Toyota Corolla Hybrid Touring Sports: Hello, I'm an Executive!

Pripravte sa, idem vám o sebe podať ešte ďalšie svedectvo. Mám strašne rád dve veci, ktoré na prvý pohľad navzájom nesúvisia. Je to trocha sprofanované slovíčko Executive a hnedé autá. Zoberme si to poporade.

Slovíčko Executive sa prvýkrát rozšírilo po svete vďaka USA, kde sa v päťdesiatych rokoch začalo používať na akúkoľvek manažérsku disciplínu. Executives bývali na predmestí, chodili do dôležitých kanclov, riešili dôležité veci a robili biznis, alebo zákon. Executives boli skrátka dôležití. Vychovávali dôležité deti, ktoré dali na dôležité školy. A ich dôležitým deťom to bolo celé tak strašne jedno, že z nich vyrástli hippies. Fakt! Nekecám. Dokonca majú aj vlastnú omaľovánku, aha:

Executives však prežili až do dneška. Veď - kedy ste naposledy videli niekoho, kto mal na saku visačku Executive Manager? Ba čo viac - dostali sa aj k nám. A to nás elegantne prináša k subjektu dnešného testu, ktorý nesie celkom dôležité označenie Toyota Corolla Touring Sport 2,0 Hybrid Executive. A je hnedé. A veľmi dôelžité.

Európan

Myšlím, že sa nájde celkom dosť ľudí, ktorí po príchode novej Corolly tak trocha spozorneli. Toyota dala zbohom nude a otvorila svoju náruč prispôsobovaniu áut všetkým potrebám svojich zákazníkov. Teda nielen tým, ktoré potešili ľavú hemisféru mozgu.

Preto neprekvapí, že Corolla vyzerá v každej svojej verzii trocha inak. Prednedávnom sme tu mali verziu hatchback, ktorá sa v ponuke javí ako najväčší dravec z ponuky, pričom na ceste vyslovene nekúsal. To sa však nedá povedať o jeho vzhľade, ktorý minimálne vytŕča z davu. A aj keď to nerobí tak agresívnym spôsobom, ako napríklad Honda Civic, nerobí to zasa ani tak organicky ako Mazda 3. Na zlatú strednú cestu je však hatchback stále príliš výstredný. A tu práve prichádza primárna úloha kombíka: Byť dostatočne atraktívnym, no aj rozumným a nenápadnejším variantom Corolly. Skrátka presne niečo pre priemerného Európana.

No a presne to som ja! 72 kilogramov, výška okolo 175 centimetrov a kombíky mám celkom rád (rozumej: zbožňujem, a nevidím zmysel v inom karosárskom variante). Corolla Touring Sport, čiže TS, si ma svojim vyváženým vzhľadom a proporciami naozaj získala už na začiatku nášho kontaktu.

Vybielené

Priemernému Európanovi sa bude páčiť aj interiér novej Corolly a nemyslím tým zrovna to, že je biely (smutný smiech). Je skrátka dobre spracovaný, vyrobený z kvalitných materiálov a po chutí je aj jeho základná ergonómia.

Nejaké výčitky by sa tu ale predsa našli. Preč je nedostatok miesta na zadných sedadlách, oproti hatchbacku je kombi skutočným posunom vpred. Nie, hovorím o rade tlačidiel, ktoré nájdete naľavo dolu od volantu. Ak je vašim dobrým zvykom odkladať si do dverí pri sedadle vodiča PET fľašu s objemom väčším, ako jeden liter, pri jej vyberaní budete neustále o tieto tlačidlá narážať. Aby toho nebolo málo, podobné fintičky som si zo strany auta všimol aj pri odkladacom mieste pre smartfón, ktoré je umiestnené tak trocha nešikovne vzhľadom na blízku prítomnosť tlačidiel vyhrievania pedných sedadiel. 

Myslím tým to, že v praxi si pri odkladaní telefónu minimálne dva razy do týždňa zapnete vyhrievanie sedadla. Prichádza však zima a ja som nielen vďaka tomu odhodlaný Toyote tieto prkotiny odpustiť. Predsa, je tu relatívne príjemný infotainment s 8-palcovou uhlopriečkou, ktorý má síce strohejšiu grafiku, no je prehľadný a funguje ako po masle. Dobrý je aj audiosystém a aj v tomto aute platí pravidlo o nutnosti použiť ekvalizér, aby hralo audio referenčne. Ak ste však úvodným setupom auta strávili dlhšie ako tri minúty, Corolla sa vám odvďačí výborným posedom za volantom, rovnako tiež príjemne nízko položeným pohľadom vodiča s dobre navrhnutým Head-Up displejom za kaplnkou prístrojov. Jediné, čo vám možno bude na polohe za volantom vadiť pri dlhších trasách, je mierne vyosená pravá noha vodiča pri práci s plynovým pedálom.

Potešia aj detaily, akým je napríklad raster použitých materiálov, alebo raster na lištách dekoratívneho obloženia, jedincov s OCD zasa poteší nízka frekvencia výskytu čiernych plastov v interiéri. Sedadlá sa v rôznych verziách Corolly od seba odlišujú a tie vo verzii Executive vyzerajú naozaj... dôležito. Pod dobre padnúcim volantom by sme našli aj pádielka pre imaginárne preraďovanie imaginárnych stupňov, ale o tom si povieme o chvíľku. Hneď potom, ako sa zmienim o peknom batožinovom priestore s objemom 581 litrov, resp. 1591 litrov po sklopení zadných sedadiel.

Správne aj na ceste

Dobre, Toyota Corolla sa zvládla obhájiť už zvonka, zvnútra a teraz prichádza tá oblasť, v ktorej sľubuje takmer najviac: Jazdné vlastnosti. Pohonná jednotka je tu podobná, no predsa trocha iná ako v testovanom hatchbacku s jedna-osmičkou.

Teno kombík má totiž dvojlitrový hybrid, ktorého systémový výkon je až 138 kilowattov. To umožňuje Corolle zrýchliť z nuly na stovku za krásnych 8,1 sekundy, aj keď vďaka e-CVT prevodovke sa istý dojem rýchlosti stráca. Je to však len dojem: Toto auto je v skutočnosti veľmi dynamické. Hovorí o tom aj okamžitá spätná väzba, s ktorou reaguje na stlačenie plynového pedálu. Jaždné vlastnosti sú teda skutočne oblasťou, v ktorej Corolla vyniká. Konkrétnemu kusu v tom pomáha aj mierne odlišné rozloženie hmotnosti ako pri hatchbacku, ktoré vyjde najavo pri rýchlejšom prejazde rýchlymi zákrutami, kde dokážeme v podvozku nájsť dokonca, podržte sa: Hravosť. 

Tabuľková kombinovaná spotreba 3,7 l/100 km je hodnota, ktorá pri veľkej snahe s nenaloženým autom môže byť dosiahnutá, chce to však - aj vďaka jazdeckému umu auta - veľa sebazaprenia. Za štyri, štyri a pol litra sa však jazdiť dá celkom jednoducho. Situácia je paradoxne lepšia v meste, ako na diaľnici - pri rýchlych presunoch si vie výlučne spaľovací motor potiahnuť aj vyše šiestich litrov, je to však špecifikum pohonu. Prihliadnuc k tradícii Toyoty s e-CVT hybridnými sústavami bude prednosťou Corolly Hybrid určite príkladná spoľahlivosť.

Čo dodať? Corolla dokázala, že aj v kombiverzii má čo ponúknuť. Konkrétne je to naozaj atraktívny vzhľad, veľmi dobré jazdné vlastnosti a príjemný interiér. Všetky tri vlastnosti tak vytvárajú dojem skutočne hodnotného auta ktoré stojí za peniaze, ktoré ste do neho investovali. Navyše však pridáva pocit výnimočnosti a fakt, že sa za ňou otočíte na každom parkovisku. U mě dobrý!


GALÉRIA - 34 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ