TCR: Solídny výsledok Homolu v Monze

Zásadnou novinkou je, že do Homolovho tímu pribudol v Monze jeho dlhoročný inžinier Jaroslav Krajči, ktorého slovenská motoristická verejnosť pozná ako skvelého jazdca do vrchu a skúseného pretekového inžiniera. Maťo Homola s ním úspešne spolupracoval už v ETCC či minulý rok v TCR. Jeho pripomienky k nastaveniu podvozka boli správne a Homola okamžite patril k najrýchlejším na trati. V kvalifikácii dokonca zajazdil absolútne najrýchlejší čas v prvom sektore a bez problémov sa prebojoval do druhej kvalifikácie, určenej pre 12 najlepších jazdcov. To sa napríklad nepodarilo jeho tímovému kolegovi Corthalsovi.

Kolízia hneď po štarte

Bol to však komplikovaný víkend s množstvom incidentov a penalizácii, ktoré ovplyvnili obidve jazdy. Tú prvú dokončil Maťo Homola na 8. mieste, trest pre Tassiho ho však posunul ešte o jednu priečku vyššie. A mohlo to byť ešte lepšie, keby ho po štarte z 5. miesta v prvej zákrute Španiel Oriola netrafil na zadné koleso. Náš jazdec tímu DG Sport Compétition sa tak prepadol na posledné miesto, z ktorého však okamžite začal stíhaciu jazdu. Rýchlymi časmi a skvelými predbiehacími manévrami sa postupne dostal až do prvej desiatky.

„V nájazde do prvej zákruty som pocítil ranu na zadné koleso,“ vysvetľoval po pretekoch Maťo Homola. „Musel som prejsť cez štrk a stratil som veľa času, no rýchlo som dobiehal súperov. Našťastie auto nebolo poškodené, a tak som sa mohol sústrediť na rýchle kolá. Predbiehanie v Monze je vždy tvrdé, no mne sa to dnes darilo. Napokon som spokojný s 8. miestom, hoci som dúfal v lepší výsledok.

V nedeľu sa po štarte zo 6. pozície sa vyhol kolíziám v prvej šikane a po útoku na Taliana Colciaga bol piaty. No v 4. kole ho práve táto Honda ťukla v prvej šikane, Maťo dostal šmyk a Colciago s Vervischom na Audi sa po skrátení šikany dostali pred neho. A hoci to nebolo fér, pozíciu mu späť nevrátili. Homola síce ešte dokázal predbehnúť Oriolov SEAT, avšak na viac ako 6. miesto už nebol čas.

„Mal som dobrý štart, dal som si pozor na kolízie a hneď som sa posunul o pozíciu vyššie,“ sumarizoval druhé preteky v Monze Maťo Homola. „dokázal som držať tempo, najmä v prvom sektore som jazdil dobré časy. Druhá a tretia časť okruhu už môjmu autu až tak nesedela, znovu sa prejavila vyššia nedotáčavosť, ale išiel som konkurencieschopné časy. Nechcel som riskovať nejakým neuváženým manévrom stratu pozície. No v ten osudný moment, keď som prišiel o dve miesta, som ani nečakal, že ma Colciago bude chcieť predbiehať. Zrazu som pocítil náraz a auto sa mi stočilo doprava. Šmyk som dobre zachytil, no obaja súperi za mnou strihli šikanu a dostali sa predo mňa. Bolo to podľa mňa už dosť cez čiaru.“

Protest nepomohol

Tím DG Sport podal po pretekoch protest, ktorý však bol úspešný len čiastočne. Vedenie pretekov síce uznalo, že Homola prišiel o pozíciu neprávom, no späť mu ju nevrátilo. Colciago dostal trest mínus päť miest na štarte ďalších pretekov v Rakúsku.

Taliansky pretekár vo farbách maďarského tímu M1RA bol určite hviezdou víkendu, prvú jazdu vyhral a v druhej skončil druhý za Cominim na Audi tímu Comtoyou. Vedenie v celkovom hodnotení si udržal Vernay (VW Golf/Leopard WRT). Homola sa so ziskom 20 bodov posunul na 14. miesto. Seriál TCR International sa presúva na Salzburgring, kde sa piate preteky sezóny budú konať 11. júna.


GALÉRIA - 14 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ