Filtrovať podľa:

Niektorí vnímajú tohto mačkopsa s označením Cross Country (u konkurencie aj allroad či Allterain) ako ideálne auto, praktické a s bonusom zvýšeného podvozku, no pritom nie také opulentné ako SUV. Nemám nič proti, no mňa tento gumákový štýl definovaný čiernym plastovým lemovaním karosérie jednoducho neoslovuje. Vnútri je verzia Cross Country totožná s bežným V90. Preto si dovolím preskočiť výpočet kladných a záporných riešení azda najkrajšieho prémiového kokpitu súčasnosti a prejdem rovno pod kapotu. Celkom prievan Označenie T6 teraz nesie dvojlitrový štvorvalec, ktorému k výkonu 235 kW a krútiacemu momentu 400 Nm pomáha tandem zložený z turbodúchadla a mechanického kompresora. Jazdí to presne tak ako to vyzerá, podľa potreby oduševnene a živelne s dostatkom ťahu v celom spektre otáčok. Zvukový prejav je primeraný a keď sa nebudete zdráhať dať mu aspoň 10 litrov benzínu na každých 100 km, tak sa aj príjemne zabavíte. Motoru celkom slušne sekunduje osemstupňová automatická prevodovka a sila sa rozkladá na...

Mitsubishi Outdaterlander vyzerá medzi dnešnými veľkými SUV ako Majster N. Skrátka kočíkoval všetky tie Kodiaqy, Aircrossy, Grandlandy a iné prerastené kombíky, ktoré sa chceli hrať na terénne autá. Nečudo, táto generácia totiž vychádza zo spoločného základu Mitsubishi, Peugeotu a Citroënu z roku 2006, ak si ešte spomínate na modely 4007 a C-Crosser. Od tej doby sa však zmenilo veľa vecí a aktuálny Outlander sa stal obdobou Opelu Corsa v kategórii terénniakov. Myslivec po kozmetike Svoj vek ale maskuje dosť dobre, minimálne zvonka. Pre tento modelový rok dostal aj osvieženie v podobe edície 100 rokov Mistubishi. Tá obsahuje niekoľko odznakov, ktoré na túto skutočnosť diskrétne odkazujú, jemne zbastardené prahy dverí a logo 100 rokov Mitsubishi je dokonca aj na koberčekoch, na ktorých je vyšité bielou niťou. K interiéru sa však dostaneme neskôr. Teraz sme pri karosérii, ktorá svoje neveľmi ideálne proporcie ukrýva za veľa čiernych a pochrómovaných doplnkov.  A nerobí to vôbec zle. Celá modelová paleta Mitsubishi...

Chápem, že práve Renault nie je značka s ktorou by sa chceli mnohé súčasné dámy prezentovať. Renault nie je dostatočne „hoch“. Sú však ale ženy, dievčence, baby, ktoré sú normálne a skôr ich zaujíma triezve auto, ktoré ich vie opticky zaujať, poskytnúť rozumne riešený interiér a dokonca môže byť celkom slušne farebne individualizované. Všetko toto faceliftovaný Renault Captur isto je. Za seba pridám ešte jeden fakt – ako stvorené pre holku, ktorá začína šoférsku životnú éru. Lenže ktorý variant? Vôňa benzínu Ak sa pri výbere auta spomenie výraz mestský, krátke vzdialenosti, časté štartovanie, málo skúsenosti, tak v tomto prípade by mal byť výber jednoznačný – Captur s preplňovanou štvorvalcovou jednadvojkou spriahnutou so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (znie to zložito, ale automat je zrozumiteľnejší výraz). Kombinácia šitá práve pre (zrejme najmä) vodičku s minimálnymi skúsenosťami, ktorá sa doslova nechce v meste stratiť ani strápniť. Aj keď objemovo malý motor nemusí hneď v prvom momente...

Neveríš? Uveríš! Implantáciu poriadneho motora do nádhernej generácie BMW E30 ma na svedomí náš čitateľ Roman Kuchárik. Chalanovi nechýba invencia ani chuť. A krásne dielo je na svete. Najlepšie na tom všetkom je, že mnohé podrobnosti tvrdej práce môžeš pekne pozrieť na videu (😊). Nakoniec už len jedno – príjemný vizuálny zážitok ti prajem...  

Kategória, do ktorej Berlingo Multispace patrí, pomaly ale isto vymiera. Žiaľ, predajne úspešné SUV a crossovery valcujú všetky karosárske varianty bez rozdielu veľkosti, zamerania, pohlavia a asi aj vierovyznania. Ozaj plnohodnotných rodinných modelov, ktoré boli zväčša charakterizované výrazom MPV ubúda. Ešte možno šťastie, že existujú iné alternatívy, medzi ktoré sa aj Berlingo Multispace radí. Keď automobilka totiž zašípi potenciál, tak dodávkový automobil trošku preukladá a hneď máme niečo schopné a dokonca aj značne nápadité. A nakoniec ide len o vnútorné preferencie. Viac ako viac                Na Berlingu je super, že sa v podstate na nič nehrá. Interiérovo pôsobí na prvý pohľad chaoticky a preplnene. Na druhý si ale človek povie super, že to je tomu tak. Ono, podobne maximalisticky využitý interiér sa často nevidí. Všade rôzne a rôzne veľké odkladacie priestory (aj keď nie vždy práve praktické), vpredu nad hlavou polička, dverný priestor je tiež prakticky členený. Vzadu sú tri relatívne malé sedadlá,...

Prvá CX-5-ka bola skutočnou revolúciou, prvým SUV značky s technikou Skyactiv a v dizajne podľa jazyka Kodo. Druhá generácia je skôr evolúciou dizajnu, doplnením výbavy a doladením technológií. Zvonku nenachádzam nič, čo by som autu vyčítal. Už predchádzajúca CX-5 patrila k najkrajším SUV, novinka tento fakt ešte umocňuje. Nie je to pritom žiadna krehká krasotinka a na rozdiel od mnohých iných SUV má celkom použiteľnú svetlú výšku 200 mm (na 19“ kolesách) a ak s ňou náhodou niekde človek pobehá po blate, neušpiníte sa pri vystupovaní za prahoch. Všetko najlepšie V najvyššom stupni výbavy Revolution Top s bielym interiérom High za 200 eur je však hriech nastúpiť dnu s blatovými topánkami ako traktorista. Mazda CX-5 je totiž úrovňou trochu inde: na pomedzí mainstreamových a prémiových SUV. Kvalitou materiálov, aj ich vypracovaním, vzhľadom a pocitom na dotyk vie zaimponovať celej posádke tak, ako to vedia podstatne drahšie automobily. Okrem pomerne luxusného prostredia poteší posádku...

Jasné, kabriolet je dosť okrajovo špecifický typ auta. Podobne svojská je aj klientela. K tomu sa pridáva jeden paradox – kabriolet nie je práve na letné jazdenie. Nerozumieš? Jedine že by si chcel úpal chytiť. Štatistiky totiž ukazujú, že najviac otvorených áut sa kupuje napríklad v UK alebo Švédsku. Ale keď už, veď jar aj jeseň nemusí byť obdobie na zahodenie, za istých okolností sa dá aj celoročne používať. Avšak ... Pre rodinu?                Rodina je taktiež výrazne svojrázna entita. Tato za volantom je takmer vždy v pohode, ale ostatní? BMW 220i je relatívne dosť malé auto. V mojich očiach auto skôr individualistu (-tky) bez výrazne špecifických nárokov na dynamiku auta, ale o tom neskôr. V podstate štvormiestny interiér by som charakterizoval skôr ako 2 + 2 miestny. Za mňa plusom bola ľahká inštalácia detskej sedačky do úchytov Isofix (však som si zložil strechu 😊). Bez zloženia strechy išlo o dosť výraznú akrobaciu...

Verzia TS (141 kW) ako taká je síce známa, no povedal by som, že je výrazne v tieni vtedajšej Hondy Civic Type R. Pre mňa ale Corolla TS ponúka(la) viac. Viac bezpečia (8airbagov), plnú elektronickú výstroj, 5 dverovú karosériu, navigáciu,pre mamičky... ok, pre športovejších oteckov aj uchytenie detských sedačiek (Isofix), multifunkčný volant... proste dospelé silné auto. A práve preto asi nie je toľko žiadaná či obľúbená. Navyše má ešte jeden neduh – vyššiu hmotnosť a nie toľko zábavnosti v sebe ako CTR. Našťastie, továrenský tuning neskončil len pri TS. Nemecka firma TTE (Toyota Team Europe) si zobrala par kúskov a dodala Corolle TS práve to, čo jej chýbalo. Nebolo ich naozaj veľa, konkrétne 600, z toho 250 ľavostranných. Čo dostala Corolla naviac? Najskôr som si myslel, že len výkon dopovaný mechanickým kompresorom poháňaný klinovým remeňom,  no nie je tomu úplne tak. Výkon stúpol zo 141kW na 165 kW, krútiaci moment zo 180...

V prémiovej strednej triede som Lexus vždy vnímal tak trochu exoticky. Vo všetkých troch generáciách sa o to zaslúžil výkon dizajnérov značky, ktorí mu dokázali prepožičať svojské črty. S faceliftom aktuálnej generácie sa však celkom nestotožňujem, pretože nová podoba predných svetiel Lexusu podľa mňa nepristane. Je to zrejme daň za full LED technológiu s automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Aj tento systém spadá do bohatého balíka Lexus Safety System+, ktorý sleduje a varuje pred kolíziou a prípadne aj aktívne zasahuje. Naopak plusový bod má Lexus za interiér, v ktorom si konečne našla miesto poriadna široká obrazovka. Teda keď si ju priplatíte s navigáciou Priemium. Na zmenu uhlopriečky na 10,3 palca pritom nebolo potrebné meniť prakticky nič iné, pretože okolo doterajšej 7-palcovej bol dostatok miesta (stále žije v základnej výbave). Stále je tu však ovládacie rozhranie Remote Touch, ktoré si vyžaduje mimoriadne citlivé prsty pri pohybe s viacsmerovým ovládacím prvkom. Inak je kabína bez...

Aj keď sa zo slova alternatíva stáva čoraz väčšia urážka zdravého rozumu, tu sa ešte opriem o reálny význam. A tiež o to, ako sa niektoré prvky z alternatívy časom stávajú plnohodnotnou súčasťou štandardu. Elektrifikované automobily majú za sebou už 20-ročný boj o pozíciu na trhu a hoci mnohé sa stále snažia vyzerať odvážne, niektoré z nich sú však úplne nenápadné. Ioniq sa vizuálne trafil do pre mňa správnej polohy. Je to niečo nezvyčajné, no zároveň sa necítite na každom parkovisku akoby tam pristálo UFO. Možno by mu nezaškodil trochu nižší zadok, aby mi výhľad dozadu nerozdeľovala priečka uprostred zadného okna. Triezve úlety Celkom konvenčne vyzerá aj kokpit s prístrojmi pred vodičom a dobre umiestneným dotykovým displejom. Prehľadná obsluha, príjemné materiály a dobrá pozícia za volantom sú základom toho, aby ste sa na palube cítili pohodlne. Trochu staromódnym prvkom v hybridoch je parkovacia brzda ovládaná pedálom na ľavej strane, elektrická verzia má moderný...

Aktuálne príspevky

Dallara Stradale: Pretekársky sen na bežnú cestu

Volvo V90 Cross Country: Šotolina do bezvedomia

Vedel si o tom, že...: Začiatky ekologickej posadnutosti

Porsche 911 Carrera T: A v pohybe si ju už videl?