VW: Zelená budúcnosť s 1.5 TSI

Nový motor 1.5 TSI (EA211) dostal Golf na vybraných trhoch už na jar 2017 ako náhradu za 1.4 TSI. Prvá ponúkaná verzia má výkon 110 kW, krútiaci moment 250 Nm a disponuje tiež funkciou odpájania dvoch valcov pri čiastočnej záťaži ACT. Kombinovaná spotreba je 4,9 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni 112 g/km.

Druhá je naladená na 96 kW a 200 Nm (dostupné v širokom pásme 1 400 - 4 000 ot./min.) a prináša viacero zaujímavých technických riešení. Tým prvým je Millerov cyklus, čo je vlastne Atkinsonov cyklus známy z niektorých hybridov optimalizovaný pre preplňované motory. Čiže pri kompresii zostávajú nasávacie ventily otvorené a do valca stále prúdi vzduch z turbodúchadla. Približne v jednej štvrtine  dráhy piestu sa nasávanie uzavrie a motor pokračuje klasickou kompresiou a zážihom. Kompresný pomer tohto motora je 12,5 : 1.

Motor má priame vstrekovanie paliva (common rail, 350 barov) a turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek turbíny, čo pri benzínových motoroch stále nie je bežné (Ako prvé to malo Porsche 911 v roku 2005). Medzi 1 400 a 3 000 sa pri čiastočnej záťaži zapája do akcie funkcia aktívneho manažmentu valcov, teda odpojenia druhého a tretieho valca uzavretím ventilov a vstrekovania. Navyše pri spojení s prevodovkou DSG je k dispozícii funkcia plachtenia. Keď vodič do rýchlosti 130 km/h uvoľní pedál plynu, motor sa úplne vypne. O zásobovanie palubných spotrebičov elektrinou sa stará prídavný li-ion akumulátor.

Pri tomto všetkom celkom zarazí, že laboratórne hodnoty spotreby sú oproti silnejšej verzii lepšie len marginálne. Kombinovaná hodnota je 4,8 l/100 km, čo zodpovedá 100 g/km CO2. V meste sú hodnoty rovnaké 6,1 l/100 km, mimo mesta je slabšia verzia so 4,0 l/100 km o 0,2 l/100 km lepšia. (Všetky hodnoty spotreby a emisií sú najnižšie údaje uvádzané výrobcom podľa normy NEDC a platia pre Golf hatchback so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou).


  • golf,tsi,vw,

GALÉRIA - 4 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ