TVR Griffith: Ďalší veľký návrat

Meno nie je zvlášť originálne, avšak pre históriu značky dosť zásadné. Nový Griffith nevyniká z estetickej stránky, nezabudnime však, že toto auto vytváral aj Gordon Murray. Človek, ktorý nemá rád kompromisy a zbytočnosti.

Prioritou tak bola aerodynamika, ktorá je naozaj špičková. TVR totiž generuje prítlak od podvozku, predné nasávacie otvory zároveň slúžia ako aerodynamické prvky a vzadu nechýba difúzor. Celý podvozok je zakrytý a úplne hladký, aby bolo generovanie prítlaku čo najefektívnejšie. Griffith je tiež extrémne kompaktný, na dĺžku meria len 4,3 metra (rázvor 2,6 m) a vysoký je len 1,2 metra. Vďaka ultraľahkej konštrukcii a uhlíkovým kompozitom váži menej ako 1 250 kg.

Jedinečná konštrukcia

Griffith ako prvé auto na svete využíva Murrayovu patentovanú architektúru iStream. Špeciálna štruktúra z uhlíkových vlákien, hliníka a ocele je inšpirovaná monopostmi F1. Kokpit dopĺňajú vpredu a vzadu deformačné konštrukcie, ktoré absorbujú energiu nárazu a minimalizujú poškodenie podstatných prvkov.

Auto je perfektne vyvážené 50 : 50. Vpredu aj vzadu je použité zavesenie s dvojitými priečnymi ramenami, štandardom sú tiež adaptívne tlmiče. Riadenie má elektrický posilňovač. O spomalenie sa starajú masívne kotúče (370 mm vpredu, 350 mm vzadu) a šesť- resp. štvorpiestikové strmene. Predné pneumatiky majú rozmer 235/35 R19, zadné 275/30 R20. Kvôli cestnej homologizácii je tu ABS a trojstupňová kontrola trakcie.

Zverina ako sa patrí

Motor 5.0 V8 od Fordu doladil Cosworth na 500 koní (368 kW). Vďaka novej riadiacej jednotke má ešte lepší rozsah využiteľných otáčok. Nechýba mazanie so suchou kľukovou skriňou. Šesťstupňová manuálna prevodovka Tremec Magnum XL , ktorá zvládne až 950 Nm. Predpokladané dynamické hodnoty sú 0-100 km/h pod štyri sekundy a maximum viac ako 322 km/h.

Interiér s typicky uletenými prvkami je dvojmiestny a podľa výrobcu dostatočne komfortný aj na dlhé cesty. Všetky ovládacie prvky má vodič poruke, zaujme tiež na výšku orientovaný centrálny displej.

Na úvod vznikne 500 kusov Launch Edition so špeciálnou ponukou farieb a s jedinečnými kolesami. Bude stáť od 90 000 libier vyššie a s výrobou sa má začať približne o rok. TVR tiež naznačilo záujem vrátiť sa aj do motoristického športu.


GALÉRIA - 18 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ