Toyota: Čas technických inovácií

...v ekologickom svete znižujúcom emisie škrtom pera na papieri sa dá presadiť technickým pokrokom. Po relatívne dlhom tichu Toyota prišla hneď s niekoľkými zaujímavými technickými inováciami.

Direct Shift-CVT: Bezstupňová prevodovka nového typu

Základnou úlohou každého hnacieho ústrojenstva je zabezpečiť efektívny prenos síl, efektívne využívanie otáčok motora a agilné reakcie na zmenu prevodových stupňov. Na zabezpečenie uvedených funkcií sa Toyota zamerala na zníženie mechanických strát, rozšírenie rozsahu prevodov a lepšie zosúladenie hnacích komponentov. Nová prevodovka používa v rámci osobných vozidiel ako prvá na svete variátor s rozjazdovým prevodom, ktorý má podiel na lepšej účinnosti prenosu síl pri nižších prevodových stupňoch, pri ktorých je účinnosť prenosu pomocou remeňa nižšia. Pri rozjazde z miesta zaberá ozubený prevod, čo sa odráža v dynamickom zrýchľovaní a súčasne odpadá pocit pomalej reakcie, ktorý predtým sprevádzal zošliapnutie akcelerátora. Výsledkom je hladký a pohodlný chod pri rozjazde.

V nadväznosti na zabudovanie rozjazdového prevodu je remeň novo upravený pre vyššie prevodové stupne.

 

Nová šesťstupňová manuálna prevodovka (6MT)

V reakcii na celosvetové požiadavky, najmä na európskych trhoch, vyvinula Toyota novú manuálnu prevodovku. Oproti súčasnej verzii je o 7 kg ľahšia a o 24 mm kratšia. Systém riadenia IMT (Intelligent Manual Transmission) automaticky reguluje otáčky motora pri radení – žiadne kopance a potreba manuálnych medziplynov.

Benzínový 2,0 DFE     

    

Nový motor „Dynamic Force Engine“ využíva technológiu vysokorýchlostného spaľovania a priame aj nepriame vstrekovanie paliva.

 

Hybridný pohon s objemom 2,0 litra THSII (Toyota Hybrid System)

Nový hybridný pohon sa prvý krát ukáže v novom Aurise. Ponúka systémový výkon 132 kW. 

Dva nové pohony všetkých kolies

Systém pohonu AWD s mechanizmom dynamického vektorovania krútiaceho momentu (ktorý nezávisle rozdeľuje krútiaci moment medzi ľavé a pravé zadné koleso podľa jazdných podmienok) obsahuje aj mechanizmus odpájania, ktorý ako prvý na svete využíva západkové zubové spojky na hriadeľoch predných i zadných kolies. V režime 2WD tieto spojky zamedzujú otáčaniu tých súčastí pohonu, ktoré prenášajú hnaciu silu na zadné kolesá, čím sa výrazne znižujú energetické straty v prospech nižšej spotreby paliva.

Nový systém pohonu E-Four bude nasadený v hybridných modeloch. Uvedený systém oproti doterajším riešeniam zvyšuje o 30 percent celkový krútiaci moment prenášaný na zadné kolesá, ktoré sú poháňané elektricky. Systém E-Four využíva nový riadiaci systém, ktorý optimálne rozdeľuje krútiaci moment na zadné kolesá podľa aktuálnych jazdných podmienok


  • toyota,

GALÉRIA - 12 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ