Toyota Supra: Dobre utajené takmer oficialitky

Supra je jednoznačne automobilovou ikonou. V časoch najväčšej slávy bol jej hlavný konkurent Nissan Skyline, ale aj Mazda RX-7 či Honda NSX. Mazda už superšporty veľmi nerobí (a už vôbec nie s wankelom), no ostatní konkurenti vo výrobe svojich legiend pokračujú. Len Toyota akosi v tomto smere zaspala, o to viac všetci fanúšikovia čakajú na znovuzrodenie mena Supra.

V Toyote začali s vývojom novej generácie pekne potajomky už v roku 2012. Ponechali jej klasickú koncepciu – motor vpredu s pohonom kolies zadnej nápravy. Tvorcovia tvrdia, že ťažisko auta je umiestnené v rovnakej polohe ako vo fantastickom (a drahom) Lexuse LFA, pričom tuhosť karosérie je dvojnásobná ako u GT86.

Predchádzajúca generácia Toyoty Supra si získala obdiv a slávu vďaka preplňovanému šesťvalcu 2JZ-GTE.  V novej verzii bude podobná jednotka vyvinutá automobilkou BMW. Podľa neoficiálnych informácií ide o motor B58B30 s výkonom 246 kW. Ponuka bude obsahovať aj preplňovaný dvojlitrový štvorvalcový motor B48B20 a výkonom 192 kW. K tomu by mala pribudnúť osemstupňová automatická prevodovka ZF.

S dvojlitrom by mohla byť Supra parádne vyvážená, lenže konkurencia je výkonovo trošku niekde inde. Preto sa predpokladá, že výkon šesťvalca by sa mohol posunúť až niekde k 294 kW, čiže 400 koní.


  • supra,toyota,

GALÉRIA - 4 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ