Top 5 SUV trendov podľa majiteľov Hyundai Tucson

Niekomu sa možno počet predaných kusov bude zdať nedostatočný na presnejšie identifikovanie slovenskej nátury, avšak aj rôzne politické prieskumy vychádzajú z podobného čísla. Tak prečo nie 😊.

Trend č. 1: Viac komfortu a technológií

V roku 2018 si mali klienti Tucsonu možnosť vybrať zo štyroch štandardných stupňov výbavy a jednej špeciálnej edície s názvom Shadow. Zaujímavé je, že až 57% všetkých predaných Tucsonov bolo v dvoch najvyšších výbavách Style a Premium. Slovenskí zákazníci si v novom aute dopriali moderné bezpečnostné systémy a kvalitný infotainment. Súkromné osoby – až 84% - najviac preferovali vozidlá, ktoré boli vybavené zadnou parkovacou kamerou a službami Apple CarPlay a Android Auto.   

Trend č. 2: Benzín žiadanejší ako nafta

Ešte pred pár rokmi by sa zdalo, že pozícia naftových motorov v SUV modeloch je takmer neohroziteľná. Vozidlo s vyššou hmotnosťou a väčším aerodynamickým odporom si priam žiada silnejší naftový motor, ktorý vodičom prinesie vďaka nižšej spotrebe a cene za palivo významnú prevádzkovú úsporu. Pod vplyvom emisných škandálov či obáv z regulácie vjazdu naftových vozidiel v niektorých mestách západnej Európy badáme aj na Slovensku v segmente stredne veľkých SUV príklon k benzínovej motorizácii. Kým v roku 2017 sa až 53% zákazníkov Hyundai Tucson rozhodlo pre auto s naftovým motorom, rok 2018 priniesol zásadnú zmenu. Po prvý raz sa klienti priklonili viac k benzínovému pohonu - až 67%.

Trend č. 3: Rastie obľuba automatickej prevodovky

Túžba po vyššom komforte a bezstarostnej jazde sa prejavuje aj v tom, že čoraz viac zákazníkov preferuje automatickú prevodovku. V roku 2018 bolo až 40% predaných Tucsonov vybavených automatickou prevodovkou. Pri podnikateľoch a firmách je tento trend ešte výraznejší - až 50%.

Trend č. 4: Pohon 4x4 nie je podmienkou

SUV modely sú obľúbené okrem iného aj preto, lebo vďaka pohonu všetkých kolies zvládnu aj jazdu v menej náročnom teréne či v snehu. V roku 2018 siahlo po Tucsone s pohonom 4x4 47% klientov, čo je o 5% viac ako v roku predchádzajúcom. Stále však bola viac ako polovica predaných Tucsonov s pohonom kolies len prednej nápravy, čo potvrdzuje trend, že SUV modely sú žiadané nielen pre svoje terénne schopnosti, ale aj pre komfortnú jazdu v meste a na bežných cestách (a aj ľahšiemu nastupovaniu).

Trend č. 5: SUV aj vo firemných autoparkoch

Zamestnanci, ktorí majú k dispozícii služobné vozidlá aj na súkromné účely, v minulosti preferovali autá s dostatočným priestorom. Prím hralo najmä kombi. Rastúca obľuba SUV-čiek však dostihla aj firmy. V minulom roku tvorili firemní zákazníci modelu Tucson až 50%. V porovnaní so súkromnou klientelou siahali firmy viac po Tucsonoch s najvyššou výbavou (34%), automatickou prevodovkou (50%) a vysoký podiel si zachovali dieselové motorizácie (49%).  


GALÉRIA - 6 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ