oba naraz a tak tvoria pohon všetkých kolies. Akumulátory sa dobíjajú len pri brzdení rekuperáciou.

Karoséria je lakovaná v odtieni Atlantic Blue Metallic, kontrastné svetlé plochy na bokoch v odtieni Satin Ocean Shimmer sú aplikované fóliou. Všetko dotvárajú pásy modrej chrómovej fólie a lesklá čierna maska. Zadný spojler je z verzie Clubsport, kolesá od mb-Design majú priemer 20 palcov. Interiér je len dvojmiestny, vybavený športovými sedadlami s masážnou funkciou pre vodiča, ktorého kreslo sa nastavuje elektricky cez aplikáciu v telefóne. Nechýbajú modré akcenty a ani poriadny audiosystém. Showcar rozpumpuje zábavu s 1 690 wattmi hudobného výkonu a 11 reproduktormi v kufri a na mieste zadných sedadiel. Čerešničkou na torte je svetelná šou z LED.

GTE Variant impulsE

Na prvý pohľad je to viac ako len biele kombi. Na karosérii sa totiž kombinuje päť odtieňov: Oryx White, Apassionata Blue, Anthracite, Hallmark and St. James Red, všetko v matnej povrchovej úprave. Kapotu zdobia veľké vetracie otvory. Interiér pracuje s modrými akcentmi, aplikáciou sa ovláda náladové osvetlenie vo dverách a na presklenej streche.

Pohon pochádza z verzie GTE, partia 14 študentov z tovární v Zwickau, Chemnitzi a Drážďan mu však dopriala akumulátor s takmer dvojnásobnou kapacitou až 16,8 kWh. Systémový výkon bol aj vďaka tomu jemne zvýšený zo 150 na 165 kW.

GTE Performance Concept

Ďalší modrý Golf, tento raz v odtieni Electric White Mother of Pearl Effect je vykontrastovaný čiernou strechou, zrkadlami a prvkami na prahoch a nárazníkoch. Stojí na modro-čiernych 19-palcových kolesách Pretoria, ktoré skrývajú naozaj veľké brzdy s priemerom až 432 mm. Ďalšie exteriérové prvky aj tu pochádzajú z verzie Clubsport.

Na detailoch tohto „neštudentského“ konceptu sa VW veľmi nerozpísal, tými podstatnými číslami sú 200 kW a 450 Nm. Teda o 50 kW a 100 Nm viac, ako má bežné GTE. Tak ako to vidíte? Ktorý by si zaslúžil sériovú výrobu a miesto vo vašej garáži? Za mňa je to Variant...


GALÉRIA - 20 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ