Vedel si o tom, že...: R8 na predok alebo zadok?

Harry Armenius Miller bol geniálny americký konštruktér aj vizionár, ktorý sa nebál svoje myšlienky aj realizovať. Sústreďoval sa hlavne na tvorbu pretekárskych vozidiel. Pre obraznosť – od roku 1922 až do roku 1928 sa kvalifikácie na preteky Indianapolis zúčastnilo až 80 percent jeho špeciálov (ostatní boli naozaj len štatisti). Spomedzi mnohých vynikal najmä model 91.

               Hovorím o roku 1928. Poháňal ho radový (!) osemvalec s objemom 1 487 cm3 s dvoma ventilmi na valec, ale aj dvoma vačkovými hriadeľmi. K výkonu 185 kW (pri otáčkach 8 000 min-1) mu ešte dopomohlo odstredivé dúchadlo s medzichladičom (!). Stále hovorím o roku 1928. Najlepšie na to ale je fakt, že klient si auto mohol kúpiť s tradičným zadným alebo progresívnym predným pohonom (pri tomto riešení sa motor otočil, takže prevodovka bola vpredu).    

               V roku 1930 sa zmenili športové predpisy a bolo po zábave. Mr. Miller preto ukončil výrobu pretekárskych špeciálov a zameral na stavbu lietadiel. Avšak, ešte medzi rokmi 1930 – 1932 ešte zostrojil vidlicový šesťvalec s dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave. Z objemu 5 096 dával 294 kW, za čo by sa veľmi nemusel hanbiť aj v súčasnosti.


GALÉRIA - 5 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ