Toyota Yaris: A predsa to ide aj bez!

Malý Yaris je naozaj vo svojej podstate parádne pojazdná dámska kabelka. Bežne s vyšším posedom, nie práve veľmi dlhými dráhami nastavenia volantu (hlavne smerom dole a k sebe). Má ale dosť rýchle riadenie a ponúka dokonca aj možnosť hybridného pohonu. Ale aj tak to nie je nič, čo by aspoň trošku pritiahlo chlapské oči (jedine, ak by mal na zadku „vytetované“ GRMN). Toyota, ako keby si vedomá tohto faktu, pripravila s novým motorom aj trošku zmenu predajnej taktiky – mladí a začínajúci vodiči sem!

Takto sa to robí

Toyota, podobne ako Mazda, pri vývoji nového motora vsadila na špičkovú techniku a maximálne využitie paliva. Jednapäťka má kompresný pomer až 13,5:1 a v hlave valcov má osadený pokročilý systém variabilného časovania ventilov VVT-iE. Nebudem vás zaťažovať ostatnými technickými pikoškami. Dôležité je, že motor ponúka 82 kW a výrobca preň udáva priemernú spotrebu len 5,0 l/100 km. A reálnom živote je vcelku parádny. Najprv, pre ekonómov – jazdiť sa dá aj pod udávanú priemernú spotrebu, reál sa pohybuje o nejakých 0,3 l/100 km vyššie, čo je ale úchvatné číslo. Pre bláznov – motorček takmer zo starej školy. Rozbeh je trošku kostrbatejší. Riadiaca elektronika motora ide zhurta na vec, takže aj pri malom pridaní plynu rýchlo vybehnú otáčky. Trošku som sa musel s týmto zžiť. Ale keď už bola spojka pekne v zábere, nastala ozajstná pohoda? V podstate áno. Štyri piesty promptne reagujú a je cítiť ako bažia po vyšších otáčkach. Šesťstupňová prevodovka má jednotlivé stupne pekne „nacvakané“ krátko za sebou. Naozaj som sa v tomto smere dosť bavil. Dokonca, na konci týždňa ešte viac, keď som zistil, že motor jednoducho „nežerie“.

Toyota YarisNový benzínový motor sa vydaril.

Čierny svet

Všetky interiérové plasty sú čierne, aj strop je čierny. Sedadlá majú výraznejšie bočné vedenie. Celkom dosť nasrdená kombinácia. Škoda, že plasty na dverách v extrémnejších situáciách vŕzgajú – pri bláznení sa v pravotočivej zákrute sa kolenom o ne opieram. Aj lakťová opierka je diskutabilnejšia. Je totiž pripevnená k operadlu bez možnosti nastavenia sklonu (teda dá sa, ale rovno s operadlom).

Nehovorím, že by som Yaris chcel vlastniť, hovorím však, že s novým motorom sa mi páčil. Po dlhom čase fakt vydarený „atmo“ motor, ktorý má chuť točiť, no nemá chuť až toľko konzumovať.


GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ