Vedel si o tom, že....: A o týchto Toyotách si vedel?

Toyota Su-Ki

Čudo pochádza z obdobia druhej svetovej vojny, vyrábali ho od roku 1943. Využívali ho predovšetkým japonské vojská sústredené v Pacifiku. Dvojdielny obojživelník Su-Ki navrhla cisárska armáda. Konštrukciu namontovali na vozidlo Toyota s pohonom 4x4 a celok poháňal šesťvalcový benzínový motor s výkonom 48 kW. Vyrobili z neho len 198 kusov.

Toyota Classic

Limitovanú sériu Toyota Classic uviedli v roku 1996 pri príležitosti 60. výročia vzniku modelu Toyota AA, prvého sériovo vyrábaného vozidla automobilky. Napriek klasickému vzhľadu základ tvoril pick-up Hilux štvrtej generácie. Celkovo vyrobili sto kusov, každý vybavený luxusnými koženými doplnkami. Vtedy stálo okolo 75 000 dolárov a bolo dostupné výlučne v Japonsku.

Toyota Origin

V roku 2000 automobilka oslávila významnú udalosť – brány závodu opustil 100-miliónty automobil vyrobený v Japonsku. Pri tejto príležitosti uzrel svetlo sveta jedinečný model - Toyota Origin, ktorý dizajnom pripomínal prvú generáciu modelu Toyota Crown. Technicky vychádzal z reprezentatívnej limuzíny Toyota Progres - s ručne tvarovaným drevom vo vnútri a koženým čalúnením. Zadné dvere sa otvárali dozadu. Cena unikátneho sedanu sa pohybovala okolo 60 000 dolárov a vyrobili z neho približne tisíc kusov.

Toyota Lexcen

V roku 1989, keď v Austrálii vládla labouristická strana, vznikla aliancia United Australian Automobile Industries, ktorá zlúčila firmy Holden a Toyota Australia. A tak sa na trhu objavili modely ako Holden Apollo (Toyota Camry), Holden Nova (Toyota Corolla) a Toyota Lexcen, dvojča sedanu  Holden Commodore druhej generácie. Austrálska limuzína bola príbuzná aj s modelmi Opel  Senator a Opel Omega.

Toyota Sprinter Trueno Convertible

Šance na stretnutie s týmto vozidlom v Európe sú takmer nulové. Po prvé preto, že model predávali iba u autorizovaných predajcov  Toyoty v japonskom meste Tama. A po druhé - nezískalo si veľkú popularitu. Cena modelu bez strechy bola totiž dvakrát vyššia ako uzavretého kupé.

Toyota Camp Mate

Tento model je jasným dôkazom, že aj z kompaktného minivanu (Toyota Lite Ace nemala ani 4 metre) možno postaviť plnohodnotný karavan. Camp Mate sa predávalo iba v Japonsku. Poháňal ho dvojlitrový vznetový motor kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.


  • toyota,

GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ