Toyota Land Cruiser: Nepatrí do dinoparku

Neviem, či má cenu sa ešte po tisíci raz zamýšľať nad popularitou SUV. Pre automobilky je podstatné, že si ich ľudia kupujú a tak je najjednoduchšie dať im, to čo chcú. Čo však, keď patríte práve k tej menšine, ktorá si so zdivhnutým podvozkom spája aj nejaké tie terénne schopnosti a robustnosť. Vtedy sa výber začína dramaticky zužovať na pár modelov ako je práve aj Land Cruiser.

Medzi off-roadmi patrí k legendám, no na rozidel od Wrangleru či Defenderu je Toyota autom kdesi na polceste. Robustnou konštrukciou s podvozkovým rámom a s tuhou nápravou vzadu patrí k vozidlám, ktoré blato či sneh len tak nevystraší, na druhej strane sa na asfalte necítie ako na rebriňáku a celkom príjemne zvládate aj diaľničné tempo.

Len tak sa nezastaví

Zo stránky pohonu je novinkou ostatného faceliftu medzinápravový diferenciál Torsen s uzávierkou, uzávierka môže byť aj vzadu. Okrem toho je tu ešte kopa elektroniky s funkciou crawl control (program na pomalú plynulú jazdu) a ďalšími režimami podľa jednotlivých povrchov. V Toyote navyše nechýba ani redukčná prevodovka, no ako to už býva, musíte sa dostať do poriadne náročnej situácie, aby ste tieto možnosti pohonu dokázali naplno využiť. Ale vtedy vás už zrejme budú limitovať na cestu orientované pneumatiky.

Prakticky jedinou dostupnou pohonnou jednotkou je od roku 2015 2,8-litrový naftový štvorvalec so 130 kW a so 450 Nm. Áno, v porovnaní s veľkými SUV žiadna sláva, ale tu ešte cítiť gény pracanta. Reakcia na plyn je akoby ste sa snažili zobudiť medveďa šteklením pierkom na chrbte. Trvá to celú večnosť a potom ten rev... Ale na druhej strane, keď plánujete preliezť nejaké skaly či potiahnuť dve a pol tony na prívese, tak presne takúto charakteristiku pohonu chcete. Atmosférický benzínový motor by bol na to ešte lepší, ale s ním by ste sotva dosiahli spotrebu okolo 9 litrov na 100 km.

K technickým inováciám patrí aj komplexná ponuka asistenčných systémov, Land Cruiser môže mať adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla či jazdného pruhu a všetky tie ďalšie súvisiace príjemnosti. Výsledkom je však interiér s tlačidlami naozaj na každom rohu. Okrem toho je tu aj 8-palcový dotykový displej s celkom príjemným systémom Toyota Touch 2. Inovované prístroje majú v strede 4,2-palcový farebný displej palubného počítača, takže informácie dostanete z každej strany.

Útulný priestor

Kabína je priestranná a pohodlná s tretím radom sedadiel ovládaným elektricky. Zvyknúť si treba azda len na to, že podlaha je skutočne vysoko a nelezie sa sem úplne najpohodlnejšie. V rámci komfortu sedenia pribudlo vetranie predných sedadiel a vyhrievanie zadných krajných sedadiel. Zaujímavým doplnkom na dlhé cesty je integrovaný zábavný systém pre tretí rad sedadiel. Teda mohol by byť, keby ho netvoril jeden výklopný monitor v strede strechy. Držiak na tablet dnes už spraví lepšiu službu. K trochu staromódnym riešeniam patrí aj otváranie dverí kufra do strany, v našom prípade často k chodníku. Takže si za autom nechajte pri parkovaní dosť miesta. Inak ho budete nakladať cez výklopné okno.

Land Cruiser je pohodlné rodinné vozenie do akýchkoľvek podmienok. V testovanej verzii s koženým čalúnením, drevenými prkvami a nepraktickým svetlými interiérom ponúka aj nádych luxusu, za cenu viac ako 60 000 € by sa aj tak trochu patrilo. Najradšej pri takýchto autách píšem, nech si ich kupujú len tí, ktorí dokážu využiť ich potenciál na nespevnených povrchoch. Viem, že realita je inde, preto si aj Land Cruiser treba užiť, kým ešte vôbec na trhu je. Ekologické a bezpečnostné normy sú pre kategóriu terénnych vozidiel niečo ako zakáľací list.


GALÉRIA - 21 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ