Vedel si o tom, že...: V8, 16 l a 1 600 koní (!!!)

V začiatkoch automobilizmu boli šialené zdvihové objemy pri potrebe vyšších rýchlostí nutnosťou. Zväčša sa používali motory z lietadiel. S technickým a technologickým pokrokom sa objemy zmenšovali ale výkony stúpali. Preplňovanie honbu sa kilowattmi ešte uľahčilo. Veď súčasný top expres Bugatti Chiron používa šestnásťvalec s objemom takmer osemlitrov preplňovaný štyrmi turbodúchadlami. Neskutočná strojovňa. Nuda! (😊).

               Weineck Cobra je totiž produkt nemeckej šialenej hlavy. Na pohon repliky AC Cobra totiž používa motor(y) vlastnej produkcie. Vidlicové osemvalce sú ešte k tomu kŕmené zväčša dvoma karburátormi.

Ale ten objem! Najväčší má 16 litrov (koľko sem mám dať výkričníkov? 😊) a maximálny výkon 1 180 kW, čo je nejakých 1 600 koní dosahovaný pri otáčkach cca 7 000 min-1. Avšak, motor technicky zvládne maximálne 9 500 min-1 (aj sem treba určite výkričník).

Normálne sa mi mozog zastavuje. Pre 16 liter výrobca maximum krútiaceho momentu neudáva. Tvrdí len, že ho je naozaj dosť. A aby superlatívov starej školy nebolo málo, všetku energiu motora žuje len štvorstupňová manuálna prevodovka.

               Nakoniec ešte pár čísel „trošku“ menšieho motora. Weineck Cobra Limited Edition má objem 12,9 litra. Dáva 890 kW pri otáčkach 7 000 min-1 a 1 760(! musím) Nm v otáčkovom spektre 3 600 – 7 000 min-1. Stovku zvládne za 2,5 sekundy, na 200 km/h sa dostane za 4,9 sekundy a na 300 km/h za neuveriteľných 10 s. Pre obraznosť, Chiron to má za 2,4, 6,1 a 13,1 sekundy (😊). Jeden podobný kúsok s výkonom „len“ 680 kW som našiel v Nemecku za 289 000 €.

 

 


GALÉRIA - 5 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ