Volvo: Rýchle elektromobily od Polestar

Od Polestaru sa možno očakávalo, že bude konkurovať M a AMG, zostal však len chuťovkou pre skutočných fajnšmekrov. Pritom takto upravené Volvá ukázali skutočne veľký potenciál. Okrem ladenia modelov Volvo teraz čaká Polestar nový trh. Ako samostatná značka ponúkne rad elektromobilov s vysokým výkonom.

Spaľovacie motory sú minulosťou Polestaru, elektrina je budúcnosťouSpaľovacie motory sú minulosťou Polestaru, elektrina je budúcnosťou

Polestar sa pritom bude môcť oprieť o technologické a konštrukčné synergie s materskou automobilkou Volvo, čím by sa mohli dosiahnuť úspory pri vývoji aj výrobe. Nečakajte však lacné zázraky, stále tu hovoríme o prémiovej značke.

Thomas Ingenlath, nový CEO Polestar, doteraz šéfdizajnér VolvaThomas Ingenlath, nový CEO Polestar, doteraz šéfdizajnér Volva

Veľmi zaujímavé je tiež nové vedenie Polestaru. CEO sa stal Thomas Ingenlath, doteraz šéf dizjanu Volva, ktorý predtým pôsobil aj v Škode. Funkciu COO prevzal Jonathan Goodman, doteraz šéf korporátnej komunikácie značky Volvo. Môžeme si teda byť istí, že nové elektromobily budú pekné a pekne odkomunikované. Viac informácii o budúcnosti Polestaru sa dozvieme na jeseň.

Motor pre S60 V8 Supercar vyvýjal tiež PolestarMotor pre S60 V8 Supercar vyvýjal tiež Polestar

Značka Polestar vznikla v roku 2005, keď Christian Dahl odkúpil tím Flash Engineering, dovtedajšieho športového partnera Volva v domácom šampionáte STCC. Jan "Flash" Nilsson si však, paradoxne, ponechal svoju značku a založil nový tím. Polestar rozšíril svoje aktivity o WTCC (2008 s modelom C30) a od roku 2009 začal pre volvo ladiť aj autá na bežné cesty. Spolupracoval tiež na Volve pre austrálsky šampionát V8 Supercars. V roku 2015 Volvo odkúpilo časť Polestar Performance spolu so značkou, pretekový tím pod Dahlovým vedením zmenil meno na Cyan Racing.

 


GALÉRIA - 4 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ