Volvo XC40: Najmenšie SUV zo Švédska dostane aj trojvalec

Volvo sa nezúčastnilo na autosalóne vo Frankfurte, premiéru svojho nového modelu si nechalo na individuálnu akciu po odznení všetkých noviniek z jesennej výstavy IAA. Už prvé obrázky naznačovali, že finálna podoba najmenšieho SUV značky Volvo nebude mať ďaleko od štúdie. Oficiálne fotografie to iba potvrdzujú.

Na menšej platforme

Už od prvej zmienky o tomto modeli sa hovorilo o tom, že auto nebude stáť na platforme SPA ako veľké modely XC90 a XC60. Pre menšie automobily vyvinulo Volvo v spolupráci s Geely novú platformu CMA (Compact Modular Architecture). Tá je určená pre všetky modely radu 40 a je pripravená aj na plne elektrický pohon, samozrejmosťou pre značku Volvo je prvotriedna bezpečnosť a pevnosť skeletu pre maximálnu ochranu posádky. K tomu dnes už nevyhnutne patrí aj bohatý arzenál bezpečnostných systémov známy z vyšších rád.

Čo si z vyšších rád Volvo XC40 nezoberie, je luxus v interiéri, na rozdiel od XC60 napríklad neponúkne drevo na palubnej doske. Na druhej strane ponúka nové radikálne úložné riešenia vnútri vozidla. Dizajn interiéru poskytuje vodičom okrem iného praktickejšie úložné priestory vo dverách a pod sedadlami, vyhradený priestor na telefóny vrátane indukčného nabíjania, výklopný háčik na menšie tašky a vyberateľný odpadkový kôš v stredovej konzole. Nechýba tu ani systém Volvo Sensus s dotykovou obrazovkou, audio Harman Kardon alebo plne digitálny prístrojový štít.

Pre náklad má XC40 vyhradených 460 litrov v batožinovom priestore, po sklopení sedadiel sa dá rozšíriť na maximálnych 1 336 litrov. Keby niekoho zaujímali rozmery karosérie, nech sa páči.

Prvý s trojvalcom

Najmenšie SUV dostane postupom času do ponuky niekoľko typov pohonu, vrátane hybridného a čisto elektrického. Rozšírená bude aj paleta spaľovacích motorov, do ktorej pribudne nový trojvalec. Po uvedení na trh sa budú predávať dve verzie s celohliníkovými motormi Drive-E so zdvihovým objemom 2,0 litra. Naftový D4 AWD (140 kW, 400 Nm) akceleruje z 0-100 km/h za 7,9 sekundy a dosahuje 210 km/h, silnejší benzín T5 AWD (182 kW, 350 Nm) vie ísť o 20 km/h rýchlejšie a z miesta šprintuje na 100 km/h za 6,5 sekundy.

Oba motory sú kombinované štandardne s 8-stupňovým automatom, charakteristika pohonu sa dá meniť pomocou jazdných režimov, ktoré ovplyvnia aj systém C-Four, riadiaci tuhosť adaptívnych tlmičov. Na výber je Eco, Comfort, Dynamic, Individual a Off-road. Keď už spomíname off-road, stojí za to spomenúť terénne schopnosti XC40-ky: svetlá výška 21,1 cm, predný nájazdový uhol 21,7°, zadný odjazdový 30,4° a prejazdový 21,9°, auto zvládne brodenie vody do výšky 45 cm. Celkom slušné údaje na auto, ktoré väčšinu života prežije asi v meste.


GALÉRIA - 40 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ