Filtrovať podľa:

Nie je to síce Porsche Singer, a už vôbec nie masovo vyrábaný model. To si zrejme len partia chalanov našla po večeroch nového koníčka, keď do starej limuzíny GAZ-12 ZIM (cca rok výroby 1950) natlačila trojlitrový motor Nissan VQ-30 aj s automatickou prevodovkou. Zadná náprava pochádza zase z Chevroletu Camaro. Tvorcovia tvrdia, že na obnovu interiéru použili len najkvalitnejšie materiály, pričom ponechali niektoré pôvodné prvky.                Prestavba vraj trvala 5 rokov. Najlepšie na tom všetkom je, že má kompletné papiere, čiže mala by sa dať prihlásiť aj u nás. Cena je ale trošku vyššia – 19 990 000 rubľov, čo je v prepočte cca 262 272 €.

Japonci radi menia obľúbené modely áut. Toyotu Prius tuningových šialencov zaujíma síce okrajovo, ale keď už... Páni v spoločnosti Aimgain vyvinuli dva veľmi podobné balíky -  Type L a Type F. V oboch prípadoch ponechala pôvodnú masku a hlavné svetlomety,  no maska chladiča je v štýle Lexus. Inováciou sú chladiace otvory okolo prepracovaných hmlových svetiel, športové prahy a nízky podvozok. Výsledný efekt znásobujú červené brzdové strmene, karbónové disky a hliníkové ráfiky. Najviditeľnejším rozdielom medzi Priusom Typu L a F je mriežka chladiča.  V prvom prípade má horizontálne lišty, ktoré sa často objavujú pri modeloch Lexus, zatiaľ čo Type F nasleduje typickú vzorovanú mriežku charakteristickú pre športovú verziu F ako aj balík F Sport Lexus.  Druhým rozdielom je predný spojler, ktorý je v prípade Typu F výraznejší. Oba modely majú v zadnej časti nový dizajn nárazníka a difúzor, do ktorého bol zakomponovaný dvojitý výfuk. Tuningové balíky budú na japonskom trhu dostupné  už o niekoľko...

Datsun 240 Z má podľa mňa veľmi podobnú charizmu, ako Porsche 911. Rozdiel je len v tom, že kvalitné Porsche sa cenovo pohybuje na úplne inej úrovni ako zachovaný Datsun. A 911 má nekončiacu tradíciu generácií pokračujúcich až do súčasnosti. Nevadí, o to viac sa majitelia vyhrajú pri renovácii 240 Z. P.S. Slintal som veľmi, na zvuk odporúčam slúchadlá 😉.    

Bolo to asi takto nejako. Ares chcel zákazníkom ponúknuť Porsche 911 Targa 4 GTS s výkonmi GT3 RS. Vzhľadom na to, že to bežnou úpravou riadiacej jednotky nešlo, musel nasledovať hrubší zásah. Trojlitrový šesťvalcový boxer dostal hybridné turbodúchadlá, väčšiu škrtiacu klapku spolu so sacím traktom, výkonnejšie palivové čerpadlo, výfukový systém so športovými katalyzátormi a patričnú úpravu riadiacej jednotky. Výkon razom poskočil z 331 na 423 kW resp. maximálny krútiaci moment z 550 na 675 Nm.                Väčšiemu potenciálu sú prispôsobené aj ostatné technické podskupiny. Podvozok dodalo KW, brzdy Porsche (karbón-keramika) s priemerom 410 mm a šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a 390 mm so štvorpiestikovými strmeňmi vzadu.                Porsche ale dodalo aj modifikované karosárske časti. Z GT3 RS pochádzajú oba nárazníky, spojlery, prahy, blatníky a pod nimi širšie nápravy (kombinácia prvkov z GT3 RS a Turbo S, a čiastočne z katalógu Porsche Motorosport. Všetko vyšperkoval interiér s poťahmi z Porsche Classic katalógu – vzor...

Nebola to ale jednoduchá záležitosť. Prestavba si vyžiadala 3 500 pracovných hodín, pričom viac ako 4 000 častí bolo opravených, nahradených alebo prepracovaných. Pôvodný XJ6 je z roku 1984 a v podstate prešiel modifikáciou exteriéru, interiéru, pohonu aj podvozkových častí: • Jedinečné predné a zadné nárazníky, bezproblémovo primontované k modifikovaným blatníkom • 18“ disky kolies s novým dizajnom, pneumatiky Pirelli P Zero 235/45 R18 • Jedinečné prahy a upravené výplne zadných dverí • Upravené predné a zadné zavesenie s nastaviteľnými zadnými tlmičmi • Jedinečná povrchová úprava Mauve • Prestavba na elegantné kľučky dverí radu XJ a spätné zrkadlá • Konverzia na LED svetlomety s denným svetelným podpisom „Halo" • Moderné tesnenie dverí pre zníženie hluku a dodatočné odhlučnenie • Integrovaná dotyková obrazovka Alpine s navigáciou, telefónom, kamerou a výkonom 1 100 W • Upravené sedadlá • Audio systém s pripojením USB, s hliníkovými ovládacími gombíkmi inšpirovanými gitarovým zosilňovačom • Štartovacie tlačidlo • Upravená klimatizácia • Diaľkové centrálne zamykanie Vnútri sa klasický štýl Jaguar...

Dvojfarebná beštia sa volá projekt Phoenix, a v podstate ide o výsostne individuálny projekt spoločnosti ABT Sportsline.                Phoenix je postavený na RS 6 performance so sériovým výkonom 445 kW a 700 Nm. Po zásahu ABT sa parametre zmenili na 541 kW a šialených 920 Nm. Okrem lakovania vyjadrujúceho Johnovu švédsku náturu, úplne nový je na mieru vyrobený výfuk s jedinečným zvukom.                Čo dodať? Fantázii sa veru medze nekladú, ako aj individuálnemu vkusu.    

Už sme si (alebo museli?) zvykli, že po cestách jazdia aj väčšie SUV, niektoré aj vcelku dosť ťažké Až sa natíska otázka, či vozidlá podobného druhu majú expresne jazdiť. Neviem veru, aj keď na druhej strane je zábavné, keď veľké SUV tlačí pred sebou polovodiča v nabúchanom „hh“.                Takže, zo sériových 260 na 313 kW resp. z 500 na 550 Nm. ABT k tomu pridáva aj ozajstné výfukové koncovky, parádne trčiace do ksichtu frajera tlačiaceho sa na zadok auta. Koncovky sú súčasťou výrazného ABT Widebody Aerokit-u. Sada obsahuje agresívnejší predný a zadný nárazník, masívnejšie blatníky, pozmenené kľučky dverí a ABT zadné krídlo. Znížená je svetlá výška (tak na čo tlačia SUV smerom hore?) použitím nového podvozka – o 35 až 60 mm. Poslednou položkou sú disky kolies, 20, 21 alebo až 22 palcové.

Nie je veľa amerických áut, ktoré by sa dali nazvať ikonickými. Pokojne by sa dali spočítať na prstoch jednej ruky, keď budem optimista, tak dvoch. Corvette ale medzi ne isto patrí a zrejme aj dlho bude. Spoločnosť Ares Design sa do jednej C2 z roku 1964 pustila ako ukážka potenciálu spoločnosti. A nenechala nič na náhodu. Celá práca trvala 3 500 hodín. Nešlo však len o renováciu, ale aj o modernizáciu.                Stačí otvoriť prednú kapotu. Skrýva sa pod ňou (ako inak) V8 LS3 s výkonom 386 kW spriahnutý s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a diferenciálom Viper HammerHead. Keďže nový diferenciál je ďaleko väčší ako pôvodný, spoločnosť dodala aj vlastnú palivovú nádrž. Jemne pozmenené boli blatníky (kvôli väčším kolesám). Nový je aj výfukový systém a elektroinštalácia.                Prvky, ktoré sa dali použiť resp. repasovať, skončili v aute. Všetko ostatné je nové, ako lak karosérie, klimatizácia vrátane kompletného vytlmenia. Prvky interiéru sú potom tvorené...

Kto už by chcel jazdiť s roadsterom po zasnežených kopcoch? Hádam len blázni. Nech žijú blázni 😊. Veď zábava musí byť. A v tomto „čude“ isto aj je. Prestavba na snežný špeciál však (vraj) nebola až tak ľahká, ako by sa mohlo zdať. Páni v Nissane museli výrazne upraviť pruženie (bolo nutné zvýšiť svetlú výšku aby sa mohli predné lyže otáčať až pod auto) a prekopať hlavne zadok aby sa zmestili pásy. Motor ale ostal bez zmeny, podobne ako automatická prevodovka.                A môže sa ísť lyžovať 😊.    

Dve veci – Brian Lister založil spoločnosť pred 65 rokmi a mal blízke vzťahy s automobilkou Jaguar. Preto sa ani nečudujem, že novodobý Thunder je postavený na báze modelu Jaguar F-Type. V podstate by sa dalo povedať, že je tak „trochu“ vytutingovaný. Kompresorom fúknutý päťliter je odladený na 666 koní, čiže 490 kW. Stovku by mal preto zvládnuť za cca 3 sekundy. Z exkluzívnej mašinky Lister vyrobí len 88 kusov.                Mimochodom, koncom 50tych rokov minulého storočia jazdil na jednom Lister-y Jaguar „Knobbly“ s 3,4 litrovým šesťvalcom (vyhral aj Le Mans) legendárny Stirling Moss.    

Aktuálne príspevky

Toyota Auris Touring Sports: ...akože Freestyle

Bratislavský autosalón 2018: Premiérové premiéry

Mercedes-Benz E All-Terrain: Všetkoterénne chute

BMW M2 Competition: Orgazmus na počkanie...