Vedel si o tom, že...: Naša domáca exkluzivitka

Veľké SUV prvej generácie sa v bratislavskom závode montovalo v rokoch 2002 – 2010. V roku 2004 (modelový ročník 2005) ponuku v podstate bežných motorov (až na 5,0 V10 TDI) tajne a tajomne doplnil benzínový motor 6,0 W12. Tajomno celému dáva fakt, že Touareg nebol ani bežne v ponuke. Išlo totiž o to, že bol vyrobený takmer na objednávku pánov v bielych „pyžamách“ zo Saudskej Arábie. Celkovo sa vyrobilo 500 kusov Touaregu 6,0 W12 Sport, pričom 331 kusov putovalo na miesto určenia. Ostatné boli ponúknuté špeciálnym nemeckým klientom. Volkswagen sa ale časom, aj s príchodom faceliftu v roku 2006, rozhodol motor ponúkať bez reštrikcií, avšak už s inými výbavami.

Samotný motor môže niekoho odradzovať. Veď výrobca preň udáva priemernú spotrebu takmer 16 l/100 km. Niet sa ale čomu čudovať. Šesťliter produkuje z 331 kW a 600 Nm. Cez šesťstupňovú automatickú prevodovku poháňa kolesá oboch náprav. Lenže Touareg s ním váži 2 550 kg, čo už je slušná masa. Ale aj napriek tomu zvládne 0-100 km/h za 5,9 s maximálnou rýchlosťou 250 km/h. Ide však aj o technicky relatívne jednoduchý a nenáročný motor. Defacto je zložený z dvoch „veveríc“, pričom jednotlivé bloky medzi sebou zvierajú uhol 15°. Roky ukázali, že ide aj o spoľahlivý agregát. Veď nie je nič ľahšie, ako kupovať veci pre Golf 3, len ich treba viac 😊.

 

 


GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ