Volkswagen Golf: 4,8 l/100 km s benzínovým motorom

Technický a technologický vývoj sa zastaviť nedá, či skôr je nutnosť lebo... Však vieme, že aktuálne všetci všade šetria s jediným cieľom – poskytnúť užívateľovi auto s čo najnižšou spotrebou a pánom úradníkom dôvod na nesankcionovanie. Volkswagen preto prichádza s veľmi zaujímavým konštrukčným riešením.

               Motor 1,5 TSI EVO je už známy, ale vo verzii BlueMotion je jemne pozmenený. Vypínanie dvoch vnútorných valcov zostalo, no motor pracuje v tzv. Millerovom cykle. Oproti bežnému variantu má znížený výkon z 110 na 96 kW, a má osadené VGT turbodúchadlo (odborne povedané so zmenou geometrie rozvádzacích lopatiek turbíny turbodúchadla). V budúcnosti by ale mala byť k dispozícii aj výkonnejšia verzia 1,5M ACT BlueMotion. Výrobca udáva v mimo mestskom cykle priemernú spotrebu len 4,0 l/100 km, s prevodovkou DSG 4,1. U DSG prevodovky sa dá jazdiť dokonca v režime plachtenie (odpojenie motora, čiže žiadne brzdenie motorom, využíva sa kinetická energia). Dá ale jazdiť aj s úplne vypnutým motorom – vtedy sa na pohon elektrických súčastí auta využíva separátna li-ion 12V batéria. O každom jazdnom režime samozrejme rozhoduje elektronika na základe vonkajších vplyvov.


GALÉRIA - 2 obrázkov

1 KOMENTÁR

  1. Janos Csomos| 22.03.2018 11:36

    Mna sa paci ze sa snazia ist v spotrebe dole. Aj ked na ukor vykonu. Inac rad by som videl aj clanok o tom, ze ci je naozaj rozdiel medzi roznymi PHM alebo je to len urban myth.

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ