Filtrovať podľa:

 Najväčší model v ponuke značky Opel nemáme v redakcii prvý krát. Kolegu Františka si Insignia získala v top verzii s najsilnejším benzínovým motorom, automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Mne sa prišla nová generácia predstaviť v podstatne triezvejšom prevedení, aké sa budú pravdepodobne predávať viac. Napriek tomu, že nemá balík športových doplnkov OPC Line, treba uznať, že kombi vyzerá naozaj dobre, moderne a neopozerane. Zachovať dobré, zbaviť sa zlého Asi takto nejako znelo motto inžinierov, ktorí dostali za úlohu vyrobiť nový Opel Insignia. Po sadnutí za volant sa cítim veľmi podobne ako v predchádzajúcej generácii. Do veľkej miery za to môžu prvky, ktoré robia prvotný dojem a som s nimi v najbližšom kontakte: V prvom rade vynikajúce sedadlá, ktoré sú pri Oploch jedným z hlavných argumentov. Stará známa je aj hlavica radiacej páky s hladkým chodom v krátkych a presných dráhach. Multimediálny systém IntelliLink je fajn a obsluha výbavou nabitého auta je...

Fakt, že Vitara je predajný hit, netreba prízvukovať. Vidno ich doslova na každom rohu. Verziu S medzi nimi spoznáte až pri lepšom pohľade – má červené lemovanie šošovky v predných svetlách (bežné Vitary majú modré) a päťdielnu masku. A potom sú tu ešte zrkadlá, ktoré sú po vzore prémioviek strieborné. Nepáči sa mi to na Audi, na BMW a ani na Suzuki. Červené korenie Trik s červenou nájdete aj v interiéri, konkrétne na lemovaní hodín, výduchov klimatizácie a ciferníkov, sedadlá, volant a manžeta voliacej páky majú prešívanie červenou niťou. Na svoje rozmery ponúka Vitara celkom slušný vnútorný priestor, sedadlá sú tiež pohodlné a Suzuki pri tomto modeli konečne pochopilo, že aj primeraný batožinový priestor sa zíde. Kabína je celkom sympatická, archívne modely tlačidiel napríklad na ovládanie ESC alebo predkolízneho systému skrylo Suzuki mimo pohľad vodiča. Aj obsluha info-zábavného systému je príjemná a bola by ešte lepšia, keby nemal tak príšerne lesklý displej. Kto...

Poviem to rovno, toto je určite jedno z najúchvatnejších áut v doterajšej histórii testov na našej stránke. Trieda E u nás nie je prvý krát, no toto je iná káva. Narozdiel od drsného All-Terrainu je Cabrio niečo diametrálne odlišné. Dôvod na kritiku sa v tomto článku veľa nenájde. Snaď iba cena? Cenník kabrioletu začína na 56 820 eurách, testovaná edícia 25th Anniversary stála ešte o ďalších 50 tisíc eur viac. Za exkluzivitu sa jednoducho musí platiť, inak by nebola exkluzívna. Z E-čkového kabrioletu bol, rovnako ako každý, unesený aj náš fotograf Marián. Pritom už tiež videl a fotil kadečo. Zobralo ho to natoľko, že by mu jeho mladícky čisté svedomie nedovolilo spraviť zlé fotky tejto svätyne, ktorú zrazu začal uctievať. A tak som mu dal výzvu: “Odfoť pár detailov vonku, ale hlavne tú skvelú farbu karosérie.” No a podarilo sa mu to výborne, ako aj zvyšok materiálu. Éterické železo Potreba uctievania jeho výsosti...

Píše sa rok 2007 a ja sa dostávam čoraz bližšie ku kúpe môjho prvého auta... ešte ako 21 ročný fagan. To to ale letí.... Pre niekoho teda malý vek, pre iných neskoro na kúpu prvého auta. Pre mňa to bola jedna neskutočne dlhá doba, nakoľko som o aute sníval už asi od narodenia a nevedel sa dočkať, kedy môj čas príde. Prišiel až na jeseň a šiel som si po čierne Saxo. Prečo som si vybral zrovna toto? Za daný rozpočet veľa áut v ponuke nebolo... Pripadalo do úvahy ešte R5 GT turbo, ktoré bolo už vtedy dosť staré, aj keď má stále svoje čaro. Ďalšie autá, ako Ford Escort RS2000, Mazda 323 GT(R) by boli tiež super, no na výber tu skoro nič nebolo. Aj 16V Saxá boli na predaj len dve. Biela mk1 a čierna mk2 s nápadným look-om. Biele ozety a fólia na streche so znakom Citroën...

V paralelnom svete motoristickej novinárčiny existuje pár extrémov, v ktorých sa skrátka pohybovať nechcete. Medzi tieto momenty patrí napríklad ten pocit, keď v pondelok vymeníte nemenované nemecké luxusné kupé za rodinné približovadlo podstatne menej charizmatickej značky. Alebo ten moment, keď medzitým sedíte päť hodín v mekáči na Zlatých Pieskoch, lebo tieto dve autá sa samé nevymenia a široko-ďaleko sú len importérske strediská a telá, ktoré tu zostali po letnom Uprisingu. Najhoršia vec sa vám ale stane vtedy, keď je aj to rodinné približovadlo fakt dobré. O zlých autách sa totiž píše veľmi jednoducho: máte veľa podnetov na zdr vypichnutie menej vydarených stránok väčšinou francúzskeho stroja. Pri dobrých autách je situácia opačná, a tu nastáva problém. Problém, o ktorom nahlas rozmýšľam stojac pri bielom Volkswagene Polo 1,0 TSI vo výbave Highline. Ľudia si zaslúžia istoty Už len vzhľad tohto auta je problematický. Len sa naň pozrite. Na malé auto je Polo veľmi široké, kolesá má zastrčené niekde v rohoch karosérie a vynikne...

Aktuálnu generáciu Renault Mégane sme mali v redakcii v niekoľkých podobách. V trojteste sa stretol hatchback s benzínovým a kombi aj sedan s naftovými motormi. Kombi sa okrem toho predstavilo ako s naftovým motorom, tak aj vo verzii GT s benzínovým motorom - vrcholnou kombináciou štandardnej ponuky, samozrejme mimo RS. Teraz prichádza Mégane vo verzii, ktorá má kombinovať praktickosť, úspornosť a športovosť v jednom. Do akej miery to vôbec ide? Odpovedá auto s názvom dlhým ako týždeň pred výplatou: Renault Mégane Grandtour GT Energy dCi 165 EDC. Praktickosť? S karosériou kombi nemožno Méganu Grandtour uprieť vysokú dávku praktickej využiteľnosti. Bez ohľadu na to, že ide o športovo ladené GT. Štandardní európski dospelí cestujúci majú dostatok miesta pre seba aj svoju batožinu a na prípadné sťahovanie je tu klasická variabilita sklopných zadných operadiel. Čo viac si priať? V rámci športovejšieho ladenia interiéru nič posádku neobmedzuje. Zmeny spočívajú viac-menej v optických doplnkoch a inom tvare...

Zástupcovia značky mi nebudú vďační za tento úvod, ale čo je na tom zlé byť priemerný, tak trochu nenápadný. Teda aspoň na prvý pohľad. Veď taký Volkswagen si na tom postavil výbornú reputáciu. Uznávam, že k trendovému svetu SUV a crossoverov sa konzervatívny prístup celkom nehodí, ale verím, že má potenciál nájsť si fanúšikov. Mne osobne je Stonic celkom sympatický, bez prehnaného obloženia plastmi či tvarov, ktoré pripomínajú zdeformovaný balón. Azda jediným samoúčelným ťahom je línia na spodku zadných dverí. Ale s tým sa dá žiť. Muž z Ria Keď sa s niekým rozprávam o tvaroch auta, neraz sa to skončí tak, že „aj tak sedíš vo vnútri a veľa z karosérie nevnímaš“. Aj to je prístup, ale najmä je to chatrný oslí mostík, ako sa preniesť do kabíny Stonicu. Palubná doska je takmer identická s Riom, prehľadná a celkom príjemne spracovaná. Pretlak čiernej by možno nezaškodilo oživiť nejakým kontrastom. Prominentný stredový displej vynikne...

Mám taký pocit, že automobilky už konečne našli limity downsizingu a aspoň čiastočne sa vracajú k štandardným objemovým kategóriám. X-Trail sa totiž až do nedávna musel uspokojiť len s 1,6-litrovými motormi, teraz je už vrcholom naftovej ponuky dvojliter s výkonom 130 kW. Tuhý korienok Nie práve spontánne reakcie s dôrazom na krútiaci moment v nižších otáčkach mu však dávajú trochu robotnícky charakter. Nižšie frekvencie by si zaslúžili lepšie utlmenie a radiaca páka by sa mohla pohybovať precíznejšie, potom z neho nebudem mať pocit ako v dodávke. So spotrebou sa zmestí do 7 litrov na 100 km, čo je očakávaná hodnota. Celkovo pôsobí X-Trail trochu ťažkopádne, najmä pri manévrovaní mám pocit o triedu väčšieho auta. Tuhé riadenie pritom v zákrutách nevynikne. Aj podvozok má trochu tuhšie naladenie, než by mi bolo na našich cestách milé. Nissan tak pevne sedí na ceste aj neceste a nenakláňa sa, no pri spracovaní väčších nerovností nie je úplne...

Toto mini sa narodilo ešte v časoch, keď všetci svorne tvrdili, že mini je "príliš malé”. A mali pravdu. O terajších MINI (najmä o verziách Clubman, Countryman) zasa všetci tvrdia, že sú “príliš veľké”. A majú pravdu. Je to zaujímavé. Totiž, nikdy vám auto nepríde tak malé ako vtedy, keď doň chcete narvať 4 ľudí s dvomi leteckými kuframi, jedným menším batohom, jedným väčším batohom, zopár taškami… a psom. Takže nálož, ktorou by sa zaplnilo ktorékoľvek kompaktné kombi. Do polovice. V druhej by ste mohli odviezť ešte raz to isté, ďalšieho človeka naviac, kočík a aj tak by zostalo miesto. Pri MINI je táto situácia jemne odlišná, ono totiž bude zaplnené úplne celé, ale že úplne. Jediný, kto nebude mať nič na nohách, ale bude mu podobne nepohodlne, bude vodič. Verte mi, zažil som to. Štyrikrát. A to som si povedal, že môžem mať malé auto, lebo nevozím takmer nič a dvaja s priateľkou a psom sa zmestíme aj...

Môžete mať so Suzuki problém, ale musíte uznať, že táto automobilka má fakt gule. Domáci, japonský trh zásobujú malými, daňovo zvýhodňovanými autami kategórie Kei - a získané know-how pretavujú aj do väčších áut. Vidieť to napríklad na najnovšom Ignise, ktorému nechýba nič, len asi meter a pol pôdorysu karosérie. Odvezie však pohodlne štyroch ľudí, za volantom sa budete baviť a aj keď sú jeho proporcie trápne, jeho drsný vzhľad vám jednoducho nedovolí, aby ste si to mysleli. O niečo väčší Swift je ale trochu o inom. Nachádza sa v oveľa nabitejšom segmente a jeho konkurenciou už nie je hŕstka mestských približovadiel, vlaky a autobusy. Auto, ktoré dnes musí žiť s človekom 24 hodín denne a nezačať si s ním liezť na nervy. Nie je to druhé auto do rodiny, musí stačiť na všetko. No a podľa zvoleného uhlu pohľadu na to Suzuki buď totálne kašle, alebo sa snaží byť o krok...

Aktuálne príspevky

Opel Insignia ST 2.0 CDTI: Triezvy pokrok

Renault Mégane R.S.: Veľké MRS je tu!

Jeep Cherokee: Keď sa napíše MY2019

Toyota GT86 a HKS: Zimné driftovanie