Vedel si o tom, že...: Jediné naftové AMG

Aj Audi svojho času chcelo natlačiť veľký V12 TDI do R8. Naftové motory sú úsporné a vďaka enormne veľkým hodnotám Newtonmetrov vedia aj parádne tlačiť do sedadla. Ale to je asi tak všetko. Nemajú zvuk (česť výnimkám), majú relatívne úzke spektrum využiteľných otáčok a rýchly nárast sily (hrozne zle sa potom normálne koriguje plynulý prejazd zákrutami). A keď sa im výrazne povolí uzda, je z nich pojazdná dymovnica.

               AMG ale predsa len neodolalo naftovým chúťkami a skúsilo do Céčka generácie W203 (2001 - 2004) strčiť naftový motor. Ale žiadnu napodobeninu alebo fúknutú konfekciu. Za označením 30 CDI sa skrýval radový päťvalec s objemom 2 950 cm3. Konštrukčne síce vychádzal z päťvalca 270 CDI (OM 612), ale nešlo len o zväčšenie objemu (predĺženie zdvihu z 88,3 na 97 mm). Nový motor (neponúkal sa dokonca ani v žiadnom inom modeli) mal prekopanú hlavu valcov, ojnice, olejové čerpadlo, piesty chladené ostrekovaním oleja, medzichladič s výmenníkom vzduch-voda a samostatným okruhom (v tých rokoch unikát), elektronické riadenie geometrie lopatiek dúchadla, väčší výfuk. Všetko dohromady vytlačilo 170 kW pri otáčkach 3 800 min-1 (maximálne otáčky mal 4 600 min-1)a 540 Nm v pásme 2 000 – 2 500 min-1. Slušný potenciál krotil päťstupňový automat, ale aj tak zvládol akceleráciu 0 – 100 km/h za 6,8 sekundy.

               Ponúkal sa pre všetky typy karosérie (sedan, kombi aj „kupé“), ale nebolo to ono. Mercedes – Benz C 32 AMG s kompresorom preplňovaným vidlicovým šesťvalcom bol ďaleko viac zaujímavý.  

Preto s príchodom faceliftu 30 CDI už v ponuke nebolo – a 32 AMG nahradilo atmo V8 55 AMG.

 

 


GALÉRIA - 4 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ