
Šiesta generácia dodávkového Volkswagenu označenej T6 má rovnako ako tie predchádzajúce viacero rôznych vyhotovení. Od čisto úžitkového Transporteru, cez rodinný Multivan, kombinovaný Caravelle až po obytnú verziu California. PanAmericana je zase verziou v štýle Volkswagenov označovaných Alltrack - teda so zvýšeným podvozkom, ochrannými plastmi okolo karosérie a pohonom všetkých kolies. Skrátka taká, ktorá svoju VIP posádku dovezie ďalej ako iné podobné mikrobusíky.
Veľmi Impozantný Priestor pre VIP
Minimálne na pomery úžitkových áut je kabína naozaj pôsobivá. Volant je rovnaký ako v Golfe a celkovo pôsobí interiér veľmi civilizovane. Bez toho, aby z niečoho kričalo “som dodávka.” Nič v štýle auta, ktoré nechce zbytočne šokovať partiu bagristov, keď sem prestúpia z JCB-čka. Žiadna lacnota. Treba však povedať, že toto ani nebude cieľovka. Aj najlacnejšia verzia začína nad hranicou 40 000 eur a to ešte nemá štvorkolku. Vrcholný pohon v testovanom aute štartuje s cenovkou 52 000 eur a auto v teste stojí s doplnkovou výbavou 67 800 eur.
Za túto sumičku si môže posádka užívať luxus, aký vie v tomto segmente ponúknuť asi iba Mercedes-Benz s triedou V. Platí to ako o kvalite materiálov, tak aj o výbave auta: jednoducho všetko pre dojem luxusu a dobrý komfort na palube. Konkrétne v tomto prípade je významne zvýšený príplatkovou výbavou, ktorá z Multivanu robí mikrobus prvej triedy. Elektricky sa otvárajú nielen zadné dvere batožinového priestoru (726 eur), ale aj bočné posuvné (1 209 eur). Nastupovať! Vo vnútri je už teplo vďaka nezávislému kúreniu (1 232 eur) a rokovanie môže prebiehať pohodlne aj bez naštartovaného motora. Čo viac si môže zhýčkaná posádka priať?
Mikro bus či maxi auto?
Volkswagen Multivan PanAmericana vychádza z kratšej verzie T6 s rázvorom 3 000 mm. Na tomto priestore vie poskytnúť komfortné sedenie a cestovanie siedmym osobám. V druhom rade sedia dvaja na samostatných sedadlách, ktoré sa dajú otočiť o 180° oproti trojmiestnej zadnej lavici a vytvoriť tak salónik pre piatich. Sedadlá v oboch radoch sú navyše posuvné, ľahko sa dá s priestorom variovať podľa toho, kde je potrebný. Počítať treba s tým, že pri 7 pasažieroch veľa miesta na náklad nezostane. V prípade potreby sa dajú všetky operadlá sklopiť a s priečkou v batožinovom priestore vytvoria veľkú plochu na núdzové prespanie.
Hoci základná výbava auta nie je práve chudobná, na zvýšenie komfortu nielen posádky ale aj vodiča je tu však arzenál príplatkových prvkov, jedinou výnimkou je bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Do Multivanu inak dostať takmer všetky moderné podporné systémy, napríklad aj adaptívny tempomat, núdzové brzdenie, LED svetlá, multimediálny systém s navigáciou a parkovacie senzory vpredu a vzadu, vrátane kamery - pri aute týchto rozmerov skutočne neoceniteľný pomocník. Rovnako ako vyhrievané čelné sklo, na ktoré tí menší ani nedosiahnu, aby ho očistili od námrazy.
Na dlhú výpravu
Práve do zimy sa totiž PanAmericana hodí ako stvorená, napríklad na prevážanie hostí v horských oblastiach. Podvozok je zvýšený o 20 mm a spodná strana môže mať aj extra ochranu citlivých miest (1 052 eur). Okrem verzií s pohonom predných kolies sa dodáva aj s pohonom všetkých kolies, ku ktorému sa dá doplniť aj mechanická uzávierka zadného diferenciálu (898 eur). Kvôli previsom a veľkému rázvoru karosérie to síce do žiadneho vážneho terénu nie je, sneh, lúky a poľné cesty však zvládne s väčšou istotou. Na ceste sa správa ako sa dá čakať od Volkswagenu - dodávka je zbavená väčšiny jazdných neduhov, samozrejme treba počítať s jej hmotnosťou aj náklonmi veľkej karosérie.
Na ceste sa dá hodnotiť vyšperkovaná krabica ako komfortná. Od náprav sa nešíria žiadne hrozné rany a s balíkom Akustik (444 eur) so špeciálnymi sklami sa aj na diaľnici môžu zadní pasažieri porozprávať s vodičom bez toho, aby kričali ako zasypaní baníci. Kultivovaný je aj motor, k testovanému vrcholnému pohonu s agregátom 2.0 BiTDI a prevodovkou ťažko niečo vyčítať. Má dostatočný ťah, pohonný reťazec pracuje hladko a príjemne, spotreba sa drží do 8,5 l/100 km. S príplatkami v hodnote celkom slušného Golfu má Volkswagen Multivan PanAmericana veľmi sebavedomú cenu, ale je to aj kus auta, ktorý dokáže to, čo len máloktoré iné vozidlo na našom trhu. Za jedinečnosť sa tak vysoká suma za tento luxusný transportér tvári ako oprávnená, len treba jeho schopnosti vedieť využiť.
0 KOMENTÁROV