To najzaujímavejšie roku 2017 z pohľadu fotografa

Ešte som to mohol nazvať "zadkom fotografa", ale to by ste asi netušili o čom budem hovoriť. Keďže ja fotím a na testy sú ostatní, väčšinou som v testovačkách len ako spolujazdec. Až na výnimky, pri ktorých si to vyložene vypýtam. Tu je výber fakt tých najlepších, najzaujímavejších alebo najrýchlejších áut roka z pohľadu niekoho, kto rok sedel ako spolujazdec asi v 200 autách. Môj zadok toho už celkom zažil. Okrem autofans fotím autá ešte pre jednu veľkú spoločnosť, kde sa rovnako pravidelne vozím v rôznych druhoch a typoch áut väčšinou aspoň trošku staršieho roku výroby, to by ale vyšlo na ďalší článok. V autofans som tento rok fotil viac ako 120 áut a tieto vo mne kus seba zanechali. 

Pre zaujímavosť by som začal prvým autom, ktoré som fotil. Renault Megáne GT - momentálne najobľúbenejšie auto skvelej facebookovej skupiny Budget Hillclimb. O ňom asi nič nepoviem, lebo si ho už ani nepamätám. Rozhodol som sa, že ostatným uvediem aj ocenenie, aby bolo hneď jasné, čím ma až tak zaujali. Alebo aby to nebolo jasné vôbec, ako v prípade prvého ocenenia. 

1. WTF award - Audi SQ7

Názov by mohol hovoriť za všetko. Alebo vysvetlíte mi niekto ako a prečo tá obrovská vec zrýchľuje takým tempom, že to poškodzuje vnútorné orgány? Čakal som veľa, ale na toto som pripavený fakt nebol. 

2. Bahno award - Volvo V90 CC

Na to, že je to rodinné kombi, tak mimo cesty funguje krásne, ale rozhodne sa sem dostal najmä vďaka fotke, aká sa nám podarila, to je bod v ktorom vyhráva nad akýmkoľvek autom schopným ísť aj mimo cesty v tomto roku. 

3. Fun af award - Suzuki Ignis 

Neviem, či si ma chlapci predomnou v NSU všimli, keď som šoféroval za nimi červenú príšerku, ale tak vyšklebený som nebol dávno. Každá zákruta bola doslova zážitkom. Ak by som Ignis vlastnil, tak sa hashtagujem #adventurer, lebo asi nikde inde sa viac nebojíte (a nesmejete) pri rýchlosti 50 kilometrov za hodinu v zákrute ohnutej ešte trochu menej ako je tradičný európsky banán. 

4. Historik roka award - Porsche 911T

Sedel som vzadu na dvojsedadle sám a ledva som sa zmestil. Vyzeralo to ako v Škode Rapid (pôvodnej, starej, klasickej... ). A aj tak to bol super zážitok. Už len pozorovať to auto na ceste je definíciou krásy. Pri fotení v strede jednej málo používanej cesty sa pri nás zastavil policajt a opýtal sa, či niečo nepotrebujeme. Keď sme mu povedali že nie, tak povedal niečo typu: "nádhera, vážne nádhera..." a odišiel na Navare preč s krajším dňom. Takže to už je vlastne druhé ocenenie pre Porsche. 

5. Mercedes award - Mercedes-Benz E-triedy Cabrio

Túto kategóriu by som mohol nazvať luxus, alebo niečo podobné, ale v tom bolo E čiastočne prekonané (eSkom, ktoré sme ale netestovali) . V čom prekonané nebolo bolo v pocite dokonalosti. Mercedesácke "best or nothing" je jednoducho vidieť a cítiť. Vážne som nechcel vystúpiť a vážne ma dostali von až keď mi vypli airscarf, vyhrievanie sedadiel, chladenie sedadiel (prečo nemať zapnuté obe, keď už sa to dá), rádio a vytiahli strechu. Vážne. 

6. Za účasť award - GT86

Než prejdem k víťazovi, tak sú tu ešte dve "honorable mentions". Prvým je auto, ktoré ma rozhodne najviac vyškolilo, naučilo a vysmialo sa mi z toho, že neviem jazdiť dostatočne dobre na to, aby som v ňom mohol jazdiť. O tom som už článok písal. 

7. Za účasť award - Kia Stinger GT 

Kia ma vlastne neprekvapila, bola taká, ako sa očakávalo - dobrá, rýchla, príjemná všetko v poriadku, ale nevyčnievala až tak, aby mala vlastné ocenenie. 

8. Prekvapenie roka award - Honda Civic Type R

Prekvapením sa totiž stalo niečo iné, Civic. Podľa mňa vyzerá až extrémene intergalakticky a má strašný infotainment, to sú dôvody prečo by som ju nechcel. Ale mám aj dôvod prečo ju chcieť - je dokonalá. Nešoféroval som veľa automobilov na okruhu, ale už teraz viem, že veľa lepších ako Type R na túto príležitosť nebude. Alebo ich je len veľmi málo. Že má Type R predný pohon je úplne jedno, lebo aj s ním funguje úžasne, predvídavo a hlavne presne. Ak by som mal ísť jazdiť na čas na okruh s akýmkoľvek autom tak asi vyberiem toto. A to prekvapuje aj mňa samého.

9. To najlepšie award - Mazda MX-5

Moja láska. Auto s ktorým som sa zžil najrýchlejšie a ktoré ma nesimierne bavilo. Tu som si zažil jinba ittai a tu mi bolo jasné, že s týmto autom by som sa reálne najviac zabával pri každodennom použití. Už od leta sa teším, až sa niekedy znovu stretneme a hľadám dôvody, prečo by mi ju mala Mazda darovať, alebo aspoň požičať na víkend. Mazda, vymyslíme niečo? 

Bonus 10. Teším sa, teším award - Hyundai i30N

A na čo sa najviac teším na budúci rok je jasné. Auto, ktoré zapríčinilo, že som začal mať rád značku, o ktorej som dovtedy všetkým hovoril, že by som si auto od nich nikdy nekúpil. No, už to hovoriť nemôžem. A na tomto aute je vidieť ako dôležitý je image značky - ešte som v ňom nesedel, ale spôsobil, že mi prestali vadiť aj ostatné autá značky. Čo ešte, keď sa doň konečne posadím a odveziem sa. 


GALÉRIA - 10 obrázkov

2 KOMENTÁRE

  1. Vilo Malina| 23.12.2017 15:55

    velmi pekne zhonotenie roka

    1. Marián Medlen| 27.12.2017 16:42

      Ďakujem! :)

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ