Toyota GT86: Ideálna dvojka

Sú autá, pri ktorých sa čudujem, že sa dostali do sériovej výroby. To nemyslím v zlom, len si treba uvedomiť, že v súčasnosti sa automobilky snažia rozhodovať prudko racionálne a emócie sú až v druhom pláne. A ako neveriacky dnes pozerám na Kiu Stinger, také malé zjavenie bola pred pár rokmi aj Toyota GT86 (a jej dvojča Subaru BRZ, aby sa nezabudlo). Či to s ňou Toyote vyšlo, to hodnotiť nebudem. Stále je však tu a to treba využiť.

V rámci faceliftu jej Toyota dopriala len decentné vizuálne zmeny, ktoré si bez priameho porovnania takmer neuvedomíte. Zmenené svetlá (vpredu bi-LED) či štandardné zadné krídelko namiesto odtrhovej hrany a k tomu nové 17-palcové kolesá. Kokpit? V testovanej vyššej výbave Executive s novým displejom v prístrojoch, aktuálny info-zábavný systém Toyota Touch (za 600 € aj s navigáciou) a menší volant.

Triezvy prístup

V kabíne má aj moja nadrozmerná figúra dostatok priestoru. Puristi by tu možno radšej videli nejaké „škrupiny“, ale aj tieto štandardné sedadlá sú príjemné. Zadné sedadlá stále nechápem, kufor je celkom fajn.

Nový displej v prístrojoch vie okrem palubného počítača zobraziť stopky, preťaženie či graf výkonu a krútiaceho momentu... no aj praktické ukazovatele teploty oleja a vody či napätie v akumulátore. Hodnotnejšiu atmosféru vytvára obšitie časti palubnej dosky. Novinkou faceliftovanej verzie je tiež režim Track, čiže taký menej prísny stabilizačný systém.

Jazdí lepšie

Facelift sa celkom citeľne dotkol podvozku a aj karoséria je ešte o čosi tuhšia. Výsledkom je, že GT86 sedí na ceste ešte lepšie a je tiež precíznejšie ovládateľná. Myslím si, že jej podvozok si dokážu užiť skúsení jazdci aj začiatočníci. Tí však s potrebnou dávkou rešpektu pred pohonom zadných kolies, ktorý vie pohrýzť.

Motor zostáva trochu rozporuplnou súčasťou GT86. Dvojlitrový boxer so 147 kW, to znie celkom sľubne, ale jeho prejav má rezervy. Nastupuje celkom príjemne, do otáčok však nejde s veľkou chuťou a celkovo mám z neho pocit určitej priškrtenosti. Že by boli za tým európske emisné normy?

Veľký potenciál

Toyota koncipovala GT86 ako auto, ktoré si užívateľ doladí. Nie som si istý, či sa tento koncept úplne ujal, no oplatí sa nad tým premýšľať. Napríklad také pneumatiky. Sériovo dodávané ekologické značky Michelin naozaj nie sú dôstojnou výbavou pre takéto auto. Nájdite si nejakú peknú plochu a vyskúšajte, čo všetko Toyota dokáže. Spáľte a zoderte trochu gumy pri driftoch a potom jej doprajte niečo lepšie. A prehľadávaním internetu narazíte na kopu ďalších vylepšení.

Svojou cenou stojí GT86 proti nadupaným hot-hatchom, ktoré vedia ponúknuť aj o 100 koní viac. Všetky však s predným pohonom, čo môže byť rozhodujúcim momentom práve v prospech Toyoty. Ak teda máte rodinu a to veľké SUV spomenuté na začiatku, je toto celkom zaujímavý tip na druhé auto. Neviem, či pre ženu, ale pre muža určite. Ale vlastne ja nemám rád rodové stereotypy, takže pokojne aj pre ženu. A ak tú rodinu a SUV nemáte, skúste si GT86 aj tak.


GALÉRIA - 41 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ