Filtrovať podľa:

Pomaly každý dvadsiatnik, ktorý vyrastal v paneláku, pozná veľmi dôverne niekoľko vecí. Napríklad také búchanie susedov cez stenu, keď ste ste chceli vyskúšať, koľko dá fotrove stereo. Alebo všetky tie smrady, ktoré sa zliezli v stupačke a vyprodukovali nezameniteľnú atmosféru, ktorá si našla svoje miesto práve vo vašej chodbe na siedmom poschodí. Všetky spoločné priestory, poštové schránky a najmä výťah, ktorý bol spoľahlivý asi ako skladací dáždnik.  Toto všetko boli veci, ktoré sa netýkali deciek, ktoré viezli na gymnázium rodičia v Tiguanoch. Jasné, nechávalo vás to chladným celé detstvo, veď vy ste si aspoň mohli zopakovať chémiu a kúpiť hot-dog po ceste do školy. Ale musím sa priznať, že teraz, držiac kľúčiky od najnovšieho Tiguanu Allspace Highline v krikľavo oranžovej farbe a s dvojlitrovým turbodieselom zažívam fakt slušnú krízu identity. Prečo? Toto auto nevyjadruje môj postoj k životu. Celý život som sa delil o spoločné priestory s celým vchodom ďalších ľudí, prečo by som mal dôvod...

V konečnom dôsledku ide hlavne práve o pocity a vnemy. Opis dizajnu a rôznych exteriérových prvkov je čisto subjektívna vec. Veď jednému sa páči to, druhému ono. Všetci sme originál (😊) a fotky vidíš. Preto sa ani nedá, podľa mňa, vyslovene škatuľkovať a direktívne povedať, že to či ono auto je najlepšie. Možno tak najrýchlejšie, veď stopky fakty povedia jasne. A práve aj preto som len tak ledabolo hodil moje pocity na virtuálny internetový papier. Čo pre mňa znamená MRS? Renault Mégane R.S. bol dlhé roky pre mňa relatívne veľkou „neznámou“ vnímal so ho ako veľmi solídne jazdecké náradie, no nebol priamo pre mňa stvorený. Ono, nemal dostatočný počet dverí. Áno, aj to je môj malicherný dôvod. Nepatrím k tým, ktorí si môžu dovoliť kúpiť viac áut, preto preferujem univerzálnosť. Preto, keď MRS, tak som sa pozeral výrazne smerom dozadu, až po druhej generácii a päťdverovom civilnejšom variante. Tretia generácia ma obišla...

Zobrali sme jedno z najlepších áut roku 2018 a poslali ho na party. Skutočne, Hyundai i30 Fastback si ma získal mnohými svojimi atribútmi. Výborne vyzerá, pričom neprišiel o svoje praktické schopnosti, pri jazde má zmysel pre humor nie nepodobný famóznemu N-ku a ešte k tomu je to aj super parťák. Neveríš? Klikni na video!  .... a seriózne už čoskoro :-)    

Kto ma sleduje dlhšie, vie, že som otvorene kritický voči všetkému zbytočne oplastovanému. Dobre, možno okrem Citroënu C4 Cactus a žiletkám, z tých celokovových mám fakt strach. Logicky teda vychádza, že dlhodobo najväčším problémom je pre mňa zvyknúť si na väčšie crossovery. Akože, povedzte mi, načo je vám toľko tuhých uhľovodíkov okolo kolies, drsného vzhľadu, falošných otvorov a robustného chrómovania, keď to celé postavíte na nízkoprofilové pneumatiky a podvozok tvrdý ako kameň. Presne toto boli moje myšlienky, s ktorými som nastupoval do Nira PHEV, pretože má očividne každý jeden z týchto prvkov. No a potom ma tá vec prekvapila tým, že po zatvorení dverí automaticky pritiahla sedadlo vodiča k volantu. Jejda, tu to niekto s tou pridanou hodnotou tuším myslí vážne. Takže pekne poporade; Toto je KIA Niro PHEV, ekvivalent veľmi vydareného Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid s batohom na chrbáte a trocha vystrašeným kukučom, ktorý môže byť váš už od... 29 990 € ?! Aha, tu sa zjavne...

Veľmi dobre si pamätám, keď Cactus prišiel na trh. Citroënu sa s ním totiž podarilo niečo, čo tu ešte v roku 2014 príliš nebolo, ale dnes je to celkom trendy: Polarizovať spločnosť. Naozaj neexistovali iné, ako dva tábory: Tí, ktorým sa Cactus páči a tí, ktorým prišiel nechutný. Niektorí odvážlivci si dokonca trúfali povedať, že céštvorka kaktus je novým Fiatom Multipla. A mali pravdu, istým spôsobom to tak je aj doteraz. Áno, Cactus sa nám trocha scivilizoval. Výrazné AirBumpy (tie veľké, gumené čudá na dverách predchádzajúcej generácie) sa presunuli do spodnej časti dverí, zadná časť taktiež prišla o podstatné množstvo oplastovania. To znamená, že znudený výraz zadného ksichtu nahradil ešte rezignovanejší. Veľmi dobre, Citroën: Cactus pôsobí modernejšie, no pritom rovnako sebavedomo ako pred faceliftom. Keby ste náhodou nevedeli, Cactus v modelovej palete Citroënu zastával funkciu takej menšej, ľahšej, chudobnejšej a svojskejšej C4 s oplastovaním, zdvihnutým podvozkom, vyklápacími zadnými oknami a veľmi prívetivou cenovkou. V podobnej filozofii...

"Ľuďom skrátka hrabe. Na dnešnej dobe a našej zemepisnej šírke je úchvatné, že by tu každý chcel všetko. Chceli by sme autonómne vozidlá na to, aby sme mohli pracovať už počas cesty do práce. Chceli by sme viac práce, aby sme mali viac peňazí na viac voľného času. Alebo na smartfóny, vďaka ktorým môžeme pracovať pohodlne aj z domu, takže v práci vlastne nemusíme ani byť, ale na druhej strane sme v nej stále. Takže by sme samozrejme chceli úsporné auto, aby sme v tej práci mohli byť čo najmenej, keď už nám z toho hrabne. Ale zasa na druhej strane by malo byť štýlové. A praktické. A vysoké, lebo jeden nikdy nevie. Ale športové, lebo to chceš, to vedia všetci." Hej, mám dojem, že takto nejako musela vyzerať základná myšlienka za niečím, čo sa vyvinulo v nami testovaný Jaguar E-Pace D180. Len na základe kvalitného briefu, ktorý zahŕňa všetky podstatné myšlienkové...

Musím sa priznať, mám jeden obrovský problém. Som chronický nestíhač a spôsobuje mi to problémy všade, kam (neskoro) prídem. Moji blízki (a vlastne aj ďalekí) známi jednoducho vedia, že akonáhle sľúbim svoj príchod na miesto určenia na jednu hodinu poobede, stopercentne prídem minimálne o pol druhej. Čo je horšie, nevyhnem sa tomu ani v práci - a to už zo mňa robí skutočného idiota. Fakt ale netuším, ako je možné, že niekto dokáže niekam prísť na deviatu. Ja sa totiž ešte o štvrť na desať trmácam električkou a stane sa to totálne bez ohľadu na fakt, že si dám budík o pol ôsmej, štvrť, alebo na siedmu. Skrátka furt meškám. Jednému by sa mohlo zdať, že táto moja deformácia je jednoducho neprekonateľná a iný už nebudem. A zmieril som sa s tým už takmer aj ja sám. Po tom, čo poznám príbeh koncernu KIA a Hyundai však skutočne verím tomu, že sa veci meniť dajú. Zoberte si, že ešte...

Ako si už pozorný čitateľ mohol všimnúť, moje testy mávajú priam šablónový charakter. Pod strhujúcim nadpisom a perexom, ktorý so strhujúcim nadpisom nemá nič spoločné, prichádza bežne tento odstavec, v ktorom sa sťažujem, že je testované auto SUV. Lenže pozor. Dnes nedisponujem niečím ani športovým, ani úžitkovým. Dnes tu máme niečo ďaleko horšie. Elektromobil. A nie len tak akýkoľvek elektromobil. Dnes tu máme Nissan Leaf druhej generácie, auto, ktorého prvá generácia svojím zovňajškom legitimizovala ponožky v crocsoch podobným spôsobom, ako to v deväťdesiatych rokoch urobil Fiat Multipla. Lenže okrem ľahko odpudivého vzhľadu disponoval prvý Leaf aj inými vychytávkami, typickými pre elektromobily: Nepomerom voči tomu, aké je auto obrovské a aké malé je zvnútra, nelichotivo spracovaným interiérom, nezáživným riadením a najmä, titulom Auto roka 2011. Jesus. Nenávidíte small-talky? Ruky preč Neva, toto už to bolo dávno a Nissanu sme medzitým odpustili. Teraz je tu nová generácia, ktorá toho sľubuje oveľa viac. Viac dojazdu, viac vnútorného miesta, viac emócií,...

Život motoristického novinára, to nie je len okupovať najnovšie Range Rovery, elektromobily, Mercedesy-AMG alebo prezidentské limošky. Je to najmä o umení vedieť sa vcítiť do rôznych životných rolí. Tentoraz však predomnou stojí úloha fakt neľahká - vcítiť sa do role potenciálneho majiteľa Škoda Karoq 1,6 TDI so šesťstupňovým manuálom vo výbave Ambition.  Ja viem, je to trocha nezvyk, veď úvody svojich článkov zvyknem vždy naťahovať do bizarných smerov a rozmerov. Ale tentoraz je to trocha inak. Pretože potenciálny majiteľ Škody Karoq 1,6 TDI vo výbave Ambition je poctivá pracujúca trida, kámo. A pracujúca trieda nemá čas na hovadiny! Domestifikovaný Yeti Je sranda, že Škodovka robila okolo uvedenia Karoqu taký humbuk, že by mal jeden tendenciu myslieť si, že je to ich prvý model v segmente malých SUV. Lenže už dávno pred Karoqom tu bol Yeti - malé, no veľmi schopné SUV s neobvyklým tvarom a charizmou, postavené zo skladu koncernových dielov tak, že by to pomaly nikto nepovedal. S...

Boney M. určite nie sú hudbou, ktorú by som z takéhoto auta očakával. Vlastne ani neviem, kam ho mám zaradiť. S prekvapujúco pôsobiacimi dennými LED v prednom nárazníku a s dynamicky skoseným zadkom sa žiada niečo dynamické, progresívne a nezávislé. Na druhej strane je to etalón stredného prúdu Volkswagen. Takže zhodneme sa povedzme na Imagine Dragons... (krátky pocit trápnosti, pretože autor a zrejme aj mnoho čitateľov len hmlisto tuší, o kom je reč)... No dobre, pustite si k tomu, čo chcete, ja si počkám, či si telefón vyberie Svena Vätha alebo Johna Digweeda. S deťmi alebo bez? T-Roc je teda pre mladých, ktorým formát malého crossoveru asi najviac vyhovuje. Vpredu paráda pre dvoch, dozadu sa v prípade potreby zmestí mladší súrodenec či hocikto iný, na koho nepotrebujete práve urobiť dojem. VW túto zonáciu dotiahol tak, že kým výplne predných dverí so štýlovým obkladom a podsvietením pôsobia solídne, vzadu je kus plastu vyslovene...

Aktuálne príspevky

Bratislavský obchvat D4R7: Uzávierky a doplňujúce informácie

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi: Ležatý panelák

North American International Auto Show: Supra, Mustang a ostatní...

Ako môžete opraviť menšie poškodenie laku auta?