VW T-Roc: Sme tu všetci?

Neviem, či sa niekedy v minulosti počas jedného roka predstavilo toľko nových SUV ako práve v roku 2017. A to máme ešte len august. Na módnej vlne sa vezie prakticky každá dôležitá automobilka a tak Volkswagen nemôže chýbať. Nový model T-Roc predznamenalo viacero štúdii.

Sériový model (D × Š × V: 4 234 × 1 819 × 1 573 mm, rázvor: 2 603 mm) chce zaujať najmä dynamickým dizajnom, ktorý však bude ukrývať praktický interiér. Emocionálnu stránku má podčiarknuť možnosť individualizácie v podobe povinnej kontrastnej strechy (čierna, biela alebo hnedá). K charakteristickým prvkom nového modelu patrí tiež výrazná mriežka a špecifická pozícia denných svetiel v prednom nárazníku. Dávno som nemal tú česť s líniami pripomínajúcimi kupé, no ani tento marketingový newspeak (alebo bullshit) ešte nevymrel, na T-Rocu ho vizualizuje chrómová lišta pod strechou. Okrem toho nezabudnime na terénnu drsnosť v podobe desiatok kilogramov plastov na spodku karosérie.

Trendovým prvkom kokpitu sú plochy vo farbe karosérie (hnedá, modrá, oranžová alebo žltá) a digitalizácia používateľského rozhrania. Takže tu nájdeme virtuálne prístroje a info-zábavný systém s balíkom Car Net na pripojenie k internetu a využívanie rôznych aplikácii. Top ozvučenie nesie značku Beats a má výkon 300 W. VW sľubuje dostatočne priestranný interiér a 445 – 1 290 litrov na batožinu.

Skóre si treba zlepšiť aj asistenčným systémami: vie to samé pred prekážkou zabrzdiť, sledovať jazdný pruh aj zabrzdením zabrániť ďalším kolíziám. To všetko v sériovej výbave. Nad ňou budú rovnocenné stupne výbavy Sport a Style. Priplácať sa bude adaptívny tempomat, cúvacia kamera, sledovanie mŕtveho uhla a premávky za vozidlom, samočinné parkovanie s brzdením aj asistent jazdy v kolóne, ďalej komfortné prvky ako adaptívne tlmiče a progresívne riadenie či elektricky ovládané veko kufra.

Ponuku motorov tvorí spolu šesť benzínových a naftových:

  • 1.0 TSI, 85 kW, 200 Nm, 6-st. manuál, prednokolka
  • 1.5 TSI, 110 kW, 250 Nm, 6-st. manuál/7-st. DSG, prednokolka
  • 1.5 TSI, 110 kW, 250 Nm, 7-st. DSG, 4MOTION
  • 2.0 TSI, 140 kW, 320 Nm, 7-st. DSG, 4MOTION
  • 1.6 TDI, 85 kW, 250 Nm, 6-st. manuál, prednokolka
  • 2.0 TDI, 110 kW, 340 Nm, 6-st. manuál/7-st. DSG, prednokolka
  • 2.0 TDI, 110 kW, 340 Nm, 6-st. manuál/7-st. DSG, 4MOTION
  • 2.0 TDI, 140 kW, 400 Nm, 7-st. DSG, 4MOTION

Verzie s pohonom všetkých kolies disponujú výberom jazdných režimov.

Na trhy sa T-Roc dostane od novembra. Pre Európu sa bude vyrábať v Portugalsku.


GALÉRIA - 11 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ