Vedel si o tom, že...: Len 501 vyrobených kusov

Písal sa rok 1998. Svet už poznal model 306 GTi-6 (Fáza 2, vo Fáze 1 mal označenie S16) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Predné kolesá (McPherson) roztáčal benzínový dvojliter XU10J4RS s výkonom 120 kW, zadná vlečená náprava mala osadené klasické tlmiče a torzné pružiny. Všetko s pohotovostnou hmotnosťou jemne nad 1 200 kg.

               Lenže to boli časy, kedy museli športové autá mať aj homologizačné série a automobilky mali aj dosť chutí ich vyrábať. Peugeot 306 Rallye je kus puristického náradia, ktoré malo (doslova a do písmena) len volant, pedále, radiacu páku, štyri kolesá a motor.

Oproti GTi-6 prišlo o mnohé tlmiace hmoty, klimatizáciu, elektrické ovládanie okien...a dokonca aj o ABS. Dohromady zmizlo cca 65 kg, čiže takmer jeden človek 😊. Navyše, vyrábalo sa len v troch farbách – biela, červená a čierna. A vraj bol vyrobený aj jeden kus v modrej.

               Ja som mal biely. Pug bol neuveriteľne komunikatívny. Bez väčších problémov vedel jazdiť aj bokom – stačilo len v správny moment v zákrute ubrať plyn. Navyše, šesťstupňová prevodovka (sesterská Xsara VTS mala len päťstupňovú) mala prvé štyri prevody pekne za sebou, takže nebol problém držať motor v správnych otáčkach. Aj keď nebol extra ničím zvláštny (ale mal napríklad ladené výfukové zvody 4-1), miloval otáčky. Veď aj maximum krútiaceho momentu 195 Nm dosahoval pri 5 500 min-1.


GALÉRIA - 3 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ