Úplne tragicky nevydalo: Alfa Romeo Arna

Ako to tak býva, nápad to na papieri nebol vôbec zlý. Dve automobilky, z toho každá sa špecializuje na vozidlá opačného charakteru, sa spoja a vytvoria automobil, ktorý na globálnom trhu pozametá s Volkswagenom Golf. O niečo zaujímavejší príbeh to potom začne byť vtedy, keď vám prezradím, že tieto dve automobilky niesli meno Nissan a Alfa Romeo. 

Slovo dalo slovo, vzali hoblík a pilku a vytvorili spolu nový podnik, ktorý niesol názov Alfa Romeo Nissan Autoveicoli (skrátene A.R.N.A.). Pre milánsku automobilku to bola zaujímavá spolupráca, pre Jeponcov zároveň aj spôsob, ako obalamutiť dovozové clá na taliansky tovar. Alfa Romeo vtedy potrebovala nahradiť slabšie verzie modelu Alfasud, tie silnejšie totiž nahradil už nový model 33.

Verejnosť teda logicky očakávala nový model, ktorý bude spájať presnú, efektívnu a spoľahlivú japonskú technológiu so vzrušujúcimi tvarmi a výrazným šarmom, tak príznačným autám talianskej značky. Automobilky si ale povedali, že to by bola strašná nuda a rozhodli sa prenechať motorické záležitosti nespoľahlivým Talianom, zatiaľ čo Japonci navrhli striktne japonský, dokonale nudný exteriér bez akejkoľvek výraznejšej antikoróznej ochrany. 

Verejnosti svoj výtvor napäto predstavili v roku 1983 a reakciou bolo... veľmi dlhé zívnutie a okamžité zabudnutie. To je ešte ten lepší príklad, lebo Arna bola nudná úplne všade, len nie v otázke spoľahlivosti. Po 53 tisíckach predaných exemplárov počas piatich rokov si nakoniec vtedajší vlastník automobilky Alfa Romeo - talianska vláda - povedala, že toto nemá zmysel a predala radšej celú automobilku aj s novou továrňou na Arny.

Najväčší úspech tohto automobilu? To, že sa dostal do zoznamu talianskeho národného kultúrneho dedičstva. Asi ako odstrašujúci príklad...


GALÉRIA - 25 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ