Filtrovať podľa:

Švédsky BSR nie je vo svete ladenia motorov žiadny nováčik. Naopak, ide o profi spoločnosť, ktorá navyše umožňuje ladenie motora pekne doma bez potreby návštevy rôznych „tunerov“. Aktuálne sa pozrela na možnosti koncernového motora 1,4 TSI s vypínaním valcov (COD). Výrobca preň udáva maximálny výkon 110 kW a maximum krútiaceho momentu 250 Nm. V BSR mu namerali (u Audi Q2) 111 kW a 258 Nm, čo nie je úplne zlé a menším autám prepožičiava viac ako slušnú dynamiku. Po zásahu BSR ale čísla stúpli na 125 kW a 307 Nm 😊.

Mustang Bullitt sa snaží v mnohom napodobniť filmový vzor, ktorým bol Mustang GT fastback z roku 1968. Takže rýchle pruhy, spojlery a podobné extrovertné veci na aute nie sú. Skôr štýl a sila pochádzajúca z hereckého umenia Steve McQueena. Nový Mustang Bullitt je lakovaný pôvodnou farbou Dark Highland Green. Interiér zdobí len biela guľa na hlavici radiacej páky a uvítacia scéna na 12“ centrálnom displeji. Korunku všetkému dávajú klapkové výfuky. Takže volumeeee 😊    

Všetko má na svedomí Matt Urch z Urchfab (UK). Základ tvorí nejaký Ford z roku 1957, motor je Saab a všetko ostatné sa váľalo niekde v dielni resp. bolo za babku vo výpredaji. Chce to len predstavivosť, šikovnosť, chuť aj fantáziu.      

Ono, v definícii výkonu motora sú otáčky v menovateli, čiže sú pre konečný výkon prospešné. Samozrejme, vysoké otáčky so sebou prinášajú niekoľko sprievodných neduhov, ale kto by odolal hnať motor stále vyššie a vyššie. Najmä motory značky Honda boli všeobecne známe, že ľúbia otáčky. Ale ani iní výrobcovia sa nenechali zahanbiť, podobne ako veľa rôznych tuningových bláznov, ktorí to majú radi roztočené veľmi vysoko 😊.     A ešte jedna chuťovka    

Ako sa na poriadny tuning patrí, treba jemne upraviť všetko. Parádny V8 motor má novú riadiacu mapu, studené sanie a upravený výfuk. Vďaka týmto úpravám výkon stúpol na 353 kW a 650 Nm. Podstatné zmeny boli vykonané aj v podvozku a zavesení. Nový je predný aj zadný nastaviteľný skrutný stabilizátor, vymenené pružiny za originálne od Steeda, vymenené silentbloky zadného pomocného rámu. Výsledkom je nielen nižší postoj alebo lepšia ovládateľnosť a agilita v zákrutách.                Zákazníci si ale môžu vybrať, či chcú auto viac na cestné jazdenie alebo na okruhové. Tomu je podriadený aj výber pneumatík. Ďalej sa dá sériová prevodovka vymeniť za mohutnejšiu Tremec Magnum XL (umožňuje aj špecifikáciu jednotlivých prevodových stupňov), aplikovať výkonnejšia spojka, hliníkové hnacie hriadele a samozrejme aj brzdy s vnútorným chladením. Taktiež je k dispozícii plne nastaviteľný podvozok s možnosťou plynulého nastavenia geometrie aj charakteristiky.                Vyobrazený kus navyše jazdí na ľahkých 20“ diskoch Velgen VMB7, ktoré majú...

Ale keď už zvýšiť ego, tak poriadne. Žiadna konfekcia, ale niečo originálne či netradičné. Napríklad od americkej spoločnosti Rotiform, ktorá má vo svojom portfóliu niekoľko naozaj chutných kúskov – jednodielne a trojdielne. Medzi najnovšie produkty patrí trojdielny leštený disky s označením 356. A na akom inom vozidle, ako Porsche 356 ich odprezentovať?    

Hľadám správne slovo, alebo slovné spojenie, akým by som vystihol vskutku zaujímavý projekt. Napadá mi len nádherná šialenosť. Nuž, za veľkou mlákou majú ďaleko viac právnych možností ako sa neviazať, ale poriadne odviazať.                Základ tvorí Porsche 930, čiže 911 Turbo z rokov 1975 až 1989. Vonkajšok je vyšperkovaný RSR spojlermi a zadným krídlom 935/76. Podvozok je Bilstein, kolesá sú vpredu 10,5 x 18, vzadu 14 x 19.                Ozajstným kladivom je motor. Pôvodný šesťvalcový boxer s objemom 3,3 litra je prevŕtaný na 3,5 litra a osadený dvoma turbodúchadlami Garet GT-30. Úpravami prešli aj vnútornosti. Suma-sumárum, dohromady 447 kW a 738 Nm. No nech sa páči 😊.    

Tuning má mnoho tvárí, ale aj mnoho zástupcov aj odporcov. Veď za tu cenu si si mohol kúpiť aj poriadne auto. Niečo na tom je, ale keď peniaze nie sú dôležité, len láska a chuť sa s autom pohrať, tak si jednoducho neporučíš.                Aj v BMW 120d od BSR je auto, ktoré je úplne prekopané. Pôvodný motor išiel von, nahradil ho naftový trojliter. Po soft úprave (+ modifikovaný filter pevných častíc a výfuk BSR Sport Flow) sa výkon vyšplhal na 250 kW a 700 Nm. Poriadku „kládu“ sa snaží krotiť šesťstupňový automat. Väčšej dynamike bol podriadený aj výber podvozka – Bilstein PSS10, brzdy BMW Performance.                Mnohí sa síce pozerajú na našliapaný diesel cez prsty (však nafta patrí do kachieľ), ale stopky sú nemilosrdné:   Zrýchlenie 0 – 50 km/h: 2,13 s Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,11 s Zrýchlenie 0 – 150 km/h: 9,86 s Pružné zrýchlenie 90 – 110 km/h: 3,04 s   Pružné...

Nielen za veľkou mlákou v krajine neobmedzených možností vedia robiť podobné projekty. Tuningové štúdio Truck Garage pripravuje reinkarnáciu nesmrteľného gazika 69. Vyrobených bude len 12 kusov a mnohé (vraj) už majú majiteľov.                Zvonku bude chuťovka vychádzať z pôvodného GAZ-69 (s pevnou aj plátennou strechou). Na pohon sú vyhradené dva motory – primárne HEMI V8, ale niektorí zákazníci chcú aj trojlitrový diesel od Toyoty. V oboch prípadoch sú ale motory kombinované s automatickými prevodovkami. Nápravy dodal TeraFlex, uzávierky diferenciálov ARB. Terénne vlastnosti výrazne podporia aj veľké pneumatiky (35“) obuté na 17“ diskoch.                Interiér bude riešený minimalisticky, no funkčne. Nebude chýbať moderný multimediálny systém s možnosťou pripojenia smartfónu.

Vesta sa na Slovensku predáva (pevne verím, že len zatiaľ) vo verzii sedan. Cenníkové ceny začínajú na 10 500 € za verziu 1,6 MPI (78 kW) vo výbave Ice. O tisícku drahšie sa už dá kúpiť variant s robotizovanou päťstupňovou prevodovkou.                Lenže, šéfdizajner automobilky Denis Podyatov sa rozhodol celkom razantne skončiť s nudou a pripravil dve možnosti potenciálneho optického tuningu – decentnejší S-Line, agresívnejší RS Vision. Bodykit.                Aj keď nie som úplne fanúšikom automobilky Lada, prečo nie? Treba byť nebojácny. Ak by sa k tomu pridal potentný motor pod kapotu, zábava za „pár šupov“ by to celkom mohla byť.

Aktuálne príspevky

Opel Insignia ST 2.0 CDTI: Triezvy pokrok

Renault Mégane R.S.: Veľké MRS je tu!

Jeep Cherokee: Keď sa napíše MY2019

Toyota GT86 a HKS: Zimné driftovanie