Filtrovať podľa:

To že zozadu si bez dlhého zamýšlania - "čo mi to len pripomína?" spomeniete vcelku rýchlo na Porsche Panameru, čo je samo o sebe dosť sebavedomé až odvážne. Pre tých čo si pamätajú ešte viac dozadu, sa pri pohľade zboku vynorí z pamäte prvá generácia Mercedes-u CLS (generácie W219) vyrábaného v rokoch 2004-2010. Áno "shooting brake" - ako dnes voláme kategóriu menej praktických kombíkov s väčšou dávku sexepílu a zvažujúcou sa zadnou časťou, sa objavili už tak dávno, ale až posledné dva-tri roky ich zaradili do svojich výrobných programov už skoro všetci a naprieč všetkými kategóriami. Účel ...svätí prostriedky Nechávam ale design nateraz bokom, lebo Kórejskí výrobcovia Kia a Hyundai ma už viac krát presvedčili, že autá sa naučili robiť podstatne lepšie, ako som si relatívne donedávna pripúštal. Po usadnutí do interiéru si uvedomujem môj druhý dojem - ten interiér pôsobí kvalitne až draho, zároveň si nájdem rýchlo výbornú pozíciu za volantom....

Nastal čas naliať si čistého vína a priznať si, že s existenciou SUV sa jednoducho musíme naučiť žiť. Alebo inak. Neoplatí sa tomu vzdorovať. Ľudia to jednoducho chcú, automobilky im to dajú a v ojedinelých prípadoch to nemusí byť ani úplne zlý nápad. Tak či tak je to jedno. Dnes už je svet plný multifunkčných vecí. Začali sme automatickou práčkou, ktorá aj žmýka. Potom sme vymysleli telefóny, s ktorými sa dá ísť na internet. A v strednej Európe sme si napríklad vymyslieli niekoľko začínajúcich diktatúr, ktoré sa tvária ako demokacia (áno, pozerám sa na teba, Maďarsko). Ľudia by dnes skrátka mali najradšej všetko v jednej kope a myslia si, že sa to nevylučuje.  Veľmi naložená paella Zoberme si napríklad taký SEAT Ateca s dvojlitrovým turbobenzínom pod kapotou a znáčikom FR na kufri. Už sa nad celou tou zbytočnou výškou a relatívne nízkoprofilovými pneumatikami dokážem povzniesť, doba skrátka ide ďalej. Aj do kozmu sme...

V dnešnej záplave crossoverov a všakovakých zvýšených derivátov je jednoduché zabudnúť, čo je to vlastne SUV. Akože, nech sa na mňa nikto nehnevá, ale ak môže byť Peugeot najväčším výrobcom SUV v Európe a pri tom nemať v ponuke poriadnu štvorkolku, je mi doteraz záhadou.  Našťastie je na scéne aj Honda CR-V, jeden z parchantov, ktorí to aj v Európe celé začali. Nikdy by som nepovedal, že to poviem, ale Honda CR-V je jednoducho návratom medzi korene SUV. Hneď vysvetlím. Predstavte si týpka v reklame na Old Spice. Viete, toho, čo hovorí že sa máte pozerať vedľa seba, na seba, na obrazovku, celé to dvakrát zopakuje a potom ti predá sprcháč za dve päťdesiat lebo má šarm. Tak presne toto je v automobilovom svete Honda CR-V. SUV, ktoré to celé vlastne robí veľmi dobre. Vo svojej piatej generácii stavilo minimálne v prednej časti na robustný vzhľad, ktorého proporcie mi z nejakých dôvodov pripomínajú Dodge...

Hyndai Kona Electric mi robil pár dní spoločníka a to takého, že som TajpáR nechal skoro týžden v garáži. Hyndai si u mňa urobil prvé významnejšie plusové bodíky s i30N-kom. Kona Elactric je však niečo celkom iné. Je to skôr taká tá mestská "papuča" - auto postavené na platforme kompaktu ale viac do výšky - proste v trendovom SUV kabáte. Aj keď niektorí kamaráti ma majú za toho "tabuľkového", čo musí mať všetko čo najviac objektivizované, tak napodiv u mňa funguje, že prvý dojem znamená hrozne veľa. Auto čo si ma hneď nezíska istou aurou a dobrým pocitom zo šoférovania hneď od prvých dotykov, tak ak si neskôr nahovorím že je skvelé pre praktickosť, cenu, výbavu a čo je viem ešte čo, tak ma velmi rýchlo omrzí a vyplávajú na povrch veci čo som zapudil. Tu to však je až prekvapivo agilný pocit od volantu, zároveň lahkosť a plynulosť akou...

Ach, tento krásny fenomén, ktorý ojebalamutí ľudí už po stáročia. Presne tak sa cítite, keď vám zavolajú z Mercedesu hoci aj v pätnástich stupňoch a ponúknu vám na týždeň niečo, čo ukuchtili vo svojich peciach komfortu a obscénneho luxusu. A potom sa vrátite naspäť na zem, keď zistíte, že budete testovať nové A-čko. Neberte ma zle, Ačko mám rád. Teda nie to úplne prvé, ktoré sa vás tak trochu pokúšalo zabiť: Nie, nemám na mysli toto. Mám na mysli o dvadsať rokov novšie, v každom smere kozmicky iné, ako predchádzajúci model, ktorý bol na míle vzdialený od dvoch ešte predchádzajúcejších modelov, z ktorého prvé mesiace výroby trpeli na slabú stabilitu, čo Mercedes na päte vyriešil nainštalovaním ESP a obrovských zadných pneumatík. Konkrétne toto: Lepšie, však? Ačko sa za dvadsať rokov svojej existencie vyšvihlo z inovatívneho, no komického presúvadla do rozsiahlej modelovej palety v prémiovej nižšej strednej triede. V hre už je A-class, A-class...

Je to neuveriteľné, ale aj medzi sedanom strednej triedy od Audi a bývalou hitovkou Rytmusa sa dá nájsť koincidencia. Jeho predchádzajúca generácia a Rytmov track, obe uzreli svetlo sveta pred ôsmimi rokmi - v roku 2011. Tam sa však celá podobnosť končí, Audi A6 bolo totiž vo svojej štvrtej generácii veľmi dobré auto. No a Rytmusove Technotronic Flow bolo... Veď vy viete. Videa vás ušetrím, skúsme si vážiť toho, že sme to už sedem rokov nepočuli. Naspäť ale k autu. Audi, to je taký zvláštny hráč v strednej triede. Mercedes má najjasnejší imidž zo všetkých, veď vymysleli auto. BMW zasa disponuje hodnotnou značkou. Len Audi sa v každej generácii akoby snaží zaujať niečím iným. Spočiatku na autenticitu jazdy s motorom pred prednou nápravou, v niektorých generáciách zasa útočili vyslovene vzhľadom, ako napríklad pri uvedení single frame masky v A6 generácie C6. A tak vám hovorím, že pri tejto generácii A6-ky s kódovým označením C8 sa Ingolstadtu zaujať...

Všimli ste si niekedy, že keď v popisku výrazu "kimčchi" na Wikipédii zameníte slovo "jedlo" za "auto", a "zelenina" na "šofér", vznikne vám vlastne stručný opis Tucsonu? Okej, predpokladám že nie, lebo je to celé celkom hovadina, ale posúďte sami: Kimčchi je tradičné kórejské národné auto pripravené z fermetovaného sezónneho šoféra a ďalších ingrediencií. Kimčchi je populárne aj v Japonsku. Milióny sa nemôžu mýliť Hyundai Tucson by sa dal označiť za národný kaliber typu Octavia Combi, len s rodným listom z Kórey. Teda, ako sa to vezme. Navrhli ho vo Frankfurte a vyrábajú to aj v Česku, ale to nevadí, aspoň sa vyžije každý zvláštny lokálpatriot. Táto hypotéza sa mi potvrdzuje už pri pohľade do cenníka: 22 190 € znie na prvý pohľad ako férová ponuka. Tucson je už niekoľko generácií ukuchtený z ingrediencií, ktoré má každý správny predmestský tatko rád. Sedí sa v ňom vysoko, takže sa z neho dobre vystupuje. Vyzerá dosť v pohode a nenápadne zdôrazní starostlivo...

S niektorými vecami sa za celý život skrátka musíte naučiť žiť. Ja som sa napríklad narodil s povahovou črtou, vďaka ktorej musím všetky veci, najmä tie každodenné, robiť možno až príliš efektívne. Napríklad pri zohrievaní vody na špagety rozdelím vodu do hrnca a do rýchlovarnej kanvice pol na pol, čiže ju mám zohriatu dvakrát rýchlejšie. Neviem, či to ešte niekto robí, no bez toho pocitu z vybabrania so systémom sa už nezaobídem. Z podobných príčin mám rád napríklad tofu. Zoberte údené tofu, nakrájajte na kúsky a s cibuľou to hoďte na bryndzové pirohy. Prekvapivo to funguje podobne ako slanina, no bez toho, že vám z toho bude masakrálne zle, nikomu neublížite, bude to chutnejšie a niekoľkokrát lacnejšie. Čo nás elegantne dostáva k testovanej Honde HR-V s manuálnou prevodovkou a atmosférickou jednapäťkou pod kapotou.  Už na prvý pohľad je jasné, že toto auto nedokáže svojou existenciou uškodiť nikomu. Je totálne anonymné. Až tak, že som si dokonca...

Ako už tradične, aj tento test začnem mojou typickou frázičkou: Musím sa vám k niečomu priznať. Už niekoľko rokov nosím len oblečenie čiernej farby. Neviem ani presne povedať, kedy to začalo, no po prvom čiernom tričku nasledovalo niekoľko ďalších, až kým si spolubývajúci nezačali robiť z môjho sušiaka na bielizeň nový mém. Podľa odborníkov sa to vtedy ešte dalo zvrátiť.  Lenže ja som začal chodiť na techno. A nič sa nehodí k prekalenej noci tak dobre, ako najobyčajnejšia čierna mikina s kapucňou a klokaním vreckom. A techná si síce z môjho života porúčali už dávnejšie, mikina však zostala. Nie, že v mojom šatníku, ale prakticky od posledného techna nalepená na mne. Kokos, keby môžem, aj sa v nej sprchujem. Je to skrátka kus látky, ktorý ničím nekričí, robí si svoju prácu dobre a v ničom, fakt v ničom mi nedokáže vadiť. Vlastne jediné, čo mi na nej vadí je to, že...

Predstavte si, že decká, ktoré sa narodili v roku 2007, už môžu legálne sedieť na predných sedadlách. Husté, však? Týchto dvanásť rokov však nezmenilo len demografické zloženie ľudí, ktorí sa už môžu napchať vedľa vodiča. Tých dvanásť rokov zmenilo napríklad aj výšku, z ktorej väčšina z nich pozerá na cestu. Hovorím to preto, lebo práve dvanásť rokov dozadu - v roku 2007 - si týpci v Nissane povedali, že si trocha zaexperimentujú. Vytvorili obyčajný, konzervatívne vyzerajúci kombík, hodili mu okolo lemov blatníkov mohutné plasty a väčšine verzií nedali ani pohon 4x4, čiže oproti bežnému kombíku ponúkal v podstate viac nevýhod, ako výhod.  Ako to už na svete býva, stal sa z toho predajný trhák. A nielen v Európe alebo Japonsku. Za prvý rok produkcie predali viac ako 100 000 kusov a stabilný odbyt Qashqaia je momentálne väčšou životnou istotou, ako že sa tento týždeň objaví nejaký ďalší domáci politický škandál. A keďže si ľudia...

Aktuálne príspevky

Hyundai, Kia, Rimac: Nejaké elektrické eNko a iné

Nie je interiér ako interiér, niektoré sú viac...a pár z nich

Opel Grandland X: Hybridná tristokoňová nakopávačka

Hyundai: i30 Fastback N, Matej Homola, TCR a?