VW: Elektrina a aj plyn

Na zníženie priamych emisií bude kľúčovým prvkom elektrifikácia pohonu, to tvrdí aj šéf vývoja motorov VW Friedrich Eichler. „Naša ponuka technológií, najmä pre Golf, teraz pokrýva všetky požiadavky zákazníkov. Nový mikrohybridný systém „Coasting – Engine off“ prezentuje nízkonákladové riešenie elektrického pohonu s 12-voltovou sieťou.“

Ide o režim plachtenia vo verzii 2.0, ktorý funguje v Golfe 1.5 TSI BlueMotion v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou. Doteraz sa pri uvoľnení plynového pedálu len rozpojili spojky a auto plachtilo svojou zotrvačnosťou s naštartovaným motorom, teraz sa motor do rýchlosti 130 km/h úplne vypne. Podľa VW sa tak ušetrí 0,4 l/100 km benzínu (doterajšia úspora bola polovičná). O zásobovanie palubných spotrebičov elektrinou sa stará prídavný li-ion akumulátor s Q-diódou regulujúcou tok energie medzi jednotlivými akumulátormi. Podľa potreby sa spaľovací motor môže oživiť viacerými spôsobmi: štartérom, „nakopnutím“ od prevodovky alebo ich kombináciou.

VW tiež oznámil špecifikácie nového eGolfu. Dosahuje výkon 100 kW a krútiaci moment 290 Nm (+ 15 kW a + 20 Nm). Dôležitejšie však je, že kapacita akumulátora sa zväčšila z 24 na 36 kWh, čo znamená masívne zvýšenie dojazdu zo 190 na 300 km. Akumulátor pritom nie je väčší, len má upravenú vnútornú štruktúru a chemické procesy. V roku 2020 je plánované uvedenie novej elektrickej architektúry, ktorú predznamenávajú koncepty I.D.

Úplnou novinkou v ponuke motorov je 1.0 TSI na CNG. Litrový trojvalec spaľujúci zemný plyn má VW v ponuke už aj teraz, avšak bez preplňovania turbodúchadlom a s výkonom 50 kW. Prifúknutá verzia dosahuje 66 kW, dôležitejší však bude nárast krútiaceho momentu (ktorý však automobilka neuviedla) Nový motor je určený pre Polo a sesterské modely, ktoré na rozdiel od Upu, Golfu či Passatu nemalo v ponuke verziu TGI.

Z pohľadu emisíí CO2 je CNG lepšie ako klasický benzín, motor pritom zvláda spaľovanie oboch palív. Navyše existuje možnosť trvalo udržateľnej produkcie syntetického plynu z bioodpadu. Na čo najvýraznejšie zníženie emisií je potrebné rýchle zahriatie katalyzátora a udržanie jeho prevádzkovej teploty. Volkswagen na to ide lambda-split procesom. Pri zahrievaní motora spaľujú dva valce bohatšiu zmes a tretí chudobnú. Lamda sonda má elektrické vyhrievanie, takže už do 10 sekúnd po studenom štarte je schopná plne pracovať, hoci výfukový systém je ešte studený a nachádza sa tu skondenzovaná voda.


GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ