Volkswagen: Atlas nie je len súbor máp

Volkswagen sa za veľkou mlákou nevzdáva. Žiadne malicherné problémy s naftovými motormi ho nezastavili, práve naopak. Automobilka totiž Američanom udrela na ich megaveľkú SUV nôtu. Atlas je naozaj veľký, na dĺžku meria cez 5 metrov. Lenže Amerika je nielen SUVéčkami živá. Preto VW ukázalo domácim možnosti nového podvozku.

Atlas Cross Sport

Áno, bude. Atlas Cross Sport sa bude vyrábať v americkej továrni v meste Chattanooga (Tennessee) spolu so sedemmiestnym Atlasom a Passatom. Volkswagen investuje približne 340 miliónov dolárov do jeho uvedenia na trh.

Rovnako ako sedemmiestny Atlas, nový päťmiestny je tiež postavený na modulárnej platforme MQB (priečne uložený motor). Päťmiestny znamená aj novú zadnú časť v štýle kupé. Keďže ide o USA produkt, tak pod prednou kapotou sú motory spaľujúce výhradne benzín. Prvým je plug-in hybrid s čisto elektrickým dojazdom 70 km. Druhým je konvenčný hybrid s dojazdom na elektrinu 2,5 kilometra (do prípadnej zápchy stačí). Oba majú pohon 4MOTION s pohonom kolies zadnej nápravy elektromotorom a majú rovnaký základ v podobe benzínového šesťvalca 3,6 FSI (206 kW), ktorému pomáha elektromotor s výkonom 40 kW. Zadný má výkon 85 kW, rozdielna je len kapacita potrebného akumulátora - 18,0 kWh (PHEV) resp. 2,0 kWh (HEV). Systémový výkon je potom 265 resp. 231 kW.

Atlas Tanoak

Aj veľký (v USA meradle stredne veľký) pick-up pomenovaný po druhu stromu využíva platformu MQB, takže má pre túto triedu dosť netradične umiestnený motor. Za päťmiestnou dvojitou kabínou je plošina s dĺžkou 1 627 mm, šírkou 1 450 a výškou bočníc 530 mm. Zmestí sa do nej bicykel, ale napríklad aj kanoe. Tanoak taktiež poháňa cez osemstupňový automat 3,6 FSI.


GALÉRIA - 4 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ