Filtrovať podľa:

Základná charakteristika oboch modelov je rovnaká – veľká smršť s dvoma fúkajúcimi turbodúchadlami a riadne vysokým tepom vodiča za volantom. Aj keď väčšie M5 sa skôr hodí na diaľničnú ako zákrutovú jazdu, obe mašiny sú viac ako fascinujúce. M5 s bižutériou                Byť iný, a pritom aerodynamicky upravený. Nové aerodynamické komponenty od M Performance zahŕňajú niekoľko prvkov, zväčša karbónovej povahy - predné „lipko“ pod nárazníkom,  bočné prahy, zadný spojler (dva varianty) a zadný difúzor. K nim sa pridávajú komponenty z príslušenstva M Performance Parts  - predné a „odvzdušňovacie“ bočné mriežky a kryty zrkadiel. A keď už výrazne, tak treba aj M Performance podvozok, karbón-keramické brzdy a výfuk (žiaľ len pre USA a Kanadu).                Interiér zdobí športový volant v kombinácii Alcantara (v polohe 14:45) a karbónu, karbónové sú aj páky radenia pod ním a „kryt“ voliča. A ešte ďalších mnoho maličkostí s nápisom M Performance (napríklad aj koberce). Väčšina z týchto dielov M Performance...

Raz som v jednej relácii o výkonných a upravených autách zaregistroval, že preplňovanie, to je také americké. Ja by som to len doplnil – preplňovanie kompresorom. Kto súhlasí? Lebo v tomto prípade som jasný Američan (😊). Preplňovanie turbodúchadlom alebo „-lami“ nie je zlé, ale pre mnohých „autofilov“ stráca motor čaro a hlavne charakter. Preplňovanie kompresorom (Eaton, Lysholm a podobne) sa snaží zachovať pôvodný charakter, len trošku pridá „gule“.                Podobne ako v prípade novej generácie Fordu Mustang. Na aktuálne fičiacej americkej show SEMA Ford spolu so spoločnosťou Roush Performance ukázal potenciál päťlitra V8. Medzi rady valcov sa usadil poriadny kompresor, ktorý osem piestov prifúkol na 515 kW (nemusíš prepočítavať, normálne 700 koní) a 820 Nm, a to všetko pri spaľovaní domáceho 93 oktánového benzínu. Takto posilnený motor môže byť spriahnutý s manuálnou aj automatickou prevodovkou. Súprava obsahuje všetok potrebný inštalačný materiál aj upravený riadiaci soft.                Nová kompresorová zostava Ford Performance bude...

Vedeli ste, že Custom Camaro bolo prvým modelom Hot Wheels vypusteným v roku 1968 a bolo súčasťou pôvodnej 16-ky? Na oslavu 50-teho výročia spolupráce medzi Chevroletom a výrobcom malých modelov predstaví automobilka na tuningovej výstave SEMA Camaro Hot Wheels 50th Anniversary Edition. Balík úprav pre kupé aj kabriolet modelov Camaro 2LT a SS pôjde do predaja na začiatku roka 2018 za 4 995 dolárov. Vzhľad ikonických modelov napodobňuje Camaro exteriérovou farbou Crush s čiernymi pásmi, zatmavené koncové svetlá, unikátne 20-palcové disky a za nimi oranžové brzdové čeľuste. K tomu emblémy 50th Anniversary Hot Wheels a oranžové prvky v interiéri spolu s ďalšími detailmi pre dokonalý celok. Skutočne horúce kolesá prináša Chevrolet vo verzii COPO Camaro, ktorá tradične vyjde ako každý rok v sérii iba 69 kusov. Na pohľad má rovnaké prvky Hot Wheels ako normálne Camaro, pod kapotou je to však iná káva. Auto je stavané ako drag racer pre triedu Stock...

Zohnať Porsche Speedster nie je ľahká úloha. Problémom je už len nájsť schopný exmemplár verzie roadster odvodenej od 356, ale aj zaplatiť zaň. Exkluzívny minimalistický automobil vyrábaný v rokoch 1954 až 1958 totiž značne nabral na cene, ktorá sa dnes na trhu bežne pohybuje v státisícoch. Americká firma Stärke Speedster z Arizony ponúka zaujímavé riešenie: prinesiete im Porsche Boxster a oni z neho spravia evolúciu Speedsteru, označenú 357 Speedster. Darcovským autom musí byť Boxster z rokov 1997 až 2012, ktorý v dielni odstroja a postavia na jeho základe auto pripomínajúce starý Speedster. Veľkosťou zostane samozrejme ako darca orgánov, Stärke sa v podstate nechytá ani pohonného ústrojenstva. Karoséria so zaobleným dizajnom, kruhové svetlomety a kolesá zapadnuté do karosérie však jasne odkazujú na pôvodný model a výsledok vyzerá naozaj úchvatne. Vďaka zachovaniu pohonu a techniky sa netreba obávať o dostupnosť náhradných dielcov. Pod retro kabátom tak možno mať moderné šasi, výkonný motor a napríklad...

Mnohí sa sústreďujú hlavne na zvyšovanie výkonu motora – však výkon je všetko. Avšak Polestar sa pri modeloch S60 a V60 sústredil na zlepšenie aerodynamiky. Nejde o príplatkový balík, ale o kompletnú limitovanú produkciu s počtom kusov 1 500. Komponenty zvyšujúce prítlak až o 30 percent sú jasne viditeľné. Všetky sú totižto vyrobené z "karbónu". Ide o predný a zadný spojler, a bočné lišty. Polestar pri ich tvarovej optimalizácii spolupracoval pretekárskym partnerom Cyan Racing, ktorý získaval údaje z pretekov WTCC. Jednotlivé časti boli testované na parádnom S60, ktoré dosť tajne a hlavne rekordne preletelo Nürburgring. Vylepšené jazdné vlastnosti parádne podporuje aj podvozok Öhlins a brzdy Brembo (vpredu šesťpiestikové s priemerom kotúča 371 mm). Dopĺňa ich dvojlitrový preplňovaný benzínový štvorvalec s výkonom 270 kW schopný Polestar S60 alebo V60 popohnať z pokoja na 100 km/h v priebehu 4,7 (4,8) sekundy a na 200 km/h za 17,2 (17,4) s.      

Nemecký pouličný umelec Rene Turrek vymenil steny v podjazdoch a protihlukové ochrany za garáž, v ktorej dáva autám tie najunikátnejšie kabáty. Na karosérie automobilov sprejuje jedinečné graffiti so špeciálnymi lakmi a fóliami, ktoré sú citlivé na vodu, teplo či svetlo. Výsledkom je auto s kabátom, ktorá má rovnako a superhrdinovia dve identity. Najnovším počinom je BMW i8 s témou Jokera.   Hybridný superšport je pre nemeckého umelca obľúbeným artiklom, dávnejšie ho obliekol do podoby úhlavného nepriateľa Jokera – Batmana. Za temné BMW i8 by sa nehanbil ani Bruce Wayne. Podobne ako pri poslednej i8, aj tu tvorca využil svetelné LED zvýraznenie karosérie (#RTK CRP Flashlight) na diaľkové ovládanie. Neuveriteľné efekty vytvára Turrek aj pomocou takzvanej Ghostcolor, teda citlivej farby, ktorá sa ukáže pri zmene podmienok. Nemec ju v minulosti viac-krát použil na automobily s tematikou komiksových hrdinov, výbornú demonštráciu farieb vám ukážu videá nižšie. V hlavnej úlohe Avengers: 2 krát Lamborghini Aventador a.k.a....

Focus RS si vydobyl pozíciu ozajstného masívneho hot-hatch-u. Prvá generácia zaujala jazdnými vlastnosťami a špičkovou technikou. Druhá veľkým päťvalcom a aj špeciálnou edíciou RS 500. Tretia ale už prišla s úplne iným konceptom. Zo sféry hot-hatch sa presunul do sféry „viem aj driftovať“. Automobilka tretiu generáciu osadila „mysliacim“ pohonom všetkých kolies, ktorý amatérskym jazdcom pri istej dávke šikovnosti umožnil opojnú jazdu bokom. Avšak, aj "FoFo" RS má zrejme svoje medzery a rezervy. Lebo, čuduj sa svete, ani pohon na všetky kolesá nie je (pre niekoho) dostatočný. Ford Performance preto oficiálne dalo do ponuky diferenciál Quaife ATB (automatic torque biasing), samozrejme dopredu. A aby toho nebolo málo, spoločnosť Mountune má vo svojom portfóliu niekoľko položiek na zlepšenie výkonových parametrov motora (dokonca setup až do 298 kW), ale aj lepšie brzdy či dokonca skrátené radenie. Najlepšie na tom všetkom je, že „vecičky“ od Mountune sú Fordom oficiálne schválené, takže nepadá záruka.  

Balíček sa volá jednoducho – Performance. Titánový výfuk (pre krátky Golf) dodal „zvučný“ Igor Akrapovič. Oproti sériovému je ľahší o sedem kilogramov. V nízkych otáčkach motora je príjemne tichý, ale vo vyšších generuje zvuk v štýle „motoršportu“. Ozasjtná radosť jazdiť a hlavne preraďovať prípadne podraďovať so „strieľaním“ do výfuku. Aj „performance“ brzdy sú oproti sériovým ľahšie, až o dva kilogramy. Ľahšie brzdy znižujú neodpruženú hmotnosť, čo je dôležitý parameter pri správnej funkcii podvozka. Brzdy sú delené – centrálny kotúč je hliníkový na ktorom je pripevnený oceľovú kotúč. Vizuálne sa od sériových odlišujú aj strieborným štítkom s logom „R“ na brzdovom strmeni.

Už od roku 2008 je Ford partnerom každoročnej udalosti AirVenture na letisku v meste Oshkosh. Automobilka zakaždým prinesie unikátne vozidlo, ktoré sa predá v aukcii a zisk putuje na podporu lietania. Od začiatku spolupráce už takto Ford vyzbieral 3 milióny dolárov, tohtoročný F-22 F-150 Raptor sa predal za 300 tisíc. Peniaze poputujú na podporu záujmu mladých o lietanie. Už Raptor je riadne upravená F-150-ka, F-22 F-150 ide ešte ďalej. Exteriér dostal optické úpravy, doplnky a špeciálne lakovanie v štýle bojového prúdového lietadla, pick-up má dokonca červené a zelené pozičné svetlá ako stíhačka. Na aute nechýbajú karbónové dielce, zmeny však nie sú len optické a vylepšený je aj podvozok, brzdy a hlavne motor, ktorý má namiesto štandardných 450 koní až 545 koní.

V istom zmysle aj je, ale ja mám na mysli hlavne tuning zameraný na technické úpravy. Veľmi sa mi páčia nenápadné autá, ktoré vo svojich útrobách skrývajú poriadne našliapanú techniku. Presne ako SEAT Leon Cupra s komplexnými úpravami motora aj podvozka. Je ich fakt neúrekom. Dôležité ale je, že každý jeden dielec má presnú úlohu pre takmer dokonalý komplet. Veľmi som bol zvedavý na dve veci – ako si s porciou energie navyše poradí šesťstupňová DSG a na podvozok KW DDC. Skrátim to. V tomto prípade jednoznačne platí, že za kvalitu sa oplatí si priplatiť. Nový riadiaci program od APR padol do prevodovky ako zadok na nočník. Režim „D“ je v podstate veľmi podobný sériovému, len neradí tak aby otáčky motora padali zbytočne nízko. Dôležitá je ale zmena v manuálnom režime, ktorý je konečne naozaj manuálny. Žiadne preradenie o dva stupne keď sa rozhodne vodič aj elektronika, a ani žiadne podradenie...

Aktuálne príspevky

Dallara Stradale: Pretekársky sen na bežnú cestu

Volvo V90 Cross Country: Šotolina do bezvedomia

Vedel si o tom, že...: Začiatky ekologickej posadnutosti

Porsche 911 Carrera T: A v pohybe si ju už videl?