Filtrovať podľa:

Hyndai Kona Electric mi robil pár dní spoločníka a to takého, že som TajpáR nechal skoro týžden v garáži. Hyndai si u mňa urobil prvé významnejšie plusové bodíky s i30N-kom. Kona Elactric je však niečo celkom iné. Je to skôr taká tá mestská "papuča" - auto postavené na platforme kompaktu ale viac do výšky - proste v trendovom SUV kabáte. Aj keď niektorí kamaráti ma majú za toho "tabuľkového", čo musí mať všetko čo najviac objektivizované, tak napodiv u mňa funguje, že prvý dojem znamená hrozne veľa. Auto čo si ma hneď nezíska istou aurou a dobrým pocitom zo šoférovania hneď od prvých dotykov, tak ak si neskôr nahovorím že je skvelé pre praktickosť, cenu, výbavu a čo je viem ešte čo, tak ma velmi rýchlo omrzí a vyplávajú na povrch veci čo som zapudil. Tu to však je až prekvapivo agilný pocit od volantu, zároveň lahkosť a plynulosť akou...

Ach, tento krásny fenomén, ktorý ojebalamutí ľudí už po stáročia. Presne tak sa cítite, keď vám zavolajú z Mercedesu hoci aj v pätnástich stupňoch a ponúknu vám na týždeň niečo, čo ukuchtili vo svojich peciach komfortu a obscénneho luxusu. A potom sa vrátite naspäť na zem, keď zistíte, že budete testovať nové A-čko. Neberte ma zle, Ačko mám rád. Teda nie to úplne prvé, ktoré sa vás tak trochu pokúšalo zabiť: Nie, nemám na mysli toto. Mám na mysli o dvadsať rokov novšie, v každom smere kozmicky iné, ako predchádzajúci model, ktorý bol na míle vzdialený od dvoch ešte predchádzajúcejších modelov, z ktorého prvé mesiace výroby trpeli na slabú stabilitu, čo Mercedes na päte vyriešil nainštalovaním ESP a obrovských zadných pneumatík. Konkrétne toto: Lepšie, však? Ačko sa za dvadsať rokov svojej existencie vyšvihlo z inovatívneho, no komického presúvadla do rozsiahlej modelovej palety v prémiovej nižšej strednej triede. V hre už je A-class, A-class...

Je to neuveriteľné, ale aj medzi sedanom strednej triedy od Audi a bývalou hitovkou Rytmusa sa dá nájsť koincidencia. Jeho predchádzajúca generácia a Rytmov track, obe uzreli svetlo sveta pred ôsmimi rokmi - v roku 2011. Tam sa však celá podobnosť končí, Audi A6 bolo totiž vo svojej štvrtej generácii veľmi dobré auto. No a Rytmusove Technotronic Flow bolo... Veď vy viete. Videa vás ušetrím, skúsme si vážiť toho, že sme to už sedem rokov nepočuli. Naspäť ale k autu. Audi, to je taký zvláštny hráč v strednej triede. Mercedes má najjasnejší imidž zo všetkých, veď vymysleli auto. BMW zasa disponuje hodnotnou značkou. Len Audi sa v každej generácii akoby snaží zaujať niečím iným. Spočiatku na autenticitu jazdy s motorom pred prednou nápravou, v niektorých generáciách zasa útočili vyslovene vzhľadom, ako napríklad pri uvedení single frame masky v A6 generácie C6. A tak vám hovorím, že pri tejto generácii A6-ky s kódovým označením C8 sa Ingolstadtu zaujať...

Všimli ste si niekedy, že keď v popisku výrazu "kimčchi" na Wikipédii zameníte slovo "jedlo" za "auto", a "zelenina" na "šofér", vznikne vám vlastne stručný opis Tucsonu? Okej, predpokladám že nie, lebo je to celé celkom hovadina, ale posúďte sami: Kimčchi je tradičné kórejské národné auto pripravené z fermetovaného sezónneho šoféra a ďalších ingrediencií. Kimčchi je populárne aj v Japonsku. Milióny sa nemôžu mýliť Hyundai Tucson by sa dal označiť za národný kaliber typu Octavia Combi, len s rodným listom z Kórey. Teda, ako sa to vezme. Navrhli ho vo Frankfurte a vyrábajú to aj v Česku, ale to nevadí, aspoň sa vyžije každý zvláštny lokálpatriot. Táto hypotéza sa mi potvrdzuje už pri pohľade do cenníka: 22 190 € znie na prvý pohľad ako férová ponuka. Tucson je už niekoľko generácií ukuchtený z ingrediencií, ktoré má každý správny predmestský tatko rád. Sedí sa v ňom vysoko, takže sa z neho dobre vystupuje. Vyzerá dosť v pohode a nenápadne zdôrazní starostlivo...

S niektorými vecami sa za celý život skrátka musíte naučiť žiť. Ja som sa napríklad narodil s povahovou črtou, vďaka ktorej musím všetky veci, najmä tie každodenné, robiť možno až príliš efektívne. Napríklad pri zohrievaní vody na špagety rozdelím vodu do hrnca a do rýchlovarnej kanvice pol na pol, čiže ju mám zohriatu dvakrát rýchlejšie. Neviem, či to ešte niekto robí, no bez toho pocitu z vybabrania so systémom sa už nezaobídem. Z podobných príčin mám rád napríklad tofu. Zoberte údené tofu, nakrájajte na kúsky a s cibuľou to hoďte na bryndzové pirohy. Prekvapivo to funguje podobne ako slanina, no bez toho, že vám z toho bude masakrálne zle, nikomu neublížite, bude to chutnejšie a niekoľkokrát lacnejšie. Čo nás elegantne dostáva k testovanej Honde HR-V s manuálnou prevodovkou a atmosférickou jednapäťkou pod kapotou.  Už na prvý pohľad je jasné, že toto auto nedokáže svojou existenciou uškodiť nikomu. Je totálne anonymné. Až tak, že som si dokonca...

Ako už tradične, aj tento test začnem mojou typickou frázičkou: Musím sa vám k niečomu priznať. Už niekoľko rokov nosím len oblečenie čiernej farby. Neviem ani presne povedať, kedy to začalo, no po prvom čiernom tričku nasledovalo niekoľko ďalších, až kým si spolubývajúci nezačali robiť z môjho sušiaka na bielizeň nový mém. Podľa odborníkov sa to vtedy ešte dalo zvrátiť.  Lenže ja som začal chodiť na techno. A nič sa nehodí k prekalenej noci tak dobre, ako najobyčajnejšia čierna mikina s kapucňou a klokaním vreckom. A techná si síce z môjho života porúčali už dávnejšie, mikina však zostala. Nie, že v mojom šatníku, ale prakticky od posledného techna nalepená na mne. Kokos, keby môžem, aj sa v nej sprchujem. Je to skrátka kus látky, ktorý ničím nekričí, robí si svoju prácu dobre a v ničom, fakt v ničom mi nedokáže vadiť. Vlastne jediné, čo mi na nej vadí je to, že...

Predstavte si, že decká, ktoré sa narodili v roku 2007, už môžu legálne sedieť na predných sedadlách. Husté, však? Týchto dvanásť rokov však nezmenilo len demografické zloženie ľudí, ktorí sa už môžu napchať vedľa vodiča. Tých dvanásť rokov zmenilo napríklad aj výšku, z ktorej väčšina z nich pozerá na cestu. Hovorím to preto, lebo práve dvanásť rokov dozadu - v roku 2007 - si týpci v Nissane povedali, že si trocha zaexperimentujú. Vytvorili obyčajný, konzervatívne vyzerajúci kombík, hodili mu okolo lemov blatníkov mohutné plasty a väčšine verzií nedali ani pohon 4x4, čiže oproti bežnému kombíku ponúkal v podstate viac nevýhod, ako výhod.  Ako to už na svete býva, stal sa z toho predajný trhák. A nielen v Európe alebo Japonsku. Za prvý rok produkcie predali viac ako 100 000 kusov a stabilný odbyt Qashqaia je momentálne väčšou životnou istotou, ako že sa tento týždeň objaví nejaký ďalší domáci politický škandál. A keďže si ľudia...

Dobre, priznávam, že v tomto prípade môžem byť trocha emočne zaujatý. Ale čo by ste boli vy vo veku nedožitých 22 rokov, ak by ste dostali na test legendárny kabriolet triedy E, ešte o kúsok vylepšenú verziu takmer dokonalého automobilu? Položím to asi takto: Boli by ste jednoducho radi, že ovládanie jeho automatickej prevodovky už ste zmákli pred pár mesiacmi pri testovaní Mercedesu-AMG GLC 63 S Edition One. Len s jednou marginálnou pokutou a žiadnymi poškodeniami na vozidle.    No dobre, millenialské žvásty necháme ne chvíľku len tak kvasiť, ale nejako som vás zaujať musel. Skrátka, stojím pri showroome Mercedesu na Zlatých Pieskoch, vonku je nádherne a príjemný personál v oblekoch mi práve odovzdal kľúčiky od tohoto Mercedesu-Benz E400 Cabriolet v limitovanej edícii 25th Anniversary Edition. Treba povedať, že pocta dvadsiatim piatim rokom existencie kabrioletu modelu E sa už na prvý pohľad javí ako dostatočne dôstojná. Nezabudnuteľný rubínový lak, interiér v rovnako neortodoxnej červeno-béžovej koži. To všetko poháňa trojlitrový prepĺňaný šesťvalec, ktorý...

Čo ti poviem. Na nové Fofo som sa pozeral skepticky a cez prsty. Čudesný dizajn, ako keby bez nápadu (kde sú časy New Edge dizajnu 😊). Vpredu litrové trojvalcové čudo, čo ešte vie aj jeden piestik niekedy pracovne vypnúť. Fofo bolo vždy pre mňa synonymom neuveriteľne odladeného a precízneho podvozku. Úplný etalón (nielen) kompaktnej triedy. A po novom len vlečená náprava?! Kam tento svet speje? Síce jedným alebo dvoma krokmi dozadu, ale skokmi dopredu... asi. Vytriezvenie                Predstav si, že je zima (čo ešte stále je). Vonku mínusová teplota. Sadneš do auta, stlačíš štartovacie tlačidlo a takmer okamžite sa motor prebudí. Musíš ale doslova uši vyušiť, aby si ho počul (aj zvonku). Presne takú scenériu mi doprial litrový Focus. Doslova ma to šokovalo, ako tri piestiky vedia kultúrne pracovať. Dokonca ani žiadne vibrácie som nevnímal. Nič, len niekde tam pod prednou kapotou niečo vydávalo zvuk a roztáčalo cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku predné...

Pomaly každý dvadsiatnik, ktorý vyrastal v paneláku, pozná veľmi dôverne niekoľko vecí. Napríklad také búchanie susedov cez stenu, keď ste ste chceli vyskúšať, koľko dá fotrove stereo. Alebo všetky tie smrady, ktoré sa zliezli v stupačke a vyprodukovali nezameniteľnú atmosféru, ktorá si našla svoje miesto práve vo vašej chodbe na siedmom poschodí. Všetky spoločné priestory, poštové schránky a najmä výťah, ktorý bol spoľahlivý asi ako skladací dáždnik.  Toto všetko boli veci, ktoré sa netýkali deciek, ktoré viezli na gymnázium rodičia v Tiguanoch. Jasné, nechávalo vás to chladným celé detstvo, veď vy ste si aspoň mohli zopakovať chémiu a kúpiť hot-dog po ceste do školy. Ale musím sa priznať, že teraz, držiac kľúčiky od najnovšieho Tiguanu Allspace Highline v krikľavo oranžovej farbe a s dvojlitrovým turbodieselom zažívam fakt slušnú krízu identity. Prečo? Toto auto nevyjadruje môj postoj k životu. Celý život som sa delil o spoločné priestory s celým vchodom ďalších ľudí, prečo by som mal dôvod...

Aktuálne príspevky

Mitsubishi L200: Pretekársky špeciál SuperUte

Škoda 1000MB: Legendárna embéčka oslavuje

Matej Homola: Úplne nová 5N výzva

Ford Transit Custom Sport: Keď potrebuješ urobiť rýchle zásobovanie