
Moje myšlienky smerujú k poriadnym off-road-om. Autám, ktoré sú zväčša postavené na masívnom ráme, majú jednu alebo obe tuhé nápravy (nájdu sa aj s nezávislým zavesením všetkých kolies). Sú schopné nielen niekoľkonásobnej návštevy aj ťažšieho terénu, ale zvládnu aj odtiahnuť masívny náklad bez mechanického porušenia karosérie. Ich výdrž (aj kilometrová) je neskutočná, podobne ako ich tradícia a tradičné hodnoty. Medzi ne jednoznačne patrí aj Toyota Land Cruiser, ktorá po cestách celého sveta jazdí už od roku 1951.
Aktuálne sa svetu ukázal „nový“. Nie som si ale úplne istý, skôr by som povedal, že ide o výraznejšie vynovenie starého známeho. Ale aj tak sa dĺžka zmenila na 4 840 mm (+ 60 mm), pričom svetlá výška je 215 mm, predný nájazdový uhol 31°, zadný 25°, prejazdový 22°. O pohon sa stará (hlavne) 2,8 litrový štvorvalec s výkonom 130 kW a s krútiacim momentom 370 Nm (pre šesťstupňový automat) resp. 420 Nm (pre šesťstupňový manuál). Ak by mal niekto predsa len chuť na vôňu benzínu, k dispozícii je aj dva-sedmička so 120 kW a štvorliter so 183 kW.
Prekopaná je aj prístrojová doska s novým volantom. V jej centre je 8-palcový displej multimediálneho systému Toyota Touch 2 & Go, pričom pred vodičom sú optitronové ukazovatele a 4,2-palcový displej s prevádzkovými údajmi.
0 KOMENTÁROV