Volvo V90 Cross Country: Šotolina do bezvedomia

Niektorí vnímajú tohto mačkopsa s označením Cross Country (u konkurencie aj allroad či Allterain) ako ideálne auto, praktické a s bonusom zvýšeného podvozku, no pritom nie také opulentné ako SUV. Nemám nič proti, no mňa tento gumákový štýl definovaný čiernym plastovým lemovaním karosérie jednoducho neoslovuje.

Vnútri je verzia Cross Country totožná s bežným V90. Preto si dovolím preskočiť výpočet kladných a záporných riešení azda najkrajšieho prémiového kokpitu súčasnosti a prejdem rovno pod kapotu.

Celkom prievan

Označenie T6 teraz nesie dvojlitrový štvorvalec, ktorému k výkonu 235 kW a krútiacemu momentu 400 Nm pomáha tandem zložený z turbodúchadla a mechanického kompresora. Jazdí to presne tak ako to vyzerá, podľa potreby oduševnene a živelne s dostatkom ťahu v celom spektre otáčok. Zvukový prejav je primeraný a keď sa nebudete zdráhať dať mu aspoň 10 litrov benzínu na každých 100 km, tak sa aj príjemne zabavíte.

Motoru celkom slušne sekunduje osemstupňová automatická prevodovka a sila sa rozkladá na všetky štyri kolesá. Na pevnej ceste teda nehrozí, že by vám prebytok výkonu zamotal ruky na volante. Ba skôr naopak, pretože „krosové“ naladenie podvozku ma nenadchýňa. Svetlá výška Cross Country je o 65 mm vyššia ako pri bežnom V90. A to v sedadle vodiča cítiť aj napriek vzduchovým mechom (bez možnosti regulácie svetlosti), ktoré sa starajú o solídny komfort. Vyšší podvozok je však jednoducho tuhší, aby sa to prehnane nenakláňalo.

... 80 bude pravá tri ...

Na asfalte teda vnímam len to, že tých 65 mm extra mi je celkom na nič. Ale dám tomu ešte druhú šancu na nespevnenej ceste, pretože na tú Cross Country patrí. Logika velí siahnuť po režime off-road, ten je však určený len do skutočne náročných podmienok. Je totiž limitovaný na 35 km/h a reakcia na plyn je taká utlmená, že aj keby ste pedálom prerazili podlahu, tak sa kolesá nepretočia.

Zato v polohe Dynamic sa veľmi rýchlo ukáže, kedy štvorica „pirelliek“ stratí pôdu pod nohami. Citlivými pohybmi volantu si veľké kombi jemne rozhadzujem, kontrola stability začína byť bezmocná. A tak mi aspoň predkolízny systém vyrazí dych prudkým pritiahnutím pásu. Skutočne si to auto myslí, že plánujem rande s tým múrikom pri ceste? Samozrejme, že nie. Jemne si ho prehodím na druhú stranu a efektne nasmerujem do mláky. „Po výjazde Grécko,“ by mi možno práve teraz zahlásil Vlado Bánoci, „Áno, pane, je to tam,“ mi znie v hlave chraplákom Igora Drotára.


GALÉRIA - 36 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ