Tesla Model 3: Detailné technické údaje a ceny

Vizionár a zakladateľ Tesla Motors Elon Musk konečne verejnosti predstavil asi najočakávanejší model, ktorý sa má stať masovou záležitosťou a viac presadiť elektromobily v cestnej premávke. Zatiaľ je vyrobených iba 50 z kusov, 20 z nich ostáva pre výrobcu na testovanie a 30 odovzdali prvým majiteľom. V poradovníku čaká ďalších pol milióna záujemcov, ktorí takisto konečne dozvedeli, ako presne bude ich auto vyzerať.

Viac verzií príde časom

Na začiatku produkcie bude z fabriky vychádzať Model 3 vo verzii Long Range, teda s dlhším dojazdom okolo 490 km. Tesla Supercharger dobije batériu za 30 minút na ďalších cca 270 km. So silnejšou batériou zvládne nová Tesla šprint z miesta na 100 km/h za 5,1 sekundy, najvyššia rýchlosť je 225 km/h. Cena je stanovená na 44 000 dolárov, čo je v prepočte mierne nad 37 000 eurami. Hmotnosť auta je 1 730 kg s rozložením na nápravy 48/52 v prospech zadnej časti. Tesla Model 3 má predné kolesá zavesené na lichobežníkových ramenách, vzadu je viacprvková náprava.

Základná verzia stojí o 35 000 dolárov (9 000 USD je príplatok za Long Range), teda necelých 30 tisíc eur. Len pre zaujímavosť, je o 120 kg ľahšia a o jedno percento viac hmotnosti pripadá na zadnú nápravu. Dôležitejší je dojazd na plné nabitie, ktorý má byť 350 km, za 30 minút jej Supercharger dodá energiu na ďalších asi 200 km. Akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá 5,6 sekundy, maximálna rýchlosť je 210 km/h. Lacnejší model príde do výroby až v novembri, pohon všetkých kolies pribudne do ponuky až na jar 2018.

Jeden displej musí stačiť

Rozmermi sa Model 3 radí do strednej triedy: sedan je 4 694 mm dlhý, 1 933 mm široký a 1 442 mm vysoký. Auto má rázvor 2 875 mm, v kabíne s koeficientom aerodynamického odporu 0,23 ponúkne priestor pre 5 pasažierov a 424 litrov batožiny. Interiér je pomerne minimalistický, okrem volantu s páčkami pod ním je jediným ovládacím prvkom 15-palcový horizontálne umiestnený dotykový displej v strede. Obrazovka ako z notebooku slúži úplne na všetko, vodič pred sebou nemá žiadne ukazovatele.

Výbava auta nie je úplne „socka“, je tu všetko čo by v aute, ktoré chce byť vozidlom budúcnosti, nemalo chýbať. Dvojzónová klimatizácia, elektrické okná a zrkadlá, vnútorné s automatickým stmievaním, LTE a Wi-Fi na palube, bezkľúčový prístup cez Tesla aplikáciu, či full-LED svetlá sú štandardom. Za 5 000 USD dostať prémiový balík s lepšími materiálmi v celej kabíne (+kožené vyhrievané sedadlá s elektrickým nastavením), výkonnejším audio-systémom a veľkým strešným oknom. Hardvér pre bezpečnostné systémy (osem kamier, predný radar a 12 ultrazvukových senzorov) je štandardnou výbavou, za 5 000 dolárov Tesla ponúka vylepšeného Autopilota, jeho ďalšie funkcie budú pribúdať s aktualizáciami.

Teslu teraz čaká podľa slov jej zakladateľa „výrobné peklo“, aby dokázala naplniť dopyt klientov. Do konca roka chce maž automobilka vyladený výrobný proces tak, aby týždenne produkovala päť tisíc elektromobilov. Väčšina majiteľov sa ich však dočká až v roku 2018.


GALÉRIA - 10 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ