Vedel si o tom, že...: Posilka pre pravú nohu

Posilňovač riadenia jedine hydraulický alebo pri ľahších autách žiadny. Elektrické nie sú práve vždy komunikatívne, je to také playstation bez spätnej väzby. Plynový pedál komunikuje v súčasnosti s motorom elektronicky (asi si píšu morseovkou). Voľakedy ale plynový pedál bol so škrtiacou klapkou  vďaka „lanku“ jedno telo, jedna duša. Predstav si ale, že plynovým pedálom ovládaš karburátor. A čo tak rovno šesť! Ver tomu, že sa trošku aj narobíš pri prekonávaní odporu pružín.

Šesť karburátorov Weber mali napríklad úvodné dvanásťvalce (3 929 a 4754 cm3) poháňajúce legendárne Lamborghini Countach. Zaujímavé bolo aj riešenie prenosu sily. Motor bol pred zadnou nápravou umiestnený pozdĺžne. Prevodovka ale nebola za ale pred motorom a hriadeľ z nej išiel cez motor dozadu do diferenciálu.

 

 


GALÉRIA - 3 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ