Volvo 262C: Švédsky macho má 40

Volvo 264 bolo predstavené už v roku 1974, no šesťvalcový kombi derivát na seba nenechal dlho čakať. Volvo 265 prišlo v roku 1976 a ďalší rok na to sa v Ženeve zákazníci dočkali Volva, ktoré draplo za dušu – model 262 Coupé.

Prišiel celý v koži a dreve ako celkom právoplatný nástupca legendárneho kupé 1800ES. To skončilo už v roku 1973 a na trhu vznikla diera, ktorú sa pokúsil zaplniť šéf spoločnosti Per Gyllenhammar. Napríklad na tak obrovskom trhu, akým je USA, reprezentatívny model dosť chýbal, no ťažko povedať, či by práve tento trh mal záujem o rýdzo športové auto. Voľba tak padla na masívnu konštrukciu luxusného kupé.

Najprv sa dizajnér Jan Wilsgaard snažil vytvoriť nové kupé od začiatku, nevznikol však ani hlinený model. Namiesto neho však vznikol nápad použiť Volvo 164, ktoré slúžilo na testovanie nových interiérov, a zobrať ho talianskemu dizajnérovi Sergio Coggiolovi.

Ten odstránil dvojicu zadných dverí, znížil strechu, ktorá mimochodom dostala obloženie vinylom, a napokon ozdobil masívny C-stĺpik symbolom troch kráľovských korún – na sériovom modeli ju nahradila jedna. Tu sa však zmeny oproti protorypu viac-menej končia.

Poháňal ho 2,7-litrový motor s usporiadaním V6, ktorý produkoval niečo vyše 100 kW, či 140 koní. Zdieľal ho s ostatnými modelmi radu 260 a vyvinutý bol spoločne s Peugeotom a Renaultom. Toto Volvo bolo naozaj málo severské, výroba motoru prebehla vo franúzskom meste Douvrin. Niesol označenie B27E a vážil menej ako 150 kilogramov vďaka konštrukcii z hliníka.

Výroba navyše prebiehala v Carozzeria Bertone, teda vo firme, ktorá skladala tiež model 264TE. Do Turína sa posielali kity, ktoré tu boli upravené, zostavené a odoslané do sveta. Svedčil o tom len malý znáčik na spodnej časti predných blatníkov.

Do roku 1979 ste ho mohli dostať len v striebornej metalíze a s čiernou strechou, neskôr bolo dostupné aj v zlatej farbe. Neskôr prišiel ľahký facelift a niekoľko nových farieb, napríkald nugátová. Nie hnedá. Ale nugátová. Tlieskam.

Najväčším prekvapením ale boli predaje. Keď pustilo Volvo do sveta 262C, očakávalo objem výroby asi 800 kusov za rok. Veľmi sa čudovali, keď bolo výrobu nutné navýšiť takmer dvojnásobne; a v okamihu, keď sa predal posledný kus v roku 1981, hneď bolo jasné, že sa stane zberateľským kúskom. Spolu bolo vyrobených 6 622 kusov tohto auta za štyri roky existencie.

Dnes sa ich ceny pohybujú na úrovni okolo 25 tisíc eúr za kus. No čo, nedali by ste si povedať?


  • 262C,Volvo,

GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ