Filtrovať podľa:

Japonci sú vo svojej podstate konzervatívni. Zmeny robia neradi a keď už nejaké urobia, určite sa za tým skrýva niekoľkoročný dômyselne prepracovaný výskum podporený množstvom nezmyselných tabuliek. Nevadí. Možno aj preto tu máme Auris Touring Sports v podobe limitovanej edície Freestyle. Znie to super, keby sa za tým neskrývalo len pár esteticky zvýrazňujúcich prvkov ako je plastové olemovanie blatníkov pokračujúce okolo celej karosérie, 17“ kolesá a pár naleštených kudrliniek. Hotovo! Padol si asi hneď na zadok, že? (😊).                Mám z toho rovnaké pocity. Žiadna úprava na podvozku a ani na karosérii, no napriek tomu musím povedať, že práve tieto prvky mi (zrejme) doteraz na aute chýbali. Akosi Auris Touring Sports Freestyle hodnotím ako pekne ucelený celok. A ani farba betónu či cementu mi nevadí. A vo svojej podstate ani hybridný pohon – však ekológia je priorita č.1. V súčasných uponáhľaných časom je občas ako balzam na dušu. Hybrid totiž nenúti...

Teplo ti je feši? Tak sem hodím jednu rýchlu spomienku na zimu aby si sa trošku schladil. Ale v úvode ťa chcem upozorniť, že nejde o žiadne PR alebo podobnú marketingovú masturbáciu či nebodaj platený článok. Odjazdil som za posledný rok niekoľko fakt dobrých áut, dokonca aj niekoľko extra výborných, ale pocit, ktorý mi dal Mercedes-Benz E 350 d All-Terrain je špecificky príjemný. V kontexte                Nie som na veľké autá. Akosi mi je v nich na Slovensku tesno – ale veľké pick-up-y môžem. Dokonca aj keď som sa v úvode usadil za volant E All-Terrain-u som sa cítil ako keby stratený. Všade okolo mňa bolo všetkého veľa. I predo mnou – však dva veľké displeje a úplne vpredu naftový trojlitrový vidlicový šesťvalec. Štartujem. Displeje začnú hrať svoju rozprávku animovanú, trošku neprehľadnú v zmysle nastavovacích možností. Chcelo to kus času aby som sa zorientoval a zžil sa s dotykovými plôškami na volante....

V živote sa mi doteraz podarilo pochopiť aspoň pár vecí. Chápem, keď na mňa niekto nemá náladu. Chápem, že problémy jednej osoby nemusia trápiť niekoho iného. Dokonca chápem, že niekomu dokáže nechutiť Toffifee a napokon priznávam, že mám aj trocha pochopenia pre tých, ktorí si kúpia ľubovoľný Citroën.  Musím však priznať, že pár vecí mi smrdí doteraz. Napríklad nezmysly. Alebo pretvárka. Marazmus. SUV. Turbodiesely. Alebo ďalšie neduhy spoločnosti, ktoré sa čistou náhodou stretávajú v našom testovacom Range Roveri Velar D240 SE.  A teraz presne viem, čo si o mne myslíte. Je to neuveriteľné, ale nie som ani komunista. Predstava rovnocennej spoločnosti je síce krásna, no zostane pravdepodobne vždy utopická. Taktiež, rovnocenná spoločnosť je super, ale rovnocenná spoločnosť jazdiaca na Škode 120L, to je už trocha menej super. Rangie Velar to však berie z diametrálne opačnej strany a ako nás v škole bohužiaľ neučili, extrém tak trocha smrdí na každej strane. Glasnosť Nič však rozhodne nesmrdí pri fyzickom kontakte s...

A teraz vážne. Nemôžem sa ubrániť pocitu, že Audi A8 trpelo v posledných rokoch menšou krízou identity. Prvá generácia? Sexy. Druhá generácia? Možno ešte lepšia. No s príchodom tretej sexepíl trocha opadol. Zatiaľ, čo si prvé dve generácie zakladali na športovom duchu značky, tretia stavila na monumentálnosť a reprezentatívnosť. Z Kuriéra sa stal Merkelwagen, nenápadné, no hi-tech skracovadlo extrémnych vzdialeností.  Jedno sa musí uznať, posledná generácia Audi A8 bola fakt nadčasová. Pravdepodobne len preto prežila na trhu dlhých 9 rokov. Pre predstavu, Audi A8 predchádzajúcej generácie bolo na trhu asi tak dlho, ako máme na Slovensku euro. Alebo tak dlho, ako je s nami táto hitovica:  Tomu je však teraz koniec. Prichádza úplne nová generácia Audi A8, ktorá je už na prvý pohľad nadimenzovaná tak, aby vydržala ďalších deväť. Tohto dojmu navyše dosiahli konštruktéri z Ingolstadtu spôsobom, ktorý je pre Audi dokonale vlastný. Čiže tu máme:  ► Vyhajpované inteligentné Matrix LED setlomety vpredu ►...

Na začiatku prišla X3-ka ako kompaktné SUV, dve generačné obmeny ju však vykŕmili natoľko, že teraz je s výnimkou výšky v každom smere väčšia ako pôvodná X5. Oproti druhej generácii X3 je totiž tá nová dlhšia o 51 mm a má o 54 mm väčší rázvor. Vďaka dominantným rozmerom si ju bude ľahké zmýliť s väčším modelom. Poznávacím znakom je to, že svetlá nie sú spojené s prednými mriežkami v tvare ľadvín, ktoré sú teraz už enormne veľké a týmto štýlom budú v ďalšej generácii asi natiahnuté aj na kapotu. Nič to však nemení na tom, že ako celok vyzerá X3 veľmi vyvážene a dynamicky, hoci ide o SUV. Dokonca aj v trochu nezáživnej čiernej farbe. Každodenná dokonalosť O tom, že toto kompaktné SUV patrí v segmente medzi najväčšie, sa hneď po nastúpení presvedčí ako vodič, tak aj posádka. Spoza volantu o veľkosti auta svedčí pohľad na dlhú kapotu aj smerom dozadu,...

Pomerne veľkú medzigeneračnú zmenu vidno hneď na prvý pohľad: prerastený zadok á la Kim Kardashian je preč a teraz vyzerá veľké Gran Turismo oveľa dynamickejšie, ešte viac tieto črty zvýrazňuje aj M Sport balík. Posunutím o jednu triedu nahor klesla horná hrana zadnej časti auta o 64 mm a tento rozdiel sa pretavil do opticky podstatne príjemnejších proporcií. Stále však ide o okéhosi mačkopsa medzi kombi, sedanom a kupé. Nakoniec je to v podstate luxusný liftback, zachoval si však štýlové dvere s oknami bez rámov a ešte štýlovejší zadný výsuvný spojler. Karoséria s medajlou Gran Turismo radu 6 je poriadna loď, s dĺžkou viac ako 5 metrov prekonáva aj kombi radu 5 o 15 centimetrov. Rázvor má oproti päťkovému sedanu a Touringu dlhší o 95 mm a na vnútornom priestore pre posádku to poznať. Luxusný interiér ponúka cestujúcim štedrý priestor v každom smere a obklopuje ich vybavením ako v obývačke. Bez preháňania....

Už som to raz napísal, ale rád to zopakujem. Keď som sa dozvedel, že nástupca Ibizy ST nebude Ibiza ST ale „nejaký“ crossover, zosmutnel som. Šmrncovné kombi totiž časom malo plniť funkciu nášho rodinného auta. Preferujem skôr menšie autá, a skôr kombi pre ich praktickú stránku (keď už MPV začína byť výrazne nedostatkovým tovarom). Povzdychol som si s tým, že Arona bude pre mňa len ďalší karosársky pokus zaujať, no nepresvedčiť. Som rád, že v jej prípade som sa ťažko zmýlil. Rázny rez                Niektorí občania si kupujú auto kvôli dizajnu, niektorí kvôli jazdným vlastnostiam, a niektorí kvôli každodennej prívetivosti (samozrejme, existujú aj autá, ktoré sú kombináciou všetkých atribútov, nie je to však pravidlom 😊). Arona má veľmi silnú (najmä) poslednú vlastnosť. Niežeby nebola pekná, ale každý jedinec má svoj pohľad na vec (preto aj dizajn neriešim, zvyknúť sa dá na všetko). Posed za volantom je parádny, to som ale aj čakal....

Faceliftovanú verziu Seatu Leon sme už testovali v niekoľkých podobách: jeden celkom obyčajný, aj keď na dnešné pomery už trochu netradičný základ, jeden s alternatívnym pohonom, aj nabrúsený 300-koňový Leon Cupra. Teraz sa prišila predstaviť verzia X-Perience, teda auto upravené v rovnakom štýle ako Škoda Octavia Scout. Teda so zvýšeným podvozkom, ochrannými plastmi a pohonom 4x4 ako alternatíva k SUV. Zachovanie hodnôt Seat Leon X-Perience má vždy karosériu kombi, o interiéri sa tu u nás už píše toho dosť a tak sa netreba veľmi opakovať. V priestrannej kabíne má X-Perience špecifické hnedé obšívanie aj sedadlá pre túto verziu s vynikajúcim tvarovaním, v ktorých sa dá vydržať pohodlne sedieť naozaj dlho. Okrem pár emblémov na volante a prahoch vo vnútri k veľkým zmenám nedošlo. Pribudla štandardne montovaná elektronická parkovacia brzda aj nová ponuka infotainmentu, vrátane najväčšieho s 8-palcovým displejom. Má príjemnú grafiku a ostrý obraz, ale za navigáciu si ešte treba poriadne priplatiť. Sériová...

Šiesta generácia dodávkového Volkswagenu označenej T6 má rovnako ako tie predchádzajúce viacero rôznych vyhotovení. Od čisto úžitkového Transporteru, cez rodinný Multivan, kombinovaný Caravelle až po obytnú verziu California. PanAmericana je zase verziou v štýle Volkswagenov označovaných Alltrack - teda so zvýšeným podvozkom, ochrannými plastmi okolo karosérie a pohonom všetkých kolies. Skrátka taká, ktorá svoju VIP posádku dovezie ďalej ako iné podobné mikrobusíky. Veľmi Impozantný Priestor pre VIP Minimálne na pomery úžitkových áut je kabína naozaj pôsobivá. Volant je rovnaký ako v Golfe a celkovo pôsobí interiér veľmi civilizovane. Bez toho, aby z niečoho kričalo “som dodávka.”  Nič v štýle auta, ktoré nechce zbytočne šokovať partiu bagristov, keď sem prestúpia z JCB-čka. Žiadna lacnota. Treba však povedať, že toto ani nebude cieľovka. Aj najlacnejšia verzia začína nad hranicou 40 000 eur a to ešte nemá štvorkolku. Vrcholný pohon v testovanom aute štartuje s cenovkou 52 000 eur a auto v teste stojí s...

Trošku mišung spôsobila najsilnejšia verzia GT, ktorej na výrazne dynamické rozhýbanie pomáha dvoma turbodúchadlami preplňovaný vidlicový šesťvalec. To, že existuje slabší a dokonca aj naftový variant, akosi všetci prehliadli. Ja tiež 😊 Stinger je totiž vďaka emotívnemu dizajnu vyslovene stvorený pre veľké GT veci. Lenže mnohí ho hneď pasovali za konkurenta eMka a podobne strihnutých prevýkonovaných áut, ktoré veľmi ľahko a dobre jazdia aj dverami napred. Možno ma budeš haniť a hovoriť mi, že som čudný a v rukách mám nasr..é, ale ja ho vidím trošku inak. Tiahla cesta niekam                Predstav si, že sedíš v niečom čo váži 1 800 kg. Motor vpredu si tíško blaboce svoju sonátu, pohon všetkých kolies bez väčšej námahy posiela takmer všetko z motora na kolesá zadnej nápravy. Úplná pohodička. Skôr relax ako trápenie sa či boj za volantom. Dokonca aj práca osemstupňovej automatickej prevodovky neotravuje, aj keď je na nej napísané, že je z domácej...

Aktuálne príspevky

Toyota Auris Touring Sports: ...akože Freestyle

Bratislavský autosalón 2018: Premiérové premiéry

Mercedes-Benz E All-Terrain: Všetkoterénne chute

BMW M2 Competition: Orgazmus na počkanie...