Vedel si o tom, že...: V8 pred A8

Aby superlatívov na veľký sedan nebolo málo, v roku 1990 a 1991 získal titul v DTM. Za volantom sedeli Hans-Joachim Stuck a Frank Biela. Zároveň Audi bola prvou automobilkou, ktorá ich získala po sebe.

               V úvode produkcie V8 sedel vpredu celohliníkový motor s objemom 3,6 litra (184 kW, kód PT) spriahnutý so štvorstupňovou automatickou prevodovkou ZF 4HP24A. Neskôr sa v ponuke objavila aj manuálna päťstupňová. Od 8/1991 aj väčší motor s objemom 4,2 litra (206 kW, kód ABH) a päťstupňovú manuálnu nahradila šesťstupňová. Oba mali štvorventilovú techniku s rozvodom 2 x DOHC.

Opäť aby toho nebolo málo, celá karoséria bola pozinkovaná so zárukou 10 rokov proti prehrdzaveniu. Vo výbave nechýbalo ozvučenie Bose, automatická klimatizácia, tempomat, kompletné elektrické ovládanie vrátane predných sedadiel, centrálne zamykanie, GSM telefón. Ako opcia sa ponúkalo napríklad nezávislé kúrenie či športové sedačky s nastaviteľnou dĺžkou sedáka.

               Okrem krátkeho sedanu (rázvor 2 702 mm, dĺžka 4 861 mm) sa V8 vyrábalo aj v predĺženej verzii „L“ (rázvor 3 020 mm, dĺžka 5 190 mm, a dokonca aj jedno kombi – sám najvyšší Ferdinand Piech ho nechal vyrobiť pre manželku.

               V roku 1994 sa V8 oficiálne s príchodom nového modelu zmenilo na A8.

 

 

 


  • audi,benzín,v8,

GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ