Toyota 86-X: Nástroj profesionála

Popri mojom vzdelávaní sa za volantom faceliftovaného GT86 vo Fínsku som mal ako spolujazdec sa previezť na niečom, čo zvonku síce pripomínalo GT86, ale vnútri išlo o ozajstný driftérsky špeciál so „swapnutým“ motorom 2JZ-GTE, čiže motor poháňajúci model Supra. Za volantom sedel Frederic Aasbø.

Mladý Nór pôsobí ako vodič pre značku Toyota už takmer desať rokov. Postupne sa vypracoval cez národné a regionálne majstrovstvá až po titul Nováčika roku 2010 v USA. Neskôr zaznamenal víťazstvá v Abú Zabí a v Spojenom kráľovstve a v roku 2015 dosiahol vrchol tohto športu víťazstvom na majstrovstvách sveta formuly v driftovaní so svojím pretekárskym tímom Papadakis sídliacim v Los Angeles. Toyota 86-X je jedným zo štyroch profesionálnych driftovacích vozidiel Toyota, ktoré Fredric a jeho tím používajú.

Aj na sedadle spolujazdca vie byť zábava, keď sa sneh valí cez rôzne škáry do tváre. Špeciál má veľa sily. Našťastie, výkon sa dá v reálnom čase meniť. Pred Fredericom je klasický tablet kde vidí nielen potrebné prevádzkové údaje, ale môže si urobiť aj rýchlu diagnostiku a jednoduchým šuchnutím prsta znížiť výkon motora.

Chuť motora po otáčkach je dych berúca. Aj tvrdé radenie robí s tepom srdca divy. Ale najsilnejší zážitok je ovládateľnosť. Všetko išlo v aute ľahko a presne tam, kam ho Frederic potreboval mať. Jazda bola síce krátka, o to viac intenzívnejšia.

 

Technické parametre:

Motor: Toyota 2JZ-GTE, radový šesťvalcový preplňovaný 3,4-litrový motor VVT-i

Maximálny výkon: 862 kW (1 172 k) pri otáčkach 5 700 min-1

Maximálny krútiaci moment: 1 594 Nm pri otáčkach 4 100 min-1

Zaujímavosťou motora je, že má 12 l oleja a 15 l chladiacej kvapaliny.

Prevodovka: bezsynchrónna prevodovka „dog-box“ Toyota NASCAR G-Force

Podvozok: driftovacia geometria Wisefab, prepracované združené pružiace jednotky „coilover“ RS-R

Bezpečnosť: klietka podľa FIA, sedadlá a popruhy Takata Racing

Exteriér: súprava širokých blatníkov Rocket Bunny

Disky/pneumatiky letné: Motegi Racing 18x10/17x9 s polohladkými pneumatikami 275/40-18 NexenN'Fera SUR4

Disky/pneumatiky zimné: Bassett 15x8 s pneumatikami s hrotmi a špecifikáciou WRC

Hmotnosť: 1 280 kg


GALÉRIA - 23 obrázkov

1 KOMENTÁR

  1. Vilo Malina| 02.03.2017 19:42

    masaker a este aj stylovy:-)

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ